Η παράδοση των πρώτων τουρκικών ελαφρών αρμάτων Kaplan MT στην Ινδονησία είναι πλέον γεγονός. Το τεθωρακισμένο όχημα, προϊόν συνεργασίας μεταξύ της τουρκικής κρατικής εταιρείας τεθωρακισμένων οχημάτων FNSS και της ινδονησιακής εταιρείας PT Pindad, αναπτύχθηκε τα τελευταία χρόνια ως κοινό πρόγραμμα άμυνας.
Η τελετή παράδοσης έλαβε χώρα στην Άγκυρα και σηματοδοτεί ένα σταθμό στην προσπάθεια της Τουρκίας να ολοκληρώσει ένα μεγάλο αμυντικό πρόγραμμα, όπως ένα άρμα μάχης αλλά και την πρώτη του πώληση στο εξωτερικό.
Η Ινδονησία υπέγραψε τη σύμβαση προμήθειας των τουρκο-ινδονησιακών αρμάτων μάχης Harimau (Kaplan MT)
Παρόντες στην τελετή ήταν και στελέχη της τουρκικής προεδρίας αμυντικής βιομηχανίας (SSB). Στη διάρκεια των ομιλιών έγινε γνωστό πως κάποια από τα οχήματα κατασκευάστηκαν στην Τουρκία και κάποια στην Ινδονησία, καθώς το πρόγραμμα περιλαμβάνει μεταφορά τεχνολογίας μεταξύ των δύο χωρών. Ο πρόεδρος της τουρκικής SSB, κ. Demir, τόνισε επίσης τις δυνατότητες εξαγωγής του οχήματος σε άλλες χώρες και προδιέγραψε την ανάπτυξη νέων οχημάτων και προγραμμάτων συνεργασίας.
Το ελαφρύ άρμα Kaplan MT (Medium Tank) αναπτύχθηκε βασισμένο στο πήγμα του τεθωρακισμένου οχήματος μάχης Kaplan της FNSS που προτάθηκε στον τουρκικό στρατό χωρίς ακόμα ανταπόκριση. Με τη συνεργασία της PT Pindad της Ινδονησίας το όχημα διασκευάστηκε για να διαμορφωθεί σε ελαφρύ άρμα.
Η συνεργασία της Ινδονησίας με την Τουρκία άρχισε το 2015 με την πρώτη να αναζητά έναν αριθμό αρμάτων αρκετά ελαφρών και περιορισμένου μεγέθους ώστε να κινούνται στα στενά και σαθρά δρομολόγια της χώρας.
Το όχημα έχει μήκος 6,95 μέτρα, πλάτος 3,36 και ύψος 2,46 μέτρα ενώ το βάρος του φτάνει τους 30 με 35 τόνους. Για τις ανάγκες λειτουργίας του πύργου, ο κινητήρας μετακινήθηκε στο οπίσθιο μέρος αφήνοντας χώρο για τον οδηγό και τις αποθήκες πυρομαχικών. Ο πύργος είναι ο CT-CV 105HP (High Pressure) της βελγικής εταιρείας Cockerill, με πυροβόλο ραβδωτής κάννης των 105 mm. Το πλήρωμα είναι τριμελές (αρχηγός πληρώματος, πυροβολητής, οδηγός). Το συγκρότημα κίνησης αποτελείται από κινητήρα Caterpillar C13 ντίζελ ισχύος 711 ίππων και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Allison/Caterpillar X300.
Στη διάρκεια των δοκιμών, που έλαβαν χώρα αρχικά στην Τουρκία και μετά στην Ινδονησία, το Kaplan πέτυχε μέγιστη ταχύτητα 78 χλμ/ώρα. Η θωράκισή του είναι σπονδυλωτή, επιπέδου STANAG 4569 level 4, που σημαίνει πως αντέχει απευθείας βολές διατρητικών βλημάτων των 14,5×114 mm από απόσταση 200 μέτρων ή έκρηξη αντιαρματικής νάρκης 10 κιλών κάτω από το όχημα ή τις ερπύστριες. Στα συστήματα προστασίας του περιλαμβάνεται και το τουρκικής ανάπτυξης σύστημα ενεργητικής προστασίας PULAT των ASELSAN και TUBITAK SAGE.
IDEF 2019: Η FNSS εμφανίζει για 1η φορά το άρμα Kaplan εφοδιασμένο με σύστημα PULAT APS
Το πρώτο συμβόλαιο για το Kaplan MT υπεγράφη στα τέλη του 2019 για 18 άρματα. Περαιτέρω αντίτυπα θα κατασκευαστούν στην Ινδονησία με τα υλικά που θα κατασκευαστούν στην Τουρκία να παραδίδονται συσκευασμένα. Το άρμα εξετάστηκε από άλλες 4 χώρες (Φιλιππίνες, Μπαγκλαντές, Μπρουνέι, Γκάνα) με τις δύο πρώτες να το έχουν απορρίψει, η πρώτη για το κινεζικό ελαφρύ άρμα VT-5 και η δεύτερη για το γερμανικής ανάπτυξης Sabrah ASCOD 2 που βασίζεται στο αυστριακό TOMA ASCOD.