Στις 5 Οκτωβρίου  ένα F-16I Sufa που επέστρεφε από επιδρομή στην Γάζα, συνετρίβη στην απόπειρα προσγείωσης στην βάση Ramon. Το πλήρωμα του μαχητικού αντιμετώπισε πρόβλημα ελέγχου στην προσέγγιση με χαμηλή ταχύτητα και το εγκατέλειψε αλλά στην διαδικασία ο ένας από τους δυο χειριστές, Μοίραρχος της Μονάδας του σκοτώθηκε.

Η σχετική έρευνα αναφέρεται ότι έδειξε το πρόβλημα ελέγχου να προέρχεται από την ασύμμετρη φόρτωση που είχε το μαχητικό, πιθανότατα μετά από «ανάλωση» κάποιων εκ των πυρομαχικών και όπλων που μετέφερε. To fly-by-wire του F-16 θα έπρεπε να είχε αντιμετωπίσει το πρόβλημα, εκτός και εάν αυτό ήταν η αιτία της συντριβής.
Έτσι η Ισραηλινή Αεροπορία έχει σταματήσει τις προσγειώσεις με ασύμμετρα φορτία και διεξάγει δοκιμές προκειμένου να μπει νέο πλαίσιο κανόνων ασφαλείας. Υπάρχει μάλιστα διαταγή να απορρίπτονται τα πυρομαχικά στην θάλασσα σε τέτοιες περιπτώσεις (κυρίως μετά από πολεμικές αποστολές) μέχρι νεωτέρας διαταγής. Τα F-16I  είναι αντίστοιχα των ελληνικών PXIII F-16D, Block 52+ αν και θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι δεν είναι γνωστός ο φόρτος του ισραηλινού Sufa. Οι Ισραηλινοί μη κατέχοντας τους πηγαίους κώδικες των υποσυστημάτων του F-16 έχουν προχωρήσει σε «πατέντες» στις οποίες διάφορα οπλικά συστήματα ή φορτία (όπως οι 600αρες εξωτερικές δεξαμενές) «αναγνωρίζονται» από τον υπολογιστή αποστολής ως άλλα που υπάρχουν ήδη στην μνήμη του. Έτσι είναι πιθανό ότι το πρόβλημα περιορίζεται αποκλειστικά στις «πατέντες» των ισραηλινών F-16.