Για κάποιο λόγο κανένας πιλότος δεν θέλει να δει τον δείκτη καυσίμων του στο μηδέν, ιδιαίτερα αν πετάει ένα μαχητικό stealth 5ης γενιάς.
Πρόσφατα, αεροσκάφη F-22 Raptor της 3ης Πτέρυγας της Αεροπορικής Δύναμης του Ειρηνικού εκτέλεσαν άσκηση ανεφοδιασμού σε προκεχωρημένη τοποθεσία, μια απαραίτητη ικανότητα για ταχύ ανεφοδιασμό που θα χρειαστεί να εκτελέσουν, αν ποτέ βρεθούν σε μάχη.
Συγκεκριμένα, μέλη της 27ης Μοίρας Ειδικών Επιχειρήσεων απογειώθηκαν από τη βάση τους τον προηγούμενο μήνα στο Cannon του Νέο Μεξικό και με τη συνεργασία ομάδας ειδικών τακτικών εκτέλεσαν ανεφοδιασμό προκεχωρημένης τοποθεσίας ( “forward area refueling point,” ή FARP) στην διακλαδική αεροπορική βάση Elmendorf-Richardson στην Αλάσκα.
Ήταν η πρώτη FARΡ που πραγματοποιήθηκε με αεροσκάφη 5ης γενιάς σε ακραίες καιρικές συνθήκες. “Αν ένα αεροσκάφος επιχειρεί πίσω από τις εχθρικές γραμμές και ξεμένει από καύσιμα, ο ανεφοδιασμός σε προκεχωρημένη τοποθεσία είναι η μόνη του επιλογή”, ανέφερε η ανακοίνωση της υπηρεσίας.
Προσωπικό όπως οι ειδική μονάδα αναγνώρισης της αεροπορίας (παλιότερα γνωστή ως “ομάδα καιρού ειδικών επιχειρήσεων”) είναι συχνά οι πρώτες που φτάνουν σε ένα αεροδρόμιο, αξιολογούν τις εγκαταστάσεις και την κατάστασή του και ελέγχουν τη διαδικασία ανεφοδιασμού και υποστήριξής του ώστε το αεροσκάφος να προσγειωθεί σε ένα ασφαλές περιβάλλον παρά την εγγύτητά του στην εχθρική περιοχή.
Η διακλαδική βάση του Elmendorf-Richardson ήταν ιδανική για την άσκηση καθώς περνά μια από τις πιο κρύες περιόδους από το 2017, με τη θερμοκρασία να έχει πέσει στους -22 βαθμούς Κελσίου.
Τον Αύγουστο η Υπηρεσία δοκίμασε το άλλο προηγμένο αεροσκάφος της, το F-35, στις θερμές συνθήκες της Μέσης Ανατολής στο πλαίσιο της άσκησης ανάπτυξης αεροσκαφών σε ταχείς ρυθμούς.
Άλλες προσπάθειες της αεροπορίας περιλαμβάνουν την ανάπτυξη αρθρωτών εγκαταστάσεων για την γρήγορη συναρμολόγησή τους και την υποστήριξη επιχειρήσεων σε προκεχωρημένες βάσεις. Ήδη η Αεροπορία των ΗΠΑ έχει εγκαταστήσει αποθήκες υλικού σε διάφορες χώρες της Ανατολικής Ευρώπης υποστηρίζοντας μονάδες ταχείας αντίδρασης.
Συγχρόνως, η Διοίκηση Ειδικών Επιχειρήσεων της Αεροπορίας δοκίμασε πώς πρέπει να τοποθετούνται και να κινούνται τα μέλη των ομάδων της ετοιμάζοντας το ανεφοδιαζόμενο αεροσκάφος και προετοιμαζόμενα για το επόμενο, ενώ αντιμετώπιζαν απρόοπτα περιστατικά. Στην άσκηση, ρόλο αποθήκης καυσίμων διαδραμάτισε ένα MC-130J που συνδέθηκε με σωλήνες με τα F-22 και F-35.
Πηγή: Military.com