Πραγματοποίησε στις 22 Δεκεμβρίου την πρώτη του πτήση το αρχικό L-39NG προπαραγωγής, που είχε αφήσει τη γραμμή συναρμολόγησης στις 12 Οκτωβρίου, σηματοδοτώντας το επόμενο σημαντικό βήμα του προγράμματος. Το αεροσκάφος (msn 7001) ολοκλήρωσε πτήση 26 λεπτών με πιλότους τους David Jahoda and Vladimír Továrek φτάνοντας σε ύψος 5.000 ποδών.
Η Aero Vodochody ευελπιστεί να αποκτήσει πιστοποιητικό αεροπλοϊμότητας μέσα στο 2019 ώστε να ξεκινήσει παραδόσεις το 2020. Να θυμίσουμε ότι το L-39NG χρησιμοποιεί σύγχρονο κινητήρα τουρμπφάν Williams International FJ44-4M στη θέση του αρχικού AI-25 ενώ διαθέτει πλήρως ηλεκτρονικό πιλοτήριο και υποδομή virtual training system.
Προς το παρόν η Aero Vodochody έχει αποσπάσει έξι παραγγελίες από την LOM Praha, έναν κρατικό φορέα στην Τσεχία που θα παρέχει υπηρεσίες εκπαίδευσης στην πολεμική αεροπορία της κεντροευρωπαϊκής χώρας, ενώ τον Απρίλιο του η Αεροπορία της Σενεγάλης παρήγγειλε άλλα τέσσερα. Δυο άλλοι φορείς, η πορτογαλική Skytech και η αμερικανική RSW Aviation έχουν υπογράψει επιστολές πρόθεσης για 12 αεροσκάφη η κάθε μια με προοπτική παροχής υπηρεσίες ειδικής εκπαίδευσης και εχθρικής απεικόνισης.