Την προσεχή Τρίτη, 3 Μαίου θα πραγματοποιηθούν στην Αλεξανδρούπολη τα εγκαίνια του νέου τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU Αλεξανδρούπολης), παρουσία των πρωθυπουργών Ελλάδας, Βουλγαρίας, Βόρειας Μακεδονίας και του προέδρου της Σερβίας.
Πρόκειται για ένα έργο με ιδιαίτερο συμβολισμό, το οποίο ξεκινάει σε μία χρονική συγκυρία, όπου η απεξάρτηση από το ρωσικό φυσικό αέριο είναι κάτι παραπάνω από επίκαιρη και αναγκαία για την Ευρώπη.
Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που η συγκεκριμένη ενεργειακή υποδομή χαρακτηρίζεται ως στρατηγικής σημασίας για την ενεργειακή ασφάλεια και τη διαφοροποίηση των πηγών προμήθειας φυσικού αερίου για την ευρύτερη περιοχή.
Το FSRU της Gastrade έρχεται να παρέχει νέο διάδρομο μεταφοράς φυσικού αερίου προς Ελλάδα και Βουλγαρία σε πρώτη φάση και στη συνέχεια και σε Ρουμανία και Β. Μακεδονία συμβάλλοντας στην απεξάρτηση από τους ρωσικούς υδρογονάνθρακες.
Οι μέτοχοι της Gastrade, ο όμιλος Κοπελούζου, η ΔΕΠΑ Εμπορίας, ο ΔΕΣΦΑ, η Bulgartransgaz και η Gaslog, αναμένεται να παρουσιάσουν το έργο στους υψηλούς προσκεκλημένους, υπογραμμίζοντας τους στόχους και την αξία του συγκεκριμένου έργου.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι το FSRU Αλεξανδρούπολης με βάση το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί, αναμένεται να είναι έτοιμο, τον Νοέμβριο του 2023, ημερομηνία κατά την οποία θα να φτάσει και θα εγκατασταθεί το ειδικό πλωτό δεξαμενόπλοιο.
Ωστόσο, υπάρχουν πληροφορίες που αναφέρουν ότι η Gastrade επιθυμεί την επίσπευση της υλοποίησης του εν λόγω έργου κατά έξι μήνες. Σε κάθε περίπτωση, η το FSRU όταν ξεκινήσει τη λειτουργία του, θα είναι σε θέση να παρέχει 5,5 δισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου στην Ελλάδα και τη Βαλκανική αγορά. Με την υλοποίηση δε και της δεύτερης υποδομής (FSRU Θράκης) στο Θρακικό Πέλαγος από το 2024, θα διπλασιαστούν αυτές οι ποσότητες
Το αέριο μέσω του αγωγού IGB – ο οποίος αναμένεται να ολοκληρωθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2022 – θα φτάνει στη Βουλγαρία, στη Σερβία αλλά και στη Βόρεια Μακεδονία.
Αγαπητοί φίλοι, ένα έχω να πω: ΚΟΙΜΟΜΑΣΤΑΝ ΟΡΘΙΟΙ ΚΑΙ ΠΛΗΡΩΝΑΜΕ ΚΑΙ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ. Εδώ και πολλά χρόνια φαινότανε ότι ο ξανθός αδερφός είναι απόλυτος και σκληρός. Οι βολεμένοι Γερμανοί μας ανάγκασαν ( είμαι σίγουρος ότι με βρόμικους και υπόγειους τρόπους το έκαναν) να κρεμόμαστε από τα ούμπαλά του για να έχουν ίδιο όφελος. Η σκληρή γλώσσα της αγοράς: σου φέρνω πελατάκια και με έχεις στην “πούδρα”. Τώρα που ο ξανθούλης έδειξε τι πραγματικά θέλει ας ξυπνήσουμε και ας κινηθούμε προς το συμφέρον μας. Ζω για την ημέρα που θα παράγουμε φυσικό αέριο και θα λέμε στα γερμανά : ρε παιδιά ,δεν λέω δικοί μας είστε αλλά δεν μας περισσεύει. Πάντως άσε να δούμε, κάτι μπορεί να γίνει και να σας δώσουμε λίγο.
Ποπο από όλο το κείμενο το μάτι μου έπεφτε μόνο στο Β. Μακεδονία, τι ντροπή…. δε θα το συνηθίσω ποτέ, δε θα τους αποκαλέσω προσωπικά έτσι ποτέ, ποτέ. ναι ξέρω αναγνωρίστηκε, ναι, ναι οκ, μπλα μπλα μπλα. ΠΟΤΕ όμως.
Θέλω να δώσω μια διαφορετική διάσταση σε αυτό το έργο.
1) Κατά την γνώμη αποτελεί το καλύτερο οχυρωματικό έργο που έχει γίνει ποτέ στον Έβρο.
2) Το αγκυροβόλιο του πλοίου θα είναι 17,4 χλμ νοτιοδυτικά του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης. τα 17,4 χλμ αντιστοιχούν σε σχεδόν 10ΝΜ. Πόση είπαμε πως είναι η υφαλοκρηπίδα μας;
Ουσιώδους σημασίας έργο για τη μετατροπή της Ελλάδας σε ενεργειακό κόμβο. Κατ’ εμέ απαιτείται ανάλογο τερματικό στην Καβάλα, τη Θεσσαλονίκη και την Ηγουμενίτσα ώστε να δημιουργηθούνε παράλληλοι είσοδοι του LNG στη βαλκανική αγορά και από κει στην ευρύτερη Ανατολικοευρωπαϊκή αγορά μέχρι το Βορρά!
Επιτέλους και κάτι ευχάριστο!