Η πρώτη πτήση του YF-16 σημειώνεται επίσημα ότι έγινε στις 2 Φεβρουαρίου 1974, αν και στην πραγματικότητα η εμβληματική σχεδίαση της General Dynamics βρέθηκε για πρώτη φορά στον αέρα στις 20 Ιανουαρίου 1974, έστω και κατά λάθος.
Συνέβη στη διάρκεια τροχοδρόμησης υψηλής ταχύτητας όταν ο δοκιμαστής-πιλότος της εταιρίας Phil Oestricher αποφάσισε να το απογειώσει για να αποφύγει την έξοδο από τον διάδρομο και πιθανότατα τη συντριβή.
Επέστρεψε για να προσγειωθεί με ασφάλεια έξι λεπτά αργότερα.
Σύμφωνα με μια άλλη εκδοχή η πτήση και η κατά λάθος απογείωση δεν αφορούσε μόνο τροχοδρόμηση υψηλής ταχύτητας αλλά μια απόπειρα το YF-16 να ανασηκωθεί ελάχιστα από τον διάδρομο για δοκιμή της συμπεριφοράς του σε χαμηλές ταχύτητες (πτήσης). Δηλαδή να κάνει ένα άλμα στον αέρα.
Αυτό έγινε, αλλά στη συνέχεια όμως το αεροπλάνο μπήκε σε ταλάντωση από υπερδιόρθωση του χειριστή- PIO (Pilot Induced Oscillation), ο οποίος όμως στη συνέχεια κατόρθωσε να κερδίσει ύψος.