Αναγκαστική προσγείωση μετά από πρόβλημα που εκδηλώθηκε στον αέρα λίγο μετά την απογείωσή του πραγματοποίησε ένα από τα επιχειρηματικά τζετ Global 5000 της Μοίρας Μεταφοράς Υψηλών Προσώπων της Luftwaffe. Το αεροσκάφος ‘14+01’ είχε αφήσει το διεθνές αεροδρόμιο Schönefeld του Βερολίνου για την βάση του στην Κολωνία με πλήρωμα δύο χειριστές και μια ιπτάμενη συνοδό όταν στις 08:40 πμ ο πιλότος ανέφερε πρόβλημα με το αεροπλάνο δηλώνοντας στο ATC πως επιστρέφει αμέσως.
Κατά την προσέγγιση στο αεροδρόμιο το πλήρωμα πάσχιζε να κρατήσει το αεροσκάφος υπό έλεγχο αντιμετωπίζοντας ακούσιες κινήσεις. Στις 09:07 πμ ο έμπειρος κυβερνήτης-εκπαιδευτής πραγματοποίησε βαριά προσγείωση με αμφότερα ακροπτερύγια να «βρίσκουν» στον διάδρομο υφιστάμενα ζημιές. Το αεροσκάφος μπλόκαρε προσωρινά τον διάδρομο του Schönefeld μέχρι να απομακρυνθεί ενώ το πλήρωμα μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο της Bundeswehr για προληπτικές ιατρικές εξετάσεις απ’ όπου εξήλθε την επομένη.
Αμέσως μετά το περιστατικό, ο Αρχηγός της γερμανικής Αεροπορίας (Inspekteur der Luftwaffe) Αντιπτέραρχος Ingo Gerhartz μετέβη επί τόπου για να σχηματίσει προσωπική εικόνα ενώ η υπουργός Άμυνας Ούρσουλα φον ντερ Λάιν εξέφρασε τον σεβασμό της στις ικανότητες του πληρώματος το οποίο «κατόρθωσε να προσγειώσει το αεροσκάφος κάτω από εξαιρετικά δυσχερείς συνθήκες αποφεύγοντας τα χειρότερα». Στην ίδια ανακοίνωση αναφέρεται ότι τα αίτια του τεχνικού προβλήματος που ανέφερε ο πιλότος θα εξετασθούν στο πλαίσιο της διερεύνησης που θα ακολουθήσει. Το συμβάν της 16ης Απριλίου όμως φέρνει την Μοίρα VIP της Luftwaffe για μια ακόμη φορά στο προσκήνιο και όχι για καλό.
Το συγκεκριμένο Global Express 5000 (BD-700-1A11, msn 9395) της καναδικής Βombardier, το πρώτο από τα τέσσερα τζετ του τύπου που πετούν αποστολές μεταφοράς κυβερνητικών αξιωματούχων, μόλις είχε βγει από προγραμματισμένη συντήρηση διαρκείας αρκετών εβδομάδων στις εγκαταστάσεις της Lufthansa-Bombardier Aviation Service GmbH. Αν και βρίσκεται σε υπηρεσία από τον Σεπτέμβριο του 2011, σύμφωνα με τον ιστότοπο της Luftwaffe οι 3.780 ώρες πτήσεις του ‘14+01’ θεωρούνται λίγες συγκριτικά με άλλα αεροσκάφη της κατηγορίας του.
Είναι η δεύτερη φορά σε διάστημα λίγων μηνών που ένα τέτοιο περιστατικό φέρνει την γερμανική κυβέρνηση σε άβολη θέση. Τον περασμένο Νοέμβριο η Άνγκελα Μέρκελ έφθασε με καθυστέρηση στην Σύνοδο των G20 στην Αργεντινή όταν 23 λεπτά μετά την απογείωση το A340-313 ‘16+01’ «Konrad Adenauer» της FlBschft BMVg (Flugbereitschaft des Bundesministeriums der Verteidigung) εμφάνισε βλάβη που οδήγησε σε αναγκαστική προσγείωση στην Κολωνία. Η Καγκελάριος υποχρεώθηκε να μεταβεί στο Μπουένος Άϊρες με πτήση της Iberia, προκαλώντας όργιο δημοσιευμάτων στην Γερμανία.
Σαν να μην έφθαναν οι απαράδεκτα χαμηλές διαθεσιμότητες μαχητικών και ελικοπτέρων της Bundeswehr, ο στόλος των 14 κυβερνητικών αεροσκαφών αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα υπενθυμίζει δημοσίευμα της Deutsche Welle. Τον Ιανουάριο ο Πρόεδρος της Γερμανίας Φρανκ-Βάλτερ Στάινμαϊερ είχε μια παρόμοια εμπειρία με το Α340-313 ‘16+02’ «Theodor Heuss» που καθηλώθηκε προσωρινά στην Αιθιοπία κατά την περιοδεία του σε αφρικανικές χώρες, το ίδιο και ο υπουργός Εξωτερικών Χάϊκο Μάας στο Μαλί τον επόμενο μήνα! Να περιμένουμε το επόμενο συμβάν;
(φωτό: Andreas Fietz Airliners.net, Luftwaffe, αρχείο)
Αλέξανδρος Θεολόγου
Σοβαρό συμβάν με γερμανικό Global 5000 –τί συμβαίνει με την Μοίρα VIP της Luftwaffe;
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
Ελληνικές αμυντικές δαπάνες για το 2025 – στάσιμες και με €2,5...
Στη Βουλή για επεξεργασία και συζήτηση έχει φθάσει και ο κρατικός προϋπολογισμός για το 2025, οπότε ας δούμε τι κονδύλια περιλαμβάνει ειδικά για το...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 18 Νοεμβρίου/1 Δεκεμβρίου 1916: «Νοεμβριανά», η Ελλάδα διχάζεται...
Με τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο να μαίνεται και τη Σερβία να έχει εκμηδενιστεί υπό το βάρος του Αυστρουγγρικού Στρατού, η Βρετανία και η Γαλλία...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...