Τον δρόμο για επανέναρξη των παραδόσεων F-35, μετά από ένα χρόνο διακοπής της διαδικασίας, διάστημα στο οποίο δεκάδες αεροπλάνα έχουν συσσωρευτεί και αποθηκευτεί προσωρινά στις εγκαταστάσεις της Lockheed Martin, άνοιξε ο κύριος φορέας διαχείρισης του προγράμματος, το F-35 Joint Program Office, αν και με μια συμβιβαστική λύση,
Πιό συγκεκριμένα, σύμφωνα με δηλώσεις του αντιπτεράρχου Mike Schmidt, επικεφαλής του F-35 JPO, μετά από συνεννόηση με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, περιλαμβανομένων και των διεθνών πελατών, πάρθηκε η απόφαση να επανεκκινήσουν οι παραδόσεις JSF, τα οποία θα γίνονται αποδεκτά με μια ενδιάμεση, μη πλήρη («truncated»-«κουτσουρεμένη») έκδοση του λογισμικού TR-3 (Technology Refresh 3), που «φοράει» σήμερα το μαχητικό.
Να θυμίσουμε, όπως έχουμε γράφει, ότι η TR-3 περιλαμβάνει ένα μεγάλο αριθμό επιμέρους αναβαθμίσεων διαφόρων υποδομών του στελθ μαχητικού, ανάμεσά τους αυξημένη δυνατότητα επεξεργασίας και μεγαλύτερη μνήμη υπολογιστών, που είναι το κύριο πλαίσιο επίτευξης του απώτερου στόχου, δηλαδή της ολοκλήρωσης και πιστοποίησης της επόμενης έκδοσης του F-35, που είναι η Block 4.
F-35 με TR-3 είχαν ξεκινήσει να αφήνουν τη γραμμή παραγωγής της Lockheed Martin στο Fort Worth του Τέξας τον Ιούλιο του 2023 αλλά αρκετοί από τους διεθνείς πελάτες δεν τα παραλάμβαναν σε αυτή την ενδιάμεση κατάσταση. Τελικά και οι τρεις κλάδοι των αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων (USAF, Αεροπορία Ναυτικού και Πεζοναύτες) διέκοψαν και αυτοί τις παραλαβές, αυξάνοντας κατακόρυφα την πίεση για επίτευξη λύσης.
Επειδή όμως η πλήρης επίλυση της προβληματικής κατάστασης ήδη περιπλέκεται και από άλλους παράγοντες, όπως καθυστερήσεις σε παραδόσεις hardware, που αποτελεί μέρος των αναβαθμίσεων Block 4, πάρθηκε η απόφαση της αποδοχής αεροσκαφών που θα έχουν την μερική έκδοση του λογισμικού TR-3.
Αυτή έχει αποδώσει καλά αποτελέσματα στις δοκιμές, αν και δεν επιτρέπει στα F-35 την εκτέλεση όλων των αποστολών για τις οποίες είναι σχεδιασμένο το αεροπλάνο. Αυτή η πλήρης ικανότητα θα αποκτηθεί κάποια στιγμή μέσα στο 2025, κυρίως μέσω της προσθήκης περισσότερων όπλων και ενεργοποίησης πρόσθετων διαμορφώσεων των συστημάτων και αισθητήρων του.
Ανάλυση: F-35 Block 4 το διαβόητο TR-3 και τα προβλήματα του Lightning II (Μέρος Α)
Ακολουθήστε μας, στο Facebook, στο Twitter και στο YouTube!