24.2 C
Athens
Δευτέρα, 23 Ιουνίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣΓερμανικές κορβέτες για το ΠΝ, και εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ200ΗΝ, αν το θέλουν...

Γερμανικές κορβέτες για το ΠΝ, και εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ200ΗΝ, αν το θέλουν οι Γερμανοί “τελειώνουν τώρα” τον ανταγωνισμό

- Advertisement -

 

Ξεκινώντας θα προσπαθήσουμε να μπούμε “αμέσως” στο “ψητό, αναφέροντας τρεις τύπους πλοίων, κι ένα ναυπηγείο. ‘Ετσι θα γράψουμε: Sa’ar 6, K130 Batch 3. A100 Tamandare Class, όπως επίσης και “Σκαραμαγκάς”. Αν σε αυτά, προσθέσουμε και τη δυνατότητα της Γερμανίας να δώσει “ανάσα” στην Ελλάδα μέσα από την εξαίρεση των αμυντικών δαπανών από τον υπολογισμό του ελλείμματος, τότε, σε 3 γραμμές έχουμε εξηγήσει το εξής απλό. Πως αν η Γερμανία το θελήσει, έχει τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ΗΝ, τις νέες κορβέτες για το ΠΝ, και την Ενδιάμεση Λύση, στο “τσεπάκι”. Ας το εξηγήσουμε…

Κόντρα Βρετανών, Γάλλων, Γερμανών και Ολλανδών για φρεγάτες/κορβέτες, οι Αμερικανοί “χτυπούν” δυνατά τις ΜΕΚΟ200ΗΝ

Ο Σκαραμαγκάς είναι ένα ικανότατο ναυπηγείο, που στο παρελθόν έχει φέρει σε πέρας με επιτυχία, την κατασκευή των φρεγατών ΜΕΚΟ200ΗΝ, των υποβρυχίων Τ214, τον εκσυγχρονισμό του Τ209/1200 “Ωκεανός”, των φρεγατών S, και τόσα άλλα projects. Συνεπώς, μια κορβέτα όπως η Κ130 ή η Sa’ar 6 μπορεί πολύ εύκολα να κατασκευαστεί, με κάποιες επενδύσεις στην υποδομή του.

Το πρόγραμμα κορβετών της Βραζιλίας αντιμετωπίζει κίνδυνο;

Η εμφάνισή των Γερμανών μαζί με τους Ισραηλινούς της ΙΑΙ, ήταν μια έκπληξη. Οι Ισραηλινοί, γνωρίζουν καλά τις ανάγκες του Ναυτικού, κι έχουν όλες τις απαραίτητες “αποδείξεις” πως τα συστήματά τους μπορούν να καλύψουν τις ελληνικές απαιτήσεις. Ειλικρινά, ένας συνδυασμός με το AESA Radar της Sa’ar 6, των αντιπλοϊκών Gabriel V, των Barak, του EW Suite Scorpius-N, αλλά και λύσεων όπως το LORA, κάνουν τις Sa’ar 6 ένα πλοίο που μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα στο Αιγαίο.

ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ: Εκσυγχρονισμός MEKO200HN, νέες φρεγάτες/κορβέτες, και μερικές “αποκλειστικότητες”

Βέβαια, είναι πολύ δύσκολο για το ΠΝ, μετά την γαλλική “στροφή”, να κάνει ταυτόχρονα, και μια “ισραηλινή”. Ήδη, μέσω στο ΠΝ θα συνυπάρχει το σύστημα μάχης TACTICOS της Thales NL, αλλά και το SETIS της Thales France, δυο διαφορετικοί “κόσμοι”, που όμως θα βρουν τρόπο να “συνεννοούνται” και να συνεργάζονται. Αυτό δεν είναι σίγουρο πως μπορεί να γίνει με τα ισραηλινά συστήματα.

ThinkOutOfTheBox: Τετραγωνίζουμε τον κύκλο για να αγοραστεί η 4η FDI!

Είναι σαφές για εμάς πως δεν υπάρχει κι αρκετός χρόνος για να προσφερθούν ισραηλινές λύσεις στον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ΗΝ. Αυτός είναι ο λόγος που η TKMS θα συνεργαστεί για τις ΜΕΚΟ200ΗΝ με τη THALES Netherlands, ενώ η ίδια η TKMS θα κάνει όλες τις μηχανολογικές αναβαθμίσεις/συντηρήσεις. Την ίδια στιγμή, η ΤΚΜS θα είναι ο integrator της THALES στα συστήματά της. Δεν αρκεί μια εταιρεία ηλεκτρονικών για να κάνει μόνη της την όποια αναβάθμιση, χρειάζεται κι ένας ναυπηγικός οίκος, με γνώση του αντικειμένου (αυτός για όσους διαδίδουν πως αρκούν μερικά CMS και ένα radar, και έχουμε εκσυγχρονισμό).

ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ: Sa’ar 6 για το ΠΝ, κι όμως οι Γερμανοί “ξανάρθαν” με ισραηλινές “ενισχύσεις”!

Έτσι, η TKMS θα έρθει, αν δεν έχει ήδη έρθει, με διπλή πρόταση για νέα πλοία: την κορβέτα Κ130 με συστήματα της THALES Netherlands, αλλά και τη Sa’ar 6, με συστήματα της ΙΑΙ. Την ίδια στιγμή, προσφέρει και αναβάθμιση στις φρεγάτες ΜΕΚΟ200ΗΝ, με τις εργασίες όλες να μπορούν να εκτελεστούν στην Ελλάδα.

Νέο εξαγωγικό συμβόλαιο για πυραύλους CAMM, αυτή τη φορά για τη Βραζιλία

Όπως έχουμε γράψει πολλές φορές, οι Γερμανοί έχουν αρκετούς άσσους στο μανίκι τους, αν θελήσουν να τους “ρίξουν”. Ο πρώτος και κύριος, είναι η ύπαρξη μιας περίφημης Ενδιάμεσης Λύσης. Μιλάμε για τις γερμανικές K130 Batch 1, κλάσης Brandenburg, που θα αρχίσουν να αποσύρονται από το 2025, και να αντικαθίστανται από τις K130 Batch 3. Υπάρχουν συνολικά 5 διαθέσιμες Κ130 στο Γερμανικό Ναυτικό, μια εξαιρετική προσθήκη στο στόλο επιφανείας του ΠΝ.

ThinkOutOfTheBox: Αγορά για το ΠΝ κορβετών Sa’ar 6, με οπλισμό αντιτορπιλικού. με παράλληλη αγορά των γερμανικών Κ130 κι εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200

Επίσης, η Γερμανία είναι η οικονομική υπερδύναμη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Από αυτή, ή κυρίως από αυτή, εξαρτάται το αν η Ελλάδα θα καταφέρει να εξαιρεθούν οι αμυντικές δαπάνες από τον υπολογισμό του ελλείμματος. Κάτι τέτοιο το θέλει διακαώς η Ελλάδα, το θέλουν πολλές ευρωπαϊκές χώρες, αλλά ανθίσταται η Γερμανία. Νομίζουμε πως γίναμε κατανοητοί… αρκεί μια μικρή κίνηση από το Γερμανό Καγκελάριο, και το ΠΝ θα “ξαναπάει” σε γερμανικά πλοία επιφανείας, μετά από 35 χρόνια!

Ισραήλ: Πετυχημένες δοκιμές για τη ναυτική έκδοση του Iron Dome (Βίντεο)

Αν τώρα οι Κ130 φανούν “λίγες” για το ΠΝ, υπάρχει πάντα και η κλάση A100, μια μικρότερη A200, που πουλήθηκε στην Βραζιλία σαν Tamandaré. Από την Α200 έχει αφαιρεθεί ο waterejet και όλη η κίνηση γίνεται με κλασικές “προπέλες” που τις κινούν κινητήρες diesel. Σε βραζιλιάνικη υπηρεσία έχουν τοποθετηθεί οι CAMM/Sea Ceptor, αλλά σε ελληνική πολύ άνετα θα μπορούσαν να μπουν ESSM, RAM ή και οι δυο προαναφερόμενοι τύποι.

Φρεγάτες κλάσης “ΥΔΡΑ”: Οι απαιτήσεις του Πολεμικού Ναυτικού για το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού 

Σε όλα αυτά, μπορούμε να προσθέσουμε και τη δυνατότητα χρηματοδότησης από την Γερμανική Υπηρεσία Εξαγωγών, με πολύ χαμηλά επιτόκια. Το μόνο που πρέπει να γίνει, είναι οι Γερμανοί να ασχοληθούν σοβαρά με εμάς, και να ξεπεράσουν τις όποιες δυσάρεστες αναμνήσεις τους έχει αφήσει η εμπειρία τους με την Ελλάδα. Φυσικά, θα πρέπει και εμείς να τους “ξεχάσουμε”, και να κάνουμε μια νέα αρχή. Αλλά με όλα όσα αναφέραμε, για μας είναι πολύ σαφές, πως αν το επιθυμεί η Γερμανία, έχει το συμβόλαιο με την Ελλάδα πολύ εύκολα!

Η Γερμανία ξεκίνησε την κατασκευή της τρίτης κορβέτας K130 Batch 2

Από το όλο “πακέτο”, δεν θα πρέπει να λησμονήσουμε ότι οι Κ130 που…

H συνέχεια στο Naval Defence

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

85 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
85 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Επτά συν 1 επισημάνσεις για την αμερικανική επίθεση στο Ιράν – πέρα από τις βόμβες έως την Ελλάδα

1. Οι Αμερικανοί για την επίθεση στις 3 πυρηνικές εγκαταστάσεις του Ιράν, χρησιμοποίησαν 7 βομβαρδιστικά B-2 τα οποία κινήθηκαν πάνω από τον Ατλαντικό και...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Η Λιβύη θυμήθηκε την ΑΟΖ με την Τουρκία και “πυροβολεί” τις...

57
Δεν κράτησε πολύ η αίσθηση πως από την πλευρά της Λιβύης -συγκεκριμένα της εκεί κυβέρνησης Εθνικής Ενότητας με έδρα την Τρίπολη- υπάρχει μια σιωπηρή...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 22 Ιουνίου 1941: “Barbarossa”, η γερμανική επίθεση στη...

5
Εξαπολύεται η Επιχείρηση «Μπαρμπαρόσα», η ναζιστική εισβολή στην ΕΣΣΔ. 158 Μεραρχίες στρατού, με δύναμη περίπου 4 εκατομμυρίων στρατιωτών, Γερμανών, Ιταλών, Ρουμάνων, Ούγγρων και Φινλανδών...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Επτά συν 1 επισημάνσεις για την αμερικανική επίθεση στο Ιράν – πέρα από τις βόμβες έως την Ελλάδα

1. Οι Αμερικανοί για την επίθεση στις 3 πυρηνικές εγκαταστάσεις του Ιράν, χρησιμοποίησαν 7 βομβαρδιστικά B-2 τα οποία κινήθηκαν πάνω από τον Ατλαντικό και...

H Σούδα είχε κυρίαρχο ρόλο στην επιχείρηση Midnight Hammer

Σύμφωνα με το itamilradar.com η Σούδα ήταν μια από τις βάσεις που είχαν κυρίαρχο ρόλο στην επιχείρηση Midnight Hammer, της προσβολής των εγκαταστάσεων του...

Η Airbus εξετάζει τη διάθεση μεταγωγικών A400M με μίσθωση;

Η ευρωπαϊκή Airbus διερευνά την ιδέα να γίνει διαχειριστής ορισμένων μεταγωγικών A400M τα οποία θα μπορεί να μισθώνει σε Αεροπορίες για κάλυψη επιχειρησιακών αναγκών...