Περισσότερα από τα μισά γαλλικά αεροσκάφη είναι προσωρινά μη επιχειρησιακά, σύμφωνα με την Γαλλίδα υπουργό Άμυνας Φλοράνς Παρλύ. Τα στοιχεία που επικαλείται η υπουργός προκαλούν σοκ: το 56% των εναερίων μέσων αδυνατεί να πετάξει ενώ μόλις το 26% της δύναμης των ελικοπτέρων Lynx κρίνεται πως μπορεί να αναλάβει αποστολές.
Η ισχύουσα κατάσταση είναι τόσο περίπλοκη ώστε απαιτούνται περισσότερες από 30 διαφορετικές συμβάσεις για να παραμείνει επιχειρησιακό ένα ελικόπτερο, επεσήμανε η υπουργός κατά την διάρκεια πρόσφατης επίσκεψής της στην βάση Évreux-Fauville (BA 105) στην Νορμανδία. Παραλληλίζοντας την κατάσταση που επικρατεί με αυτοκίνητα, είπε χαρακτηριστικά «αν ήθελα να έχω κάθε πρωί ένα αυτοκίνητο που να λειτουργεί, θα έπρεπε να είχα τέσσερα»…
Παρά την αύξηση κατά 25% από το 2012 των προβλεπόμενων πιστώσεων για την συντήρηση των εναερίων μέσων που φέτος φθάνουν τα 4 δισεκατομμύρια ευρώ, η κατάσταση έχει επιδεινωθεί. Τα επιθετικά ελικόπτερα EC665 Tigre HAP/HAD είναι αυτά που υποφέρουν περισσότερο από τις γραφειοκρατικές διαδικασίες για την τεχνική υποστήριξή τους. Το 80% του στόλου των Tigre που επιχειρεί σε πολεμικές ζώνες στο εξωτερικό –δυτική Αφρική, Ιράκ, Μέση Ανατολή– υποστηρίζεται, αλλά πίσω στην Γαλλία η διαθεσιμότητα του τύπου μόλις που φθάνει το 30%.
Το ποσοστό των ικανών προς πτήση μέσων ανέρχεται μόλις και μετά βίας στο 44% –ποσοστό μειωμένο κατά 11% εν σχέσει με το αντίστοιχο του 2000. Τα Tigre και τα EC725R2 Caracal είναι από τα ελικόπτερα με τα χαμηλότερα ποσοστά διαθεσιμότητας. Μόλις ένα στα τέσσερα είναι επιχειρησιακά ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τα Lynx του Ναυτικού κυμαίνεται στο 26%.
«Ως άμεση συνέπεια, τα πληρώματα αέρος εκπαιδεύονται λιγότερο και το κόστος ανά ώρα πτήσης έχει εκτιναχθεί στα ύψη» τονίζει η υπουργός Άμυνας. Χαρακτηρίζοντας την κατάσταση «μη ανεκτή» η Φλοράνς Παρλύ δηλώνει πως το θέμα αποτελεί πλέον «προσωπική προτεραιότητα».
Ήδη ανακοίνωσε την δημιουργία το 2018 μιας νέας αεροναυτικής Διεύθυνσης η οποία θα διασφαλίζει πως η εταιρία που κατασκευάζει ένα αεροσκάφος/ελικόπτερο θα έχει και την ευθύνη της συντήρησής του «από την αρχή μέχρι το τέλος». Ευελπιστώντας πως μέχρι το 2020 θα υπάρχουν αποτελέσματα, η υπουργός δήλωσε με νόημα: «Τα αγοράζουμε για να πετάνε, όχι για να παρκάρουμε ή να τα στοιβάζουμε σε υπόστεγα».
Το φαινόμενο όμως δεν είναι μόνο γαλλικό. Στην άλλη πλευρά της Μάγχης, αν και δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία της RAF, πληροφορίες βρετανικών ΜΜΕ αποκαλύπτουν πως ένα στα τρία Typhoon και Tornado δεν είναι επιχειρησιακά διαθέσιμα.
Αλέξανδρος Θεολόγου
Γαλλικό υπουργείο Άμυνας: Καθηλωμένα τα μισά γαλλικά εναέρια μέσα!
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
ΑΝΑΛΥΣΗ: Ελικόπτερα ΝΗ90, αναζητώντας σύμβαση υποστήριξης και δεσμεύσεις ότι “θα πετάνε”
Η σύμβαση για την προμήθεια των ελικοπτέρων ΝΗ90 από τη χώρα μας μάλλον αποτελεί case study για το πώς "δεν πρέπει να γίνονται συμβάσεις"! ...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 1/13 Νοεμβρίου 1824: Ναυμαχία της Αστυπάλαιας, η τόλμη...
Παρά τις δυσκολίες και την αριθμητική υπεροχή του Τουρκοαιγυπτιακού στόλου, οι Έλληνες επαναστάτες κατορθώνουν να διαλύσουν μια σημαντική οθωμανική δύναμη στο πέρασμα μεταξύ Αστυπάλαιας...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023
Αγορά 7.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...