Ο ΥΕΘΑ θα φέρει μάλλον την επόμενη Τετάρτη στην Αρμόδια Επιτροπή της Βουλής τις Συμβάσεις για την αγορά των 3 φρεγατών FDI HN, τα 6 επιπλέον νεοκατασκευασθέντα Rafale F3R καθώς και των 44 τορπιλών DM2A4 Seehecht για τα υποβρύχια Type 214 HN. Τα σχέδια των συμβάσεων είναι το αποτέλεσμα επίπονης και κοπιαστικής εργασίας που έχει γίνει από το ΓΕΑ, το ΓΕΝ και τη ΓΔΑΕΕ, και αναμένονται από όλους μας με μεγάλη ανυπομονησία από πέρσι.
Παναγιωτόπουλος: Τον Ιανουάριο στη Βουλή η σύμβαση για τις φρεγάτες
Την ίδια στιγμή, το γραφείο υπουργού έχει καταφέρει να κάνει όλες τις απαραίτητες ενέργειες, έτσι ώστε οι προκαταβολές από την ενεργοποίηση των προγραμμάτων αυτών, να μην “στραγγίξουν” τους προϋπολογισμούς του ΓΕΕΘΑ. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως μέσα στο 2022 θα προχωρήσει και το πρόγραμμα της συμπλήρωσης της δύναμης του Πολεμικού Ναυτικού με νέα πλοία (αυτό που μάλλον λανθασμένα λέμε Κορβετιάδα), καθώς και ο Εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ200ΗΝ.
H πρόταση Μομφής “αναχαίτισε” τα +6 Rafale, τις 3 FDI και τις τορπίλες
Η σύμβαση των φρεγατών FDI HN (για τελευταία φορά, δεν λέγονται Belh@rra αλλά FDI πλέον), έχει ύψος 3,048 δις ευρώ, περιλαμβάνει τα πλοία, όπλα, κάποιας μορφής FOS για τα πρώτα 3 έτη, καθώς και τους εκτοξευτές των RAM. Τα Rafale F3R μάλλον έχουν επιπλέον όπλα (προσπαθούμε να μάθουμε τι ακριβώς), ενώ οι 44 τορπίλες θα είναι οι πλέον φονικές και προηγμένες που έχει ποτέ κατασκευάσει η Atlas Elektronik.
EΞΕΛΙΞΗ: Έκλεισε το θέμα των τορπιλών υποβρυχίων, 44 νέες τορπίλες για τα ελληνικά Type 214HN
Η κατάθεση είχε καθυστερήσει λόγω της κατάθεσης πρότασης μομφής από την αξιωματική αντιπολίτευση πριν λίγες μέρες. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να χαθούν οι ημερομηνίες κατάθεσης στην Αρμόδια Επιτροπή. Αμέσως μετά την Επιτροπή, ή παράλληλα, θα κατατεθεί σχέδιο νόμου που θα περιλαμβάνει αυτές τις 3 συμβάσεις (συν άλλη μια, ήσσονος σημασίας που αφορά κάποια FOS προγράμματα), και θα ψηφιστεί από τη Βουλή των Ελλήνων. Σκοπός του Υπουργείου είναι η μέγιστη δυνατή διαφάνεια σε προγράμματα υψηλής σημασίας για την Άμυνα της Χώρας, καθώς και η επίτευξη μέγιστης πολιτικής συναίνεσης.
Θυμίζουμε, πως η παραλαβή των γαλλικών FDI δεν καθυστερεί, καθώς η χώρα μας παίρνει τα Νο 2 και 3 πλοία της γραμμής παραγωγής (με ότι θετικό ή αρνητικό σημαίνει αυτό). Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι μπορούμε να καθυστερήσουμε άλλο την υπογραφή της σύμβασης, καθώς η χώρα μας έχει δεσμευτεί και σε προκαταβολή ύψους κοντά στο 1 δις ευρώ (υψηλή μεν, αλλά ήταν γαλλική απαίτηση).
Τορπίλες για τα υποβρύχια Type 214HN, πως ξεπεράστηκαν τα προβλήματα;
Καθώς πολλοί φίλοι αναρωτιούνται τι θα “περιέχουν” οι ελληνικές FDI HN, δεσμευόμαστε πως θα κάνουμε το συντομότερο άρθρο, για τη διαμόρφωση των 3 ελληνικών πλοίων.