30.9 C
Athens
Τετάρτη, 23 Ιουλίου, 2025
ΝΕΑΑΜΥΝΑΓαλλικό υπουργείο Άμυνας: Καθηλωμένα τα μισά γαλλικά εναέρια μέσα!

Γαλλικό υπουργείο Άμυνας: Καθηλωμένα τα μισά γαλλικά εναέρια μέσα!

- Advertisement -


Περισσότερα από τα μισά γαλλικά αεροσκάφη είναι προσωρινά μη επιχειρησιακά, σύμφωνα με την Γαλλίδα υπουργό Άμυνας Φλοράνς Παρλύ. Τα στοιχεία που επικαλείται η υπουργός προκαλούν σοκ: το 56% των εναερίων μέσων αδυνατεί να πετάξει ενώ μόλις το 26% της δύναμης των ελικοπτέρων Lynx κρίνεται πως μπορεί να αναλάβει αποστολές.
Η ισχύουσα κατάσταση είναι τόσο περίπλοκη ώστε απαιτούνται περισσότερες από 30 διαφορετικές συμβάσεις για να παραμείνει επιχειρησιακό ένα ελικόπτερο, επεσήμανε η υπουργός κατά την διάρκεια πρόσφατης επίσκεψής της στην βάση Évreux-Fauville (BA 105) στην Νορμανδία. Παραλληλίζοντας την κατάσταση που επικρατεί με αυτοκίνητα, είπε χαρακτηριστικά «αν ήθελα να έχω κάθε πρωί ένα αυτοκίνητο που να λειτουργεί, θα έπρεπε να είχα τέσσερα»…

Παρά την αύξηση κατά 25% από το 2012 των προβλεπόμενων πιστώσεων για την συντήρηση των εναερίων μέσων που φέτος φθάνουν τα 4 δισεκατομμύρια ευρώ, η κατάσταση έχει επιδεινωθεί. Τα επιθετικά ελικόπτερα EC665 Tigre HAP/HAD είναι αυτά που υποφέρουν περισσότερο από τις γραφειοκρατικές διαδικασίες για την τεχνική υποστήριξή τους. Το 80% του στόλου των Tigre που επιχειρεί σε πολεμικές ζώνες στο εξωτερικό –δυτική Αφρική, Ιράκ, Μέση Ανατολή– υποστηρίζεται, αλλά πίσω στην Γαλλία η διαθεσιμότητα του τύπου μόλις που φθάνει το 30%.
Το ποσοστό των ικανών προς πτήση μέσων ανέρχεται μόλις και μετά βίας στο 44% –ποσοστό μειωμένο κατά 11% εν σχέσει με το αντίστοιχο του 2000. Τα Tigre και τα EC725R2 Caracal είναι από τα ελικόπτερα με τα χαμηλότερα ποσοστά διαθεσιμότητας. Μόλις ένα στα τέσσερα είναι επιχειρησιακά ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τα Lynx του Ναυτικού κυμαίνεται στο 26%.

«Ως άμεση συνέπεια, τα πληρώματα αέρος εκπαιδεύονται λιγότερο και το κόστος ανά ώρα πτήσης έχει εκτιναχθεί στα ύψη» τονίζει η υπουργός Άμυνας. Χαρακτηρίζοντας την κατάσταση «μη ανεκτή» η Φλοράνς Παρλύ δηλώνει πως το θέμα αποτελεί πλέον «προσωπική προτεραιότητα».
Ήδη ανακοίνωσε την δημιουργία το 2018 μιας νέας αεροναυτικής Διεύθυνσης η οποία θα διασφαλίζει πως η εταιρία που κατασκευάζει ένα αεροσκάφος/ελικόπτερο θα έχει και την ευθύνη της συντήρησής του «από την αρχή μέχρι το τέλος». Ευελπιστώντας πως μέχρι το 2020 θα υπάρχουν αποτελέσματα, η υπουργός δήλωσε με νόημα: «Τα αγοράζουμε για να πετάνε, όχι για να παρκάρουμε ή να τα στοιβάζουμε σε υπόστεγα».
Το φαινόμενο όμως δεν είναι μόνο γαλλικό. Στην άλλη πλευρά της Μάγχης, αν και δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία της RAF, πληροφορίες βρετανικών ΜΜΕ αποκαλύπτουν πως ένα στα τρία Typhoon και Tornado δεν είναι επιχειρησιακά διαθέσιμα.
 
Αλέξανδρος Θεολόγου      

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Καμπανάκι από την Ουκρανία, “ή κατανοείτε τι φέρνουν τα drone ή θα χάσετε τον επόμενο πόλεμο”

Στην αμυντική έκθεση/συνέδριο LANDEURO 2025 που έγινε στις 16-17 Ιουλίου στο Βισμπάντεν της Γερμανίας, μια από τις πιο ενδιαφέρουσες εισηγήσεις ήταν αυτή του Robert...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: F-15EX, η νέα γενιά ενός Αετού που δεν λέει να...

19
Το F-15EX Eagle II αποτελεί την πιο πρόσφατη εξέλιξη της οικογένειας μαχητικών αεροσκαφών F-15, ενός σχεδιασμού που πρωτοεμφανίστηκε τη δεκαετία του 1970 και συνεχίζει...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 22 Ιουλίου 1974: Επιχείρηση «Νίκη» στην Κύπρο, η...

27
Τα νέα της τουρκικής εισβολής και η δυσμενής για την Εθνοφρουρά εξέλιξη των επιχειρήσεων στην Κύπρο, έθεσαν, καθυστερημένα, σε κίνηση τα σχέδια ενίσχυσης  από...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

RIAT 2025: Ελληνικά Mirage 2000-5 στο μεγαλύτερο αεροπορικό σόου

Από την Παρασκευή 18 έως και την Κυριακή 20 Ιουλίου 2025, δύο (2) αεροσκάφη Μ2000-5 και ανάλογο προσωπικό της 331 Μοίρας της 114 Πτέρυγας...

Έπεσαν υπογραφές για τα ελβετικά IRIS-T SLM

Η γερμανική Diehl Defence και η Γερμανική Διεύθυνση Εξοπλισμών (BAAINBw) έχουν υπογράψει τα συμβόλαια για την κατασκευή και παράδοση πέντε αντιαεροπορικών συστημάτων IRIS-T SLM...

Ο Α/ΓΕΑ με τον απερχόμενο ΑΚΑΜ του Ισραήλ και τον αντικαταστάτη του

Την Τρίτη 22 Ιουλίου 2025, ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, Αντιπτέραρχος (Ι) Δημοσθένης Γρηγοριάδης, συναντήθηκε στο γραφείο του με τον απερχόμενο Ακόλουθο Άμυνας...