15.4 C
Athens
Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΡΘΡΑF-35 @ RIAT 2018: Το «σαπάκι" αποδεικνύει ότι μπορεί να στρίψει

F-35 @ RIAT 2018: Το «σαπάκι” αποδεικνύει ότι μπορεί να στρίψει

- Advertisement -

Αεροσκάφος F-35 πραγματοποίησε αεροπορική επίδειξη στα πλαίσια της διεθνούς έκθεσης Royal International Air Tatto (RIAT). Το F-35 δεν έχει συμμετάσχει σε πολλές αεροπορικές επιδείξεις μέχρι στιγμής, ενώ ειδικά εκτός ΗΠΑ οι εμφανίσεις του μετριούνται στα δάχτυλα.

Ένα από τα αντικείμενα για τα οποία έχει κατηγορηθεί περισσότερο το F-35 (σε σημείο λίβελων κάποιες φορές) είναι οι χαμηλές του επιδόσεις σε ευελιξία σε κοντινές αποστάσεις με συμπέρασμα το άλμα λογικής ότι «αφού δεν μπορεί (sic) να στρίψει, σε κοντινές αερομαχίες δεν έχει ελπίδες». Κάποιοι έχουν φτάσει στο σημείο να το χαρακτηρίσουν ακόμη και “σαπάκι” για το οποίο οι “χαζοί Αμερικάνοι” ξόδεψαν εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια, για να αποκτήσουν ένα μαχητικό που δε μπορεί να στρίψει ούτε με… δραπανοκατσάβιδο.

F-35: Τελικά στρίβει ή δε στρίβει;


Για το θέμα αυτό έχουμε αναφερθεί αναλυτικά στο παρελθόν, δίνοντας τον λόγο στους κατεξοχήν αρμόδιους, δηλαδή τους πιλότους που πετάνε το αεροσκάφος και που έχουν αρκετά διαφορετική άποψη από το παραπάνω.

Εγγύς αερομαχίες και το F-35 του σμηναγού Morten Hanche


Οι ανύπαρκτες μέχρι πρότινος επιδόσεις σε αεροπορικές επιδείξεις του F-35 δεν ήταν ασφαλώς ανεξήγητες και οφείλονταν σε δυο βασικούς λόγους: ο ένας ότι το αεροσκάφος δεν είχε ακόμα αποδεσμευθεί για ελιγμούς πάνω από 4,5 G για λόγους ασφαλείας όσο, διαρκούσε το πρόγραμμα δοκιμών.
Αυτός ο περιορισμός δεν υπάρχει πλέον και το αεροσκάφος στο βίντεο πραγματοποιηθεί δημόσια ελιγμούς μέχρι και 9 G.
Επιπλέον το λογισμικό του συστήματος FBW του αεροσκάφους ειδικά στην παρούσα φάση δεν είναι γραμμένο για πραγματοποίηση ακραίων ελιγμών και ακροβατικές επιδείξεις. Και αυτός ο περιορισμός σταδιακά θα αρθεί, αλλά σαφώς δεν είναι προτεραιότητα.

Το πρόγραμμα του F-35 μαστίζεται από μία σειρά σοβαρών προβλημάτων και τεχνολογικών προκλήσεων, όμως τα ακροβατικά σε επιδείξεις δεν είναι ένα από αυτά στην εν λόγω λίστα.
Επίσης, ο κινητήρας του αεροσκάφος, αν και είναι ο πιο δυνατός κινητήρας σε τακτικό μαχητικό αεροσκάφος σήμερα, έχει κι αυτός σημαντικά περιθώρια εξέλιξης και αύξησης των επιδόσεών του, καθώς είναι καινούριο σχέδιο.
Όπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν εξάλλου, προσφέρεται ήδη με επιλογές αύξησης της παρεχόμενης ώσης, για όσους πελάτες το επιλέξουν.

Νέες επιδόσεις με την αναβάθμιση Growth Option 2.0 για τον κινητήρα του F-35


Σε καθαρά πρακτικό επίπεδο, η μόνη χρησιμότητα των αεροπορικών επιδείξεων είναι για επικοινωνιακούς λόγους. Αφενός μεν τα μαχητικά αεροσκάφη προορίζονται για να πολεμήσουν (κι όπως είδαμε παραπάνω στο άρθρο του Χάντσε αυτό δεν πρόκειται να γίνει με ακροβατικά) αφετέρου δε, ακόμα και αν μιλάμε για κοντινές αερομαχίες, τα ακροβατικά είναι εκτός τόπου και χρόνου.
Κάποτε ξέραμε ότι π.χ. η περιβόητη κόμπρα του Πούγκατσεφ είχε τακτική αξία σε μία αερομαχία διότι υποτίθεται ότι το αεροσκάφος με τον τρόπο αυτό μπορούσε να στρέψει το ρύγχος του (επομένως και τα όπλα του) σε οποιαδήποτε κατεύθυνση κατά το δοκούν.
Αυτό (ίσως) είχε βάση την δεκαετία του ’80 και του ’90, που ο συγκεκριμένος ελιγμός ήταν στα ντουζένια του. Σήμερα όμως είμαστε στο 2018, την εποχή των σκοπευτικών επι κάσκας, των πυραύλων κατηγορίας HOBS και με ικανότητα LOAL κι η κόμπρα του Πούγκατσεφ δεν έχει καμία πρακτική αξία.
Αυτό έχει αποδειχθεί στην πράξη σε μία σειρά ασκήσεων όπου τα ανάλογα εξοπλισμένα αεροσκάφη είχαν πάντα δραματικό πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων τους, ενώ το F-35 ακόμα περισσότερο χάρη στο χαμηλό του ίχνος και τη δύναμη των αισθητήρων του.

F-35A στην Red Flag: 15:1 ημίχρονο, 20:1 τελικό


Όταν πύραυλοι όπως ο ASRAAM έχουν αποδείξει την ικανότητα προσβολής στόχου στο πίσω (!) ημισφαίριο με στοχευμένη βολή και κλείδωμα στον στόχο μετά την εκτόξευση (κι όχι τώρα αλλά εδώ και δέκα χρόνια), τελείως ψυχρά σε πραγματικές συνθήκες το να βλέπεις ένα αεροσκάφος να κάνει ακροβατικά σε αερομαχία το μόνο που μπορεί να προκαλέσει είναι μία εντυπωσιακή έκρηξη.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Σε φάση απαξίωσης 5 κρίσιμα ραντάρ αεράμυνας της ΠΑ – δεν υπάρχει “θόλος” χωρίς αυτά

Σύμφωνα με πληροφορίες μας η Πολεμική μας Αεροπορία αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα με την υποστήριξη των 5 κρίσιμων για την αεράμυνα, ραντάρ μεγάλης εμβελείας τύπου...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ελικόπτερα ΝΗ90, αναζητώντας σύμβαση υποστήριξης και δεσμεύσεις ότι “θα πετάνε”

33
Η σύμβαση για την προμήθεια των ελικοπτέρων ΝΗ90 από τη χώρα μας μάλλον αποτελεί case study για το πώς "δεν πρέπει να γίνονται συμβάσεις"! ...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 14 Νοεμβρίου 2012: Επιχείρηση ‘Pillar of Defense’, η...

0
Αρχίζει η 8ήμερη ισραηλινή επιχείρηση «Pillar of Defense» (Πυλώνας της Άμυνας) στη Γάζα. Η σύγκρουση ξεκίνησε όταν, σύμφωνα με την ισραηλινή πλευρά, η Χαμάς...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ανθεκτική Κοινωνία και Επιχειρησιακή Συνέχεια της κυβέρνησης και των κρίσιμων κυβερνητικών υπηρεσιών σε περίοδο Ειρήνης, Κρίσης και Πολέμου

Του Δρ. Κωνσταντίνου Π. Μπαλωμένου, Πολιτικού Επιστήμονα-Διεθνολόγου, πρώην Γενικού Διευθυντή Γενικής Διεύθυνσης Πολιτικής Εθνικής Άμυνας και Διεθνών Σχέσεων (ΓΔΠΕΑΔΣ) του υπουργείου Εθνικής Άμυνας (ΥΠΕΘΑ)https://flight.com.gr/resilient-society-and-critical-infrastructure-protection-in-peace-crises-and-war/Οι...

ΗΠΑ: Το παιχνίδι των μειονοτήτων

της Carlota Garcia Encina, είναι ερευνήτρια στο Real Instituto ElcanoΜετά τη νίκη του Μπαράκ Ομπάμα το 2008, αυτοί που χαράσσουν τη στρατηγική στο Δημοκρατικό...

Όταν η Ρωσία «προπονείται» στη Μολδαβία

της Pilar Bone, αρθρογράφου της El PaisΗ επιθυμία ένταξης στην ΕΕ είναι μια εύθραυστη επιλογή για τη Μολδαβία, όπως έδειξε το δημοψήφισμα της περασμένης...