Την πρόθεση της Πολεμικής Αεροπορίας να αποκτήσει ένα νέο τύπο μεταγωγικού αεροσκάφους, αποκάλυψε ο Αρχηγός ΓΕΑ Αντιπτέραρχος (Ι) Χρήστος Χριστοδούλου προκειμένου να καλυφθούν οι μελλοντικές επιχειρησιακές ανάγκες του Όπλου αλλά και συνολικά των Ενόπλων Δυνάμεων.
Πρόκειται ουσιαστικά για την πρώτη επίσημη τοποθέτηση που σηματοδοτεί το ενδιαφέρον για την αναζήτηση νέου τύπου που θα αντικαταστήσει τον υφιστάμενο στόλο των C-130B/H Hercules, τα οποία υπηρετούν αδιάλειπτα από το 1974 στις τάξεις της Πολεμικής Αεροπορίας.
Τα αεροσκάφη τα οποία ήδη έχουν υποστεί πρόγραμμα εκσυγχρονισμού στα μέσα της δεκαετίας του 2000, έχουν συμπληρώσει εκατοντάδες χιλιάδες ώρες πτήσης, υπηρετώντας τόσο τις επιχειρησιακές απαιτήσεις της ΠΑ αλλά και των λοιπών Κλάδων των Ε.Δ.
Χρησιμοποιούνται σε αποστολές ρίψης αλεξιπτωτιστών, μεταφοράς προσωπικού και εφοδίων σε κάθε γωνία της ελληνικής επικράτειας – αλλά και εκτός αυτής -σε συνδυασμό με αποστολές αεροδιακομιδών και έρευνας και διάσωσης στο Αιγαίο και την Ν.Α Μεσόγειο.
Όπως ανέφερε ο Α/ΓΕΑ κατά τη διάρκεια επίσημης ενημέρωσης στρατιωτικών συντακτών, το πρώτο βήμα προς την κατεύθυνση ενίσχυσης δυνατοτήτων αερομεταφορών της ΠΑ, έγινε με το μέσο μεταφορικό αεροσκάφος C-27J Spartan. Όπως τόνισε είναι πραγματικά ένα πολύτιμο εργαλείο για την ΠΑ, αφού μπορεί να εκτελέσει πολλές αποστολές – γρήγορα και με χαμηλό κόστος.
Ακολούθως αναλύθηκε το σκεπτικό της πρόθεσης προμήθειας με νέου τύπου με βάση τα δεδομένα που ισχύουν. Ειδικότερα όπως δήλωσε ο Αντιπτέραρχος Χριστοδούλου: «O στόλος των C-130 έχει υλοποιήσει μεγάλο έργο από το 1975 που αποκτήθηκε ο τύπος από την ΠΑ. ¨Εχει ήδη υλοποιήσει μια αναβάθμιση στα ηλεκτρονικά του αλλά και σε δομικό επίπεδο. Σε δομικό επίπεδο είχε αλλάξει όλη η πλάκα στήριξης της πτέρυγας με την άτρακτο. Έγινε από αεροπλάνο σε αεροπλάνο και από θέση σε θέση. Ήταν ένα πολύ δύσκολο έργο. Αυτό το έργο υλοποιείται στην ΕΑΒ. Έχουμε προχωρήσει την αναβάθμιση των avionics και ετοιμαζόμαστε για την παραλαβή του 11ου αεροσκάφους. Οι καθυστερήσεις οφείλονται σε οτι αφορά τα δομικά σημεία. Δεν νομίζω οτι θα ήταν ορθό να ξαναμπούμε σε μια τέτοια διαδικασία για εκ νέου αναβάθμιση αλλά θα πρέπει να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε για το μεταφορικό του μέλλοντος”.
Μάλιστα ο Α/ΓΕΑ προσδιόρισε τις γενικές προδιαγραφές του νέου τύπου μεταγωγικού που θα χρειαστεί η ΠΑ, αναφέροντας και ορισμένες πιθανές υποψηφιότητες: «Θα χρειαστούμε σίγουρα στο μέλλον ένα «τύπου C-130» μεταγωγικό σε αυτές τις διαστάσεις σε μικρότερους αριθμούς από το σημερινό στόλο. Δεν είναι πλέον ίδιες οι απαιτήσεις της ΠΑ, ούτε οι απαιτήσεις των άλλων Όπλων, ώστε να χρειάζονται τον ίδιο αριθμό αεροσκαφών».
“Πιστεύω σε ένα λογικό αριθμό εάν πάμε σε ένα νέο μεταγωγικό C-130J ή Α-400 θα μπορεί να ικανοποιεί όλες μας τις ανάγκες και για μετακινήσεις και στο εσωτερικό αλλά κυρίως στο εξωτερικό. Με τον τρόπο αυτό θα λυθούν πολλά προβλήματα σε επίπεδο διοικητικής μέριμνας που υφίστανται σήμερα σε τέτοιου είδους μετακινήσεις. Άρα λοιπόν στο μέλλον θα πρέπει να σκεφτόμαστε για νέο μεταφορικό».
Υπενθυμίζεται οτι Η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ ΑΕ) και η SPAR Aerospace Limited, θυγατρική της L3 Communications, παρέδωσαν στις 19 Δεκεμβρίου 2005 στην Πολεμική Αεροπορία το πρώτο C-130 που υπέστη αναβάθμιση του ηλεκτρονικού του εξοπλισμού στην Ελλάδα.
Το πρώτο ελληνικό C-130Η, το αεροσκάφος με αριθμό ουράς 746, αναβαθμίστηκε στις εγκαταστάσεις της L-3 / SPAR στο Edmonton του Καναδά και παραδόθηκε στην Π.Α. και την 356 ΜΤΜ τον Φεβρουάριο του 2005. Η υλοποίηση της αναβάθμισης του δεύτερου αεροσκάφους C-130, πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ (Τανάγρα), με ευθύνη και προσωπικό της SPAR και με παράλληλη συμμετοχή και επ’ έργω εκπαίδευση του τεχνικού προσωπικού της ΕΑΒ. Με την ολοκλήρωση της αναβάθμισης του δεύτερου αεροσκάφους, η ΕΑΒ ήταν έτοιμη να συνεχίσει τον εκσυγχρονισμό και των υπόλοιπων 12 αεροσκαφών του τύπου στις εγκαταστάσεις της.
Σήμερα ο στόλος συνεχίζει να προσφέρει ακούραστα τις υπηρεσίες του, παρά τον υψηλό αριθμό ωρών που έχει συγκεντρώσει. Οι φιλότιμες προσπάθειες του προσωπικού της 356 ΜΤΜ στην οποία είναι ενταγμένα τα αεροσκάφη, είναι καθοριστικές για την κάλυψη των διαρκών και πιεστικών επιχειρησιακών αναγκών. Όμως ένας συνδυασμός δυσμενών παραγόντων, οδήγησαν σταδιακά τα τελευταία χρόνια σε χαμηλές διαθεσιμότητες.
Η συρρίκνωση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων σε συνδυασμό με την μεγάλη ηλικία του στόλου των C-130B/H Hercules προδικάζει την απαίτηση για αντικατάσταση τους μέχρι το 2025-2030.
ΓΕΑ: Αποκαλύφθηκε η πρόθεση προμήθειας νέου μεταγωγικού αεροσκάφους
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
Ιταλική πρόταση για φρεγάτα PPA EVO, “πάνοπλη” με 64 κελιά εκτόξευσης...
Όπως μεταδίδει το ιταλικό site RID, η Fincantieri παρουσίασε μια πρόταση στην έκθεση Euronaval 2024, για μια εξελιγμένη φρεγάτα κλάσης PPA, αλλά με την...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 8 Νοεμβρίου 960: Μάχη της Ανδρασσού, εξόντωση των...
Ο βυζαντινός στρατός υπό τον στρατηγό Λέοντα Φωκά τον νεότερο, μικρότερο αδερφό του Νικηφόρου Φωκά, καταστρέφει τον αραβικό στρατό, του εμίρη Σαΐφ αλ-Ντάουλα.Ο τελευταίος...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023
Αγορά 7.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...