32.9 C
Athens
Κυριακή, 3 Αυγούστου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑΠρόγραμμα F-16V: μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2018

Πρόγραμμα F-16V: μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2018

- Advertisement -

 

Επιβεβαιώθηκαν πλήρως τα όσα γράφουμε στο τρέχον τεύχος μας για το επικείμενο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού F-16V των μαχητικών της ΠΑ, σύμφωνα με τις πληροφορίες που προέκυψαν από άτυπη ενημέρωση της Lockheed Martin χθες.
Σύμφωνα με αυτές το τελικό σχέδιο LOA (Letter of Offer and Acceptance) μετά από τις παρατηρήσεις που είχαν γίνει από ελληνικής πλευράς στο προηγούμενο προσχέδιο έφτασε στην Αθήνα στις 11 Δεκεμβρίου και πάνω σε αυτό γίνεται πλέον η σχετική διαπραγμάτευση που πιστεύεται ότι θα οδηγήσει σε αποδοχή της πρότασης της αμερικανικής κυβέρνησης μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2018.
Η διαπραγμάτευση αφορά 84 (πλέον) F-16 Block 52+ και Block 52M επί τη βάση του προτεινόμενου ποσού των 1,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων [δυστυχώς για την ΠΑ το μείζον περιστατικό που εξελίχθηκε στις 2 Νοεμβρίου στην 115ΠΜ την αποστέρησε από ένα F-16. Σύμφωνα με τις πληροφορίες που υπάρχουν στο αεροπλάνο ξέσπασε φωτιά ενώ προετοιμαζόταν για αποστολή, έχοντας τροχοδρομήσει από το καταφύγιο και καθ’ οδόν για τον διάδρομο. Στο περιστατικό, στο οποίο υπήρξε και τραυματισμός του πιλότου, είχαν αρχικά αναφερθεί ζημιές. Τελικά όμως προκύπτει ότι αυτές ήταν σοβαρότερες από ότι αρχικά είχε εκτιμηθεί και το αεροσκάφος κρίνεται πλέον μη επισκευάσιμο].
Το τελικό κόστος στο οποίο θα διαμορφωθεί το πρόγραμμα είναι το κύριο θέμα της διαπραγμάτευσης με προσπάθεια συμπίεσης να γίνεται από πολλές πλευρές. Όπως όμως σημειώνεται η αμερικανική πλευρά (αμερικανική κυβέρνηση) προτάσσει το πλαίσιο «re-scoping» και όχι «εκπτώσεις», δηλαδή τον «επαναπροσδιορισμό» του. Αυτό σημαίνει ότι επικεντρώνει την συρρίκνωση του κόστους σε περικοπή κάποιων χαρακτηριστικών του, που μπορεί να σημαίνει ότι κάποιες από τις επιλογές που υφίστανται δεν θα συμπεριληφθούν. Επίσης υπάρχει η εντύπωση ότι το, υπό συζήτηση, πρόγραμμα είναι ένα «πακέτο» που πέραν του «πυρήνα» («core») του (δηλαδή τον εκσυγχρονισμό των αεροσκαφών) περιέχονται και ορισμένα άλλα πράγματα (πιθανότατα αρχικά ανταλλακτικά ή παρελκόμενα) που μπορούν να συμπιεστούν περαιτέρω. Στόχος της ελληνικής πλευράς είναι το τελικό κόστος να κυμανθεί ανάμεσα στα 1,4 και 1,45 δις δολάρια (1,18 -1,22 δις ευρώ).
Το άλλο, εξ’ ίσου σημαντικό πρόβλημα που υφίσταται και αναζητείται λύση είναι οι χρηματοροές. Ποιο συγκεκριμένα απατούνται 130 εκατομμύρια δολάρια περίπου ως προκαταβολή για την ενεργοποίηση της σύμβασης και άλλα 300-350 εκατομμύρια μέχρι το τέλος του 2021 ή τις αρχές του 2022, επειδή το πρόγραμμα είναι άκρως εμπροσθοβαρές (λόγω της ανάγκης παραγγελίας απαρτίων νωρίς στην εκτέλεσή του) που δυσκολεύουν τον ελληνικό προγραμματισμό. Από εκεί και πέρα όμως τα απαιτούμενα ποσά είναι πολύ μικρότερα κάθε χρόνο.
Σχετικά με το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του προγράμματος δυο περίπου χρόνια μετά την ενεργοποίηση της σύμβασης θα απαιτηθούν για την μηχανολογική σχεδίαση (engineering) του ελληνικού προτύπου, με τροποποίηση του «μοντέλου» που υφίσταται ήδη για άλλους πελάτες F-16V. Ένας επιπλέον χρόνος θα χρειαστεί για δοκιμές, αν και στο μεσοδιάστημα θα ξεκινήσει παράλληλα και η τροποποίηση των πρώτων ελληνικών Viper, τα πρώτα από τα οποία θα παραδοθούν τέσσερα περίπου χρόνια από την ενεργοποίηση της σύμβασης Στη συνέχεια ο στόχος είναι για 12 τουλάχιστον αεροπλάνα τον χρόνο.
Πολλά περισσότερα στο θέμα, στο τρέχον τεύχος μας ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ (ΕΔΩ)

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

O νέος χάρτης “θαλάσσιων πάρκων” της Τουρκίας – σε αναμονή για ελληνική απάντηση

H σημερινή -και αναμενόμενη- εξέλιξη, δηλαδή της δήλωσης από την Τουρκία "πάρκων προστασίας θαλάσσιας ζωής" εντός της δικής της "θαλάσσιας χωροταξικής διαχείρισης", είναι μια...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Το υποβρύχιο “Παπανικολής” μπαίνει για γενική επισκευή στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

20
Το Πολεμικό Ναυτικό υπέγραψε συμβόλαιο με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά για τη γενική επισκευή του υποβρυχίου "Παπανικολής", του πρώτου της κλάσης 214ΗΝ. Το συμβόλαιο, είναι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 2 Αυγούστου 338 π.Χ.: Μάχη της Χαιρώνειας, η...

0
Ο Μακεδονικός στρατός του βασιλιά Φιλίππου του Β' νικά το συνασπισμένο στρατό των Νοτιοελλαδικών πόλεων (Αθήνας, Θηβών, Χαλκίδος, Κορίνθου, Κέρκυρας, Λευκάδας, Αχαΐας, Μεγάρων, Ακαρνανίας,...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Το ΕΛΚΑΚ αναζητά ελληνικό δορυφόρο παρακολούθησης με ραντάρ

Ένα νέο πρόγραμμα εξήγγειλε το ΕΛΚΑΚ με προκήρυξη για έρευνα και ανάπτυξη δορυφόρου ISR (Ιntelligence, Surveillance, Reconnaissance), με φορτίο ραντάρ συνθετικής απεικόνισης (Synthetic Aperture...

Ξηρασία, είναι άραγε ο μεγάλος υπαίτιος της έλλειψης νερού;

Του Παναγιώτη Σαμπατακάκη*, διδάκτορας Υδρογεωλογίας του Πανεπιστημίου Μπολόνιας, μέλος της Διεθνούς Ένωσης Υδρογεωλόγων και διευθυντής Υδατικών Πορων του Ι.Γ.Μ.Ε.Η ξηρασία είναι ένα φυσικό φαινόμενο και...

Mobile World Congress: ελληνική καινοτομία στον δρόμο προς τη Βαρκελώνη

Μπορεί να βρισκόμαστε ακόμη οκτώ μήνες πριν από το επόμενο Mobile World Congress (MWC), που θα διεξαχθεί τον Μάρτιο του 2026 στη Βαρκελώνη, αλλά...