Στο τεύχος μας που κυκλοφορεί («Πτήση» 10, ΜΑΡΤΙΟΣ 2021) περιλαμβάνεται (κατ’ αποκλειστικότητα) ένα διπλό άρθρο αναφορικά με την πρόταση του ολλανδικού ομίλου ναυπηγείων Damen Shipyard Group, για το πρόγραμμα νέων φρεγατών πολλαπλών ρόλων του ΠΝ. Το σχετικό άρθρο είναι ενταγμένο στο πλαίσιο των παρουσιάσεων υποψηφιοτήτων που έχουμε κάνει ήδη από τις σελίδες του περιοδικού μας (με πολλαπλά άρθρα για τις γαλλικές Belh@rra/FDI και LCS/MMSC μέχρι σήμερα) και φυσικά συνεχίζουμε όπως αυτές αναδύονται. Σε αντίθεση όμως με το παρελθόν που η προσπάθειά μας αφορούσε κυρίως σε παρουσιάσεις υποψηφίων κλάσεων, η τρέχουσα αρθρογραφία μας αφορά τη συγκεκριμένη ολλανδική πρόταση, όπως αυτή έχει κατατεθεί στο ΠΝ, τόσο για τέσσερις φρεγάτες SIGMA 11515HN, όσο για τις «ενδιάμεσες λύσεις» που προσφέρει η Damen.
Πόσο κοστίζει η κάθε Belh@rra, MMSC, Sigma 11515 για το Πολεμικό Ναυτικό; Οι πραγματικές τιμές
Η ολλανδική πρόταση αφορά στην SIGMA 11515HN, μια σχεδίαση με στελθ χαρακτηριστικά, η οποία αναπτύχθηκε από την Damen ειδικά για τις ανάγκες του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού. Δεν πρόκειται για μια μελλοντική σχεδίαση, αλλά ένα νέο μέλος της οικογένειας SIGMA (Ship Integrated Geometrical Modularity Approach-Πλοίο Ολοκληρωμένης Γεωμετρικής Σπονδυλωτής Προσέγγισης), η οποία έχει αποδώσει μέχρι σήμερα ένα σημαντικό αριθμό πλοίων για χώρες όπως το Μεξικό (μία φρεγάτα τύπου 10514, με συνολική προοπτική για οκτώ μονάδες), την Ινδονησία (δύο φρεγάτες τύπου 10514 και τέσσερις κορβέτες τύπου 9113 ναυπηγημένες εγχώρια) και το Μαρόκο (μία φρεγάτα τύπου 10513 και δύο κορβέτες τύπου 9813).
Η Damen επιλέγει να προσφέρει την Ελλάδα ένα πλοίο της οικογένειας SIGMA με ολικό μήκος περί τα 119 m, πλάτος μεγαλύτερο των 15,5 m, βύθισμα 4,5 m και εκτόπισμα χωρίς φόρτο 3.900 τόνους, ενώ με πλήρη φόρτο το εκτόπισμα θα φτάνει κοντά στους 4.400 τόνους, ενώ η υποδομή πρόωσης είναι ένας έξυπνος συνδυασμός γνωστός ως CODLOG (Combined Diesel-Electric Οr Gas), μόνο ντιζελοκινητήρων (για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και χρήση ηλεκτροκινητήρων που προσφέρει ιδιαίτερα αθόρυβη και οικονομική λειτουργία) έως τους 15 κόμβους, ενώ για υψηλότερες ταχύτητες (28-30 κόμβων) χρησιμοποιείται μόνο ένας αεριοστρόβιλος.
Η βασική (Standard) SIGMA 11515HN προτείνεται με διαμόρφωση που αντανακλά την ικανότητα να υπηρετήσει όλες τις αποστολές που έχει μέχρι στιγμής υποδείξει το ΠΝ και περιλαμβάνει:
H συνέχεια στο NavalDefence, εδώ