Στο Αεροπορικό σώου του Παρισιού που έληξε πριν πριν λίγες μέρες, η γαλλική Διεύθυνση Εξοπλισμών (DGA) υπέγραψε σειρά συμφωνιών για τοπικής παραγωγής μη επανδρωμένα, με ξεχωριστά όμως σκεπτικά.
Έτσι ως μεγάλη παραγγελία, συμφωνήθηκε η αγορά 6 συστημάτων μη επανδρωμένων ελικοπτέρων Airbus VSR700, τα οποία θα εξοπλίσουν 4 φρεγάτες FREMM και τις 2 πρώτες φρεγάτες FDI του Ναυτικού. Η απόφαση για το VSR700 ήταν γνωστή από καιρό, αλλά τώρα υλοποιήθηκε και επίσημα. Το μη επανδρωμένο έχει μέγιστο βάρος απογείωσης 700 κιλά, ωφέλιμο φορτίο 100 κιλά, κινείται με κινητήρα ντίζελ, ενώ μπορεί να παραμείνει σε πτήση έως 10 ώρες και σε απόσταση έως 150 χιλιομέτρων από το πλοίο-φορέα. Το φορτίο του είναι συνήθως ένα ραντάρ επιφανείας και ηλεκτροοπτικός πυργίσκος, αλλά μπορεί να μεταφέρει και ηχοσημαντήρες. Η συμφωνία προβλέπει και επέκταση της παραγγελίας τόσο για το Γαλλικό Ναυτικό όσο και για διεθνείς πελάτες. Τo VSR700 έχει και ικανότητα συνεργατικής δράσης με τα οργανικά ελικόπτερα των φρεγατών, οπότε θα μπορεί να δρα ως “πακέτο” επέκτασης των ικανοτήτων τους. H Ελλάδα για τις δικές της φρεγάτες FDI, έχει διαλέξει το μη επανδρωμένο S-100 της αυστριακής Schiebel.
Περαιτέρω, υπογράφηκαν συμφωνίες για αρχική παραγγελία πρωτοτύπων από τις γαλλικές εταιρείες Aura Aero, Daher, FLY-R, SE Aviation και Turgis Gaillard. Εδώ η χρηματοδότηση αφορά την δημιουργία μη επανδρωμένων αεροσκαφών, κατηγορίας MALE, δηλαδή μεσαίου υψομέτρου-μεγάλης διάρκειας αποστολής, με ικανότητα μεταφοράς αξιόλογου φορτίου που μπορεί να περιλαμβάνει και οπλισμό. Στη συνέχεια η DGA θα δοκιμάσει τα πρωτότυπα ώστε να αποφασισθεί ποιά θα χρηματοδοτηθούν σε επόμενη φάση, ή και θα παραγγελθούν για τις Ένοπλες Δυνάμεις.
