23.3 C
Athens
Κυριακή, 1 Ιουνίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΡΘΡΑΓΕΑ: Αποκαλύφθηκε η πρόθεση προμήθειας νέου μεταγωγικού αεροσκάφους

ΓΕΑ: Αποκαλύφθηκε η πρόθεση προμήθειας νέου μεταγωγικού αεροσκάφους

- Advertisement -

Την πρόθεση της Πολεμικής Αεροπορίας να αποκτήσει ένα νέο τύπο μεταγωγικού αεροσκάφους, αποκάλυψε ο Αρχηγός ΓΕΑ Αντιπτέραρχος (Ι) Χρήστος Χριστοδούλου προκειμένου να καλυφθούν οι μελλοντικές επιχειρησιακές ανάγκες του Όπλου αλλά και συνολικά των Ενόπλων Δυνάμεων.
Πρόκειται ουσιαστικά για την πρώτη επίσημη τοποθέτηση που σηματοδοτεί το ενδιαφέρον για την αναζήτηση νέου τύπου που θα αντικαταστήσει τον υφιστάμενο στόλο των C-130B/H Hercules, τα οποία υπηρετούν αδιάλειπτα από το 1974 στις τάξεις της Πολεμικής Αεροπορίας.

Τα αεροσκάφη τα οποία ήδη έχουν υποστεί πρόγραμμα εκσυγχρονισμού στα μέσα της δεκαετίας του 2000, έχουν συμπληρώσει εκατοντάδες χιλιάδες ώρες πτήσης, υπηρετώντας τόσο τις επιχειρησιακές απαιτήσεις της ΠΑ αλλά και των λοιπών Κλάδων των Ε.Δ.
Χρησιμοποιούνται σε αποστολές ρίψης αλεξιπτωτιστών, μεταφοράς προσωπικού και εφοδίων σε κάθε γωνία της ελληνικής επικράτειας – αλλά και εκτός αυτής -σε συνδυασμό με αποστολές αεροδιακομιδών και έρευνας και διάσωσης στο Αιγαίο και την Ν.Α Μεσόγειο.

Όπως ανέφερε ο Α/ΓΕΑ κατά τη διάρκεια επίσημης ενημέρωσης στρατιωτικών συντακτών, το πρώτο βήμα προς την κατεύθυνση ενίσχυσης δυνατοτήτων αερομεταφορών της ΠΑ, έγινε με το μέσο μεταφορικό αεροσκάφος C-27J Spartan. Όπως τόνισε είναι πραγματικά ένα πολύτιμο εργαλείο για την ΠΑ, αφού μπορεί να εκτελέσει πολλές αποστολές – γρήγορα και με χαμηλό κόστος.
Ακολούθως αναλύθηκε το σκεπτικό της πρόθεσης προμήθειας με νέου τύπου με βάση τα δεδομένα που ισχύουν. Ειδικότερα όπως δήλωσε ο Αντιπτέραρχος Χριστοδούλου: «O στόλος των C-130 έχει υλοποιήσει μεγάλο έργο από το 1975 που αποκτήθηκε ο τύπος από την ΠΑ. ¨Εχει ήδη υλοποιήσει μια αναβάθμιση στα ηλεκτρονικά του αλλά και σε δομικό επίπεδο. Σε δομικό επίπεδο είχε αλλάξει όλη η πλάκα στήριξης της πτέρυγας με την άτρακτο. Έγινε από αεροπλάνο σε αεροπλάνο και από θέση σε θέση. Ήταν ένα πολύ δύσκολο έργο. Αυτό το έργο υλοποιείται στην ΕΑΒ. Έχουμε προχωρήσει την αναβάθμιση των avionics και ετοιμαζόμαστε για την παραλαβή του 11ου αεροσκάφους. Οι καθυστερήσεις οφείλονται σε οτι αφορά τα δομικά σημεία. Δεν νομίζω οτι θα ήταν ορθό να ξαναμπούμε σε μια τέτοια διαδικασία για εκ νέου αναβάθμιση αλλά θα πρέπει να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε για το μεταφορικό του μέλλοντος”. 

Μάλιστα ο Α/ΓΕΑ προσδιόρισε τις γενικές προδιαγραφές του νέου τύπου μεταγωγικού που θα χρειαστεί η ΠΑ, αναφέροντας και ορισμένες πιθανές υποψηφιότητες: «Θα χρειαστούμε σίγουρα στο μέλλον ένα «τύπου C-130» μεταγωγικό σε αυτές τις διαστάσεις σε μικρότερους αριθμούς από το σημερινό στόλο. Δεν είναι πλέον ίδιες οι απαιτήσεις της ΠΑ, ούτε οι απαιτήσεις των άλλων Όπλων, ώστε να χρειάζονται τον ίδιο αριθμό αεροσκαφών».

Πιστεύω σε ένα λογικό αριθμό εάν πάμε σε ένα νέο μεταγωγικό C-130J ή Α-400 θα μπορεί να ικανοποιεί όλες μας τις ανάγκες και για μετακινήσεις και στο εσωτερικό αλλά κυρίως στο εξωτερικό. Με τον τρόπο αυτό θα λυθούν πολλά προβλήματα σε επίπεδο διοικητικής μέριμνας που υφίστανται σήμερα σε τέτοιου είδους μετακινήσεις. Άρα λοιπόν στο μέλλον θα πρέπει να σκεφτόμαστε για νέο μεταφορικό».    
Υπενθυμίζεται οτι Η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ ΑΕ) και η SPAR Aerospace Limited, θυγατρική της L3 Communications, παρέδωσαν  στις 19 Δεκεμβρίου 2005 στην Πολεμική Αεροπορία το πρώτο C-130 που υπέστη αναβάθμιση του ηλεκτρονικού του εξοπλισμού στην Ελλάδα.

Το πρώτο ελληνικό C-130Η, το αεροσκάφος με αριθμό ουράς 746, αναβαθμίστηκε στις εγκαταστάσεις της L-3 / SPAR στο Edmonton του Καναδά και παραδόθηκε στην Π.Α. και την 356 ΜΤΜ τον Φεβρουάριο του 2005. Η υλοποίηση της αναβάθμισης του δεύτερου αεροσκάφους C-130, πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ (Τανάγρα), με ευθύνη και προσωπικό της SPAR και με παράλληλη συμμετοχή και επ’ έργω εκπαίδευση του τεχνικού προσωπικού της ΕΑΒ. Με την ολοκλήρωση της αναβάθμισης του δεύτερου αεροσκάφους, η ΕΑΒ ήταν έτοιμη να συνεχίσει τον εκσυγχρονισμό και των υπόλοιπων 12 αεροσκαφών του τύπου στις εγκαταστάσεις της.

Σήμερα ο στόλος συνεχίζει να προσφέρει ακούραστα τις υπηρεσίες του, παρά τον υψηλό αριθμό ωρών που έχει συγκεντρώσει. Οι φιλότιμες προσπάθειες του προσωπικού της 356 ΜΤΜ στην οποία είναι ενταγμένα τα αεροσκάφη, είναι καθοριστικές για την κάλυψη των διαρκών και πιεστικών επιχειρησιακών αναγκών. Όμως ένας συνδυασμός δυσμενών παραγόντων, οδήγησαν σταδιακά τα τελευταία χρόνια σε χαμηλές διαθεσιμότητες.
Η συρρίκνωση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων σε συνδυασμό με την μεγάλη ηλικία του στόλου των C-130B/H Hercules προδικάζει την απαίτηση για αντικατάσταση τους μέχρι το 2025-2030.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Η δυσκολία στο να πάρουμε γαλλικά υποβρύχια για το Ναυτικό μας

Με την πλειονότητα των ελληνικών υποβρυχίων να είναι παλαιάς τεχνολογίας (Type 209/1100 και Type 209/1200) και να πλησιάζει το τέλος της επιχειρησιακής τους ζωής,...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΠΕΠ PULS ή EuroPULS; Μια καλή δυνητική συμφωνία να γίνει καλύτερη

Οι κατακλυσμιαίες εξελίξεις που έλαβαν χώρα στην Ευρώπη τους τελευταίους μήνες και οι οποίες σχετίζονται με αποφάσεις διευκόλυνσης της χρηματοδότησης του (επαν)εξοπλισμού των ευρωπαϊκών...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 31 Μαΐου 1942: Επιδρομή στο Σίδνεϊ, το ιαπωνικό...

1
Με την αυτοκρατορική Ιαπωνία στο απώγειο της δυναμικής της επέκτασης στην Ανατολή, έξι σχεδόν μήνες μετά το Περλ Χάρμπορ και μετά από μια σειρά...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Τουρκία: κατανοώντας τον αντίπαλο

Του Δρ. Κωνσταντίνου Π. Μπαλωμένου, πολιτικού επιστήμονα- διεθνολόγου, πρώην γενικού διευθυντή Γενικής Διεύθυνσης Πολιτικής Εθνικής Άμυνας και Διεθνών Σχέσεων (ΓΔΠΕΑΔΣ) του υπουργείου Εθνικής Άμυνας...

Ποιος θα σταματήσει τον Ντόναλντ Τραμπ;

Ήταν η 28η Απριλίου του 2017, η 99η ημέρα της πρώτης του θητείας, και ο Πρόεδρος Τραμπ ήταν πολύ δυσαρεστημένος. «Πρόκειται για ένα αρχαϊκό...

Πάπας Φραγκίσκος, ένας μεταρρυθμιστής

του Jorge Marirrodriga, αρθρογράφου της El PaisΟ Πάπας Φραγκίσκος απέδειξε ότι δεν χρειάζεται να παρασύρεται κανείς από τους τύπους και να νομίζει ότι η...