16.9 C
Athens
Τετάρτη, 8 Οκτωβρίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗH αναβάθμιση των σοβιετικών ταχέων βομβαρδιστικών: από το SB-RK στο Arkhangelsky Ar-2....

H αναβάθμιση των σοβιετικών ταχέων βομβαρδιστικών: από το SB-RK στο Arkhangelsky Ar-2. Β΄ Μέρος

- Advertisement -

Οι κρατικές δοκιμές του πειραματικού SB-RK ολοκληρώθηκαν τον Ιανουάριο του 1941, αλλά κατόπιν διαταγής της 9ης Δεκεμβρίου του 1940 είχε ήδη μετονομασθεί σε Ar-2. Η ταχύτητά του με βάρος 6.600 κιλών έφτανε τα 475 χλμ/ώρα σε ύψος 4.700 μέτρων. Ο χρόνος ανάβασης στα 5.000 μέτρα ήταν 7,1 λεπτά και το ανώτατο ύψος ανέρχετο στα 10.000 μέτρα. Η πλευρική ευστάθειά του δεν παρουσίαζε προβλήματα, εν αντιθέσει με τη διαμήκη. Στην περίοδο της αξιολόγησής του έγιναν συνολικά 25 βυθίσεις  υπό γωνίες που ξεκινούσαν από τις 40 μοίρες και έφταναν τις 75. Τα αερόφρενα και η αυτόματη ανάσυρση λειτούργησαν άψογα και παρείχαν τη δυνατότητα ακριβούς βομβαρδισμού.

Ως προς το σχεδιασμό και την αεροδυναμική του γραμμή το Αr-2 άφησε εν συνόλω θαυμάσιες εντυπώσεις, όμως οι κινητήρες M-105 περιέπλεκαν τα πράγματα. Το σύστημα ψύξης σε χειμερινές συνθήκες δούλευε στα ανώτατα επιτρεπόμενα όρια θερμοκρασίας και αυτό προβλημάτιζε αναφορικά με την απόδοση του αεροπλάνου κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Η θερμοκρασία λαδιού έφτανε τους 110 βαθμούς, ενώ η εναλλακτική που πρότεινε το 22ο εργοστάσιο αποδείχθηκε παντελώς άχρηστη λόγω της συχνούς βλάβης των θερμαντικών σωμάτων. Οι παρούσες επιπλοκές καθιστούσαν το Αr-2 εντελώς ακατάλληλο για ένταξη σε μάχιμες μονάδες.

Το Ινστιτούτο Ερευνών της Πολεμικής Αεροπορίας κατέγραψε και σειρά προβλημάτων που είχαν να κάνουν με τον οπλισμό, όπως συχνό μπλοκάρισμα των πολυβόλων, αισθητή αστάθεια κατά τις βολές και καθυστερήσεις στην πυροδότηση. Συν τοις άλλοις, γενικά τα αμυντικά πολυβόλα που παρήγαγε έως τότε η ΕΣΣΔ, είχαν καταστεί σχεδόν απαρχαιωμένα.

Στα καταληκτικά συμπεράσματα της κρατικής αξιολόγησης, σημειώθηκε ότι το Ar-2 υπερτερούσε μεν του SB-RK όσον αφορά τα πτητικά δεδομένα και το χειρισμό του, αλλά υστερούσε σε ταχύτητα από τα σύγχρονα ξένα και άλλα εγχώρια μεσαία βομβαρδιστικά. Βάσει αυτών, το γραφείο σχεδιασμού του Arkhangelsky και το 22ο εργοστάσιο  έπρεπε να προβούν στις απαραίτητες τροποποιήσεις ώστε να επιτύχουν τη διαμήκη σταθερότητα του αεροπλάνου και να εξαλείψουν τα όποια προβλήματα με τον οπλισμό του.

Το Φεβρουάριο του 1941, το Ar-2 N1/511 παραδόθηκε με βελτιωμένο σχεδιασμό για το νέο γύρο των κρατικών δοκιμών από το Ερευνητικό Ινστιτούτο της Πολεμικής Αεροπορίας. Οι κινητήρες M-105R μετατοπίσθηκαν προς τα εμπρός κατά 150 χλστ. ώστε να επιτευχθεί η διαμήκης ευστάθεια. Συνάμα τοποθετήθηκαν νέες έλικες με διάμετρο 3,1 μέτρων και εγκαταστάθηκαν λεπτότερες γρίλιες φρένων. Αυτές οι μεταβολές κατέστησαν δυνατή την επίτευξη της ταχύτητας των 443 χλμ/ώρα κοντά στο έδαφος και των 512 χλμ/ώρα σε ύψος 5.000 μέτρων. Τα αποτελέσματα ενθάρρυναν τη συνέχιση των εργασιών, ώστε να καλυφθούν πλήρως οι απαιτήσεις πτήσης και μάχης.

Εργοστάσιο κατασκευής των Petlyakov Pe-2

Εν τω μεταξύ, το Petlyakov Pe-2 είχε ήδη εγκριθεί με το N704 διάταγμα της 9ης Δεκεμβρίου του 1940 από τη Σοβιετική Επιτροπή της Αεροπορικής Βιομηχανίας (NKAP), έχοντας περάσει επιτυχώς τις δοκιμές. Με βάρος πτήσης 7.500 κιλών, η μεγίστη ταχύτητά του έφτανε τα επιζητούμενα 540 χλμ/ώρα στα 5.100 μέτρα, το ανώτατο ύψος των 8.700 μέτρων, και την εμβέλεια των 1.200 χλμ. Είχε δυνατότητα μεταφοράς βομβών βάρους 600 κιλών με μέγιστο φορτίο ενός τόνου.

Η συνέχεια στο Military History

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Πως η τουρκική επιθετικότητα σε Ελλάδα & Κύπρο θα δικαιωθεί με ρωσική επικράτηση στην Ουκρανία

Δυστυχώς η Ευρώπη εδώ και 3,5 χρόνια δοκιμάζεται από ένα νέο πόλεμο, σκληρό και ανελέητο και χωρίς ορατό τέλος προς το παρόν. Σε έναν...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Φρεγάτες ΜΕΚΟ: Σχεδιασμός συνεχούς εξέλιξης και με νέο σόναρ, πυραύλους ESSM...

62
Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των φρεγατών κλάσης "Ύδρα", ΜΕΚΟ200ΗΝ, αποτελεί ένα από τα πιο κρίσιμα εγχειρήματα του Πολεμικού Ναυτικού (ΠΝ) για την ενίσχυση της επιχειρησιακής...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 7 Οκτωβρίου 2001: Operation Enduring Freedom, οι ΗΠΑ...

14
Oι ΗΠΑ εξαπολύουν επιθετικές ενέργειες στο Αφγανιστάν, εγκαινιάζοντας τον «πόλεμο κατά της τρομοκρατίας», που είχε ανακοινώσει ο Πρόεδρος Τζώρτζ Γουώκερ Μπους.Η εκστρατεία ξεκίνησε με...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

MiG-23MLD, η “απόλυτη” έκδοση του παλαίμαχου σοβιετικού μαχητικού

Το MiG-23MLD, γνωστό στη δυτική ορολογία ως Flogger-K, αποτελεί την κορυφαία και πιο εξελιγμένη έκδοση του θρυλικού σοβιετικού μαχητικού αεροσκάφους MiG-23, που σχεδιάστηκε από...

Το πρωτοποριακό X-29Α, η τελική εξέλιξη του… F-5A Freedom Fighter!

Το Grumman X-29 αποτελεί ένα από τα εμβληματικά πειραματικά αεροσκάφη στην ιστορία της αεροναυπηγικής τεχνολογίας, καθώς εισήγαγε μια πρωτοποριακή προσέγγιση στη σχεδίαση μαχητικών μέσω...

Ο θρυλικός πιλότος Randy “Duke” Cunningham πέταξε για τελευταία φορά

Ο Randy "Duke" Cunningham, ο πιλότος μαχητικών και ο πρώτος Αμερικανός άσος του Πολέμου του Βιετνάμ, απεβίωσε σε ηλικία 83 ετών. Ο Cunningham, γνωστός...