Οι περιπέτειες του F-35C δεν λένε να τελειώσουν. Σύμφωνα με πληροφορίες που μεταφέρει το Aviation Week, το F-35C χρειάζεται νέα (!) ανασχεδιασμένα ακροπτερύγια να μπορεί να φέρει και να βάλει τον ΑΙΜ-9Χ. Σύμφωνα με γραπτή αναφορά του γνωστού σε όλους αντιπτεράρχου Christopher Bogdan (επικεφαλή του Joint Program Office JPO του αεροσκάφους) που δόθηκε στο Κονγκρέσο στις 16 Φεβρουαρίου, 32 μαχητικά που έχουν ήδη παραδοθεί χρειάζονται νέα ανασχεδιασμένα και ενισχυμένα ακροπτερύγια, καθώς σε δοκιμές που έγιναν τον Δεκέμβριο του 2015 ανακαλύφτηκε πως μεταφέροντας τον πύραυλο το αεροσκάφος αντιμετώπιζε προβλήματα αναταράξεων και ταλαντώσεων. Ουσιαστικά το πρόβλημα επικεντρώνεται στο αναδιπλούμενο τμήμα της πτέρυγας, που δεν μπορεί να μείνει σταθερό και ταλαντώνεται με τον πύραυλο. Οι μηχανικοί της εταιρείας έχουν ήδη αναπτύξει νέο βελτιωμένο ακροπτερύγιο, το οποίο τώρα βρίσκεται σε δοκιμές.

Η επιχειρησιακή εκτόξευση του ΑΙΜ-9Χ είναι απολύτως απαραίτητη για να καταφέρουν να γίνουν επιχειρησιακά τα F-35C του Ναυτικού, και αυτό κανονικά για να γίνει εντός χρονοδιαγράμματος πρέπει να είναι εντός του 2018. Η μεταφορά όπλων εξωτερικά στο F-35 θα γίνεται με το νέο software Block 3F. Σημειώνουμε πως τέτοιο πρόβλημα υπάρχει μόνο με τα F-35C (τα αεροσκάφη που θα επιχειρούν από τα αμερικανικά αεροπλανοφόρα και μέρος της πτέρυγάς τους αναδιπλώνεται), ενώ τα F-35B και F-35A δεν έχουν τέτοιο πρόβλημα. Φυσικά αυτό μάλλον είναι καλά νέα για την Boeing και τα F/A-18XT!