Το πρώτο του τεθωρακισμένο όχημα Centauro 2, 8×8 MGS (Mobile Gun System-Αυτοκινούμενο Σύστημα Πυροβολικού) κανονικής γραμμής παραγωγής παρουσίασε στις 30 Ιανουαρίου ο Ιταλικός Στρατός. Το όχημα αποτελεί βελτιωμένη εξέλιξη του παλιότερου τροχοφόρου τεθωρακισμένου B1 Centauro 8×8 που από τη δεκαετία του 1990 άρχισε να αντικαθιστά τα άρματα Leopard-1 σε ιταλική υπηρεσία. Το B1 Centauro 8×8 έφερε πυροβόλο των 105 mm/52 διαμετρημάτων χαμηλής πίεσης. Σε ιταλική υπηρεσία τα οχήματα χαρακτηρίζονται ως “Καταστροφείς Αρμάτων”.
Ο Ισπανικός Στρατός μελετά τον εκσυγχρονισμό των καταστροφέων αρμάτων B1 Centauro
Τον Δεκέμβριο του 2020, ο Ιταλικός Στρατός είχε ανακοινώσει την υπογραφή συμβολαίου με την κοινοπραξία Iveco – Oto Melara για την κατασκευή 86 οχημάτων Centauro 2. Συνολικά, ο αριθμός των Centauro 2 θα ανέλθει στα 150 οχήματα με τα πρώτα οχήματα αρχικής παραγωγής να παραδίδονται εντός του 2021. Το τεθωρακισμένο Centauro 2 φέρει πολλές βελτιώσεις σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, Β1 Centauro στους τομείς της προστασίας, της ισχύος πυρός και της ευκινησίας.
Νέα παρτίδα κυνηγών αρμάτων CENTAURO II για τον Ιταλικό Στρατό
Όπως και με το B1 Centauro στη δεκαετία του 1980, με το Centauro 2 MGS, η ιταλική αμυντική βιομηχανία ανέπτυξε ένα τεθωρακισμένο όχημα 8×8 που συνδυάζει την ισχύ πυρός ενός άρματος μάχης με βάρος μόλις 30 τόνων και την ευελιξία και οικονομία ενός τροχοφόρου. Το όχημα μπορεί εύκολα να μεταφερθεί με στρατιωτικά αεροσκάφη ή αποβατικά πλοία, να διασχίσει στενά και σαθρά δρομολόγια και γέφυρες που τα βαρύτερα άρματα των 50 και 60 τόνων δεν μπορούν.
Το γενικό σχέδιο του Centauro 2 παραμένει το ίδιο με το παλιότερο Centauro 1 αλλά ο πύργος είναι τοποθετημένος στο πιο ευρύχωρο πήγμα του οχήματος Freccia, η έκδοση Τεθωρακισμένου Οχήματος Μάχης Πεζικού του Centauro. Το πιο ευρύχωρο πήγμα επιτρέπει την ενίσχυση της θωράκισης του σκάφους και του πύργου έναντι σύγχρονων αντιαρματικών απειλών και εκρήξεις ναρκών με την τοποθέτηση πλακών θωράκισης, καθώς και άλλες αντιβαλλιστικές λύσεις και τεχνολογίες που είναι σύμφωνες με το κριτήριο AEP 55, που το κάνουν ικανό να αντιμετωπίσει τις τελευταίες απειλές διάτρησης κινητικής ενέργειας.
Το πλήρωμα του Centauro 2 διατηρείται στα τέσσερα άτομα, με τον οδηγό να κάθεται στο εμπρός και αριστερά τμήμα του σκάφους και το συγκρότημα ισχύος στα δεξιά του. Το υπόλοιπο πλήρωμα (αρχηγός, πληρώματος, πυροβολητής και γεμιστής), συγκεντρώνονται στο τύμπανο του πύργου σε ειδικά καθίσματα που τους προστατεύουν από τον κραδασμό των ναρκών και εκρηκτικών μηχανισμών. Ένα ημιαυτοματοποιημένο σύστημα γέμισης επιτρέπει στον γεμιστή να αναλαμβάνει άλλα καθήκοντα ως εφεδρικό μέλος του πληρώματος.
Ξεκινά η παραγωγή των κυνηγών αρμάτων Centauro II για την Ιταλία
Ο οπλισμός του Centauro 2 MGS είναι ένα τρίτης γενιάς, χαηλής ανάκρουσης, σταθεροποιημένο πυροβόλο των 120/45 mm gun (το παλιότερο πυροβόλο του B1 Centauro των 105/52 mm μπορεί εναλλακτικά να τοποθετηθεί στον πύργο χωρίς πρόβλημα), προσφέρει ισχύ πυρός ανάλογη των αρμάτων μάχης ενώ μπορεί να βάλλει τα σύγχρονα πυρομαχικά των 120 mm NATO APFSDS και πολλαπλής χρήσης βλήματα MP. Ένα ομοαξονικό πολυβόλο των 7,62 mm αριστερά του κυρίως πυροβόλου και ένας τηλεχειριζόμενος σταθμός HITROLE με ένα βαρύ πολυβόλο των 12,7 mm στην οροφή του πύργου αποτελούν τον δευτερεύοντα οπλισμό του οχήματος.
Στον τομέα της ευκινησίας, το Centauro 2 εξοπλίζεται πλέον με έναν κινητήρα Iveco Vector 8V Euro III με ισχύ 720 ίππους που συμπληρώνεται με ένα αυτόματο κιβώτιο σχέσεων με επτά ταχύτητες εμπρός και μία όπισθεν. Το όχημα μπορεί να αναπτύξει μέγιστη ταχύτητα 105 χλμ/ώρα σε ομαλό δρόμο και έχει ακτίνα 800 χλμ.