Την περασμένη Δευτέρα μεταφέρθηκαν στη Βουλή των Ελλήνων, από τη ΓΔΑΕΕ, οι φάκελοι των συμβάσεων για τις 3 φρεγάτες FDI, τα 6 επιπλέον Rafale και τις τορπίλες DM2A4 για τα υποβρύχια Type 214HN. Σκοπός του ΥΠΕΘΑ ήταν να ψηφιστούν και οι 3 σε ένα σχέδιο νόμου (θα περιλάμβανε και μια τροποποίηση παλαιότερης σύμβασης, δηλαδή 4 συμβάσεις). Εκεί θα μπορούσαν τα κόμματα να τοποθετηθούν επί των συγκεκριμένων προμηθειών.
Η αγορά των FDI και των Rafale θέλουν νομοθετική έγκριση, καθώς ακολουθήθηκαν διαδικασίες μεν, αλλά εκτός διαγωνισμού. Έτσι θα γίνει με την ίδια διαδικασία που “πήγαν” οι συμβάσεις FOS για τα Mirage 2000, και οι συμβάσεις για τα πρώτα 18 Rafale. Αν και για τις τορπίλες έγινε η απαραίτητη διαδικασία, εντούτοις υπήρξε τροποποίηση της αρχικής ενημέρωσης που έγινε στη Βουλή (αντί εκσυγχρονισμού των SUT Mod0 σε SUT Mod4 θα αγοραστούν επιπλέον τορπίλες DM2A4).
Το πρόβλημα είναι πως την όλη εξέλιξη “πάγωσε” η πρόταση μομφής κατά της κυβέρνησης, οπότε κάποιες εβδομάδες καθυστέρηση θα μεσολαβήσουν. Και είναι κρίμα, γιατί σε ΓΕΝ, ΓΕΑ, ΓΔΑΕΕ έπεσε πολλή δουλειά για να κλείσουν οι συμβάσεις αυτές και να προχωρήσουμε επιτέλους και στις κορβέτες. Ας ελπίσουμε πως δεν χάθηκε τελείως η “σειρά” που θα έπαιρνε ο σχετικός νόμος. Λογικά, είναι η αμέσως επόμενη κατάθεση μετά τον Αναπτυξιακό.
Λίγη υπομονή, ελπίζουμε πως μέσα στο Φεβρουάριο θα μπορέσουμε να δούμε επιτέλους τορπίλες για τα υποβρύχια, συμβασιοποιημένες τις FDI αλλά και τα 6 επιπλέον Rafale. Δεν είναι εποχή για περαιτέρω ρίσκα.