18.1 C
Athens
Δευτέρα, 10 Μαρτίου, 2025
ΝΕΑΙΣΤΟΡΙΑF-117N Seahawk - τo "ναυτικό" Stealth

F-117N Seahawk – τo “ναυτικό” Stealth

- Advertisement -

Για το F-117 έχουμε αναφερθεί ξανά! Πρόκειται για το αεροσκάφος με την πιο παράδοξη και εκπληκτική ιστορία και σχέδιο που υπηρέτησε στην Αμερικανική Αεροπορία. Αν και ο ρόλος του ήταν σαφώς καορισμένος, να διεισδύει “αόρατο” και να εξουδετερώνει την εχθρική αεράμυνα, η παρουσία του στους ουρανούς δεν ήταν ανάλογη της φήμης που το περιέβαλε και ο χρόνος υπηρεσίας τους σύντομος.

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 17 Ιουνίου 1981: Πρώτη πτήση του Lockheed F-117 Nighthawk


Αν και η τεχνολογία που ενσωμάτωσε το ‘Nighthawk’ άνοιξε νέους ορίζοντες στην αεροναυπηγική, με μαθήματα και υλικά να περνούν αυτούσια στα προγράμματα ανάπτυξης των αεροσκαφών Stealth F-22 και F-35, στα τέλη της δεκαετίας του 1990, με την απόσυρση προ των πυλών, η Lockheed Martin πρότεινε ένα ολικά ανασχεδιασμένο ‘Nighthawk’ στο Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ.

Το Ναυτικό ‘Nighthawk’ θα ήταν ένα υποηχητικό, stealth μαχητικό αεροσκάφος αεροπλανοφόρων που θα γέμιζε το κενό στις τάξεις της ναυτικής αεροπορίας μετά την ακύρωση του προγράμματος Προηγμένου Μαχητικού/Επιθετικού Αεροσκάφους A-X.
Το F-117N με το ψευδώνυμο ‘Seahawk’ θα διατηρούσε τη στενή και γωνιώδη άτρακτο του παλιού ‘Nighthawk’ αλλά θα εξοπλιζόταν με νέους, ισχυρότερους κινητήρες General Electric F414 turbofan, που σχεδιάστηκαν αρχικά για το ακυρωθέν Mcdonnell Douglas A-12 ‘Avenger’ II (προοριζόταν για διάδοχος του Α-6 ‘Intruder’). Αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό ήταν οι νέες αναδιπλούμενες πτέρυγες, μια τυπική απαίτηση του Ναυτικού για ευκολία στο περιβάλλον των αεροπλανοφόρων. Οι πτέρυγες θα είχαν κλίση 42 μοιρών έναντι 50 μοιρών του Nighthawk.

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Lockheed F-117 Nighthawk


To νέο σχέδιο καλούσε ακόμα για πτερύγια σταθεροποίησης και ισχυρότερα χείλη εκφυγής γεγονός που θα το έκαναν πιο σταθερό και πιο εύκολα διαχειρίσιμο από τον “στεριανό” αδελφό του. Επιπλέον, ο χώρος αποθήκευσης οπλισμού ήταν μεγαλύτερος ενώ ήταν ικανός για μεταφορά και χρήση πυραύλων αέρος-αέρος.
Όπως σε όλα τα αεροσκάφη αεροπλανοφόρων, το σύστημα προσγείωσης ήταν ενισχυμένο για να αντέχει την πίεση από την απότομη και βίαιη επαφή με το κατάστρωμα και ένας γάτζος θα τοποθετείτο στο μέρος της ουράς για την ανάρτηση του συρματοσχοίνου κρυμμένος σε ειδικό χώρο εντός της ατράκτου για να μην χαλάει τα χαρακτηριστικά Stealth.

Τόση ήταν η αυτοπεποίθηση στη Lockheed Martin, που πρότειναν το ‘Seahawk’ τόσο για μαχητικό κρούσης αεροπλανοφόρων όσο και ως εναλλακτική λύση του προγράμματος JAST. Αυτή η αυτοπεποίθηση, όμως, ήταν η καταδίκη του.
Προωθούμενο ως μαχητικό πολλαπλού ρόλου, το πρόγραμμα εμφανίστηκε σε άσχημη στιγμή, αφού αεροπορία και ναυτικό έψαχναν για ένα καθαρόαιμο μαχητικό κρούσης. Το υπουργείο Αμύνης αποφάσισε πως ακόμα και η περίοδος αξιολόγησης της πρότασης θα ροκάνιζε χρόνο και κυρίως χρήμα από το πρόγραμμα JAST/JSF ενώ το ναυτικό είχε πολύ πιο υψηλές απαιτήσεις απόδοσης για το JSF από όσε προσέφερε το F-117N ‘Seahawk’.

Κατάρριψη F-117: Πως οι Σέρβοι πέτυχαν το “ακατόρθωτο”


O “καταλληλότερος” υποψήφιος, το F-35C του Αμερικανικού Ναυτικού εντάσσεται μόλις τώρα σε υπηρεσία και ορισμένοι αναπολώντας το παρελθόν αναρωτιούνται πώς θα ήταν ένα Ναυτικό με το σχεδόν έτοιμο ‘Seahawk’ σε υπηρεσία.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

8 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
8 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Γιατί η Ευρώπη δεν “καλεί στο τραπέζι” την Ελλάδα με τις τρίτες σε μέγεθος ένοπλες δυνάμεις του ΝΑΤΟ;

Ένα από τα βασικά επιχειρήματα για την αμυντική ισχύ της χώρας μας, είναι ο πράγματι τεράστιος για το μέγεθος μας, αριθμός αρμάτων, τεθωρακισμένων, αυτοκινούμενων...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Ανάλυση: Η Ελλάδα σε αναζήτηση πορείας σε ένα κόσμο που αναδιατάσσεται

1
Του Δρ. Κωνσταντίνου Π. Μπαλωμένου, πολιτικού επιστήμονα- διεθνολόγου, πρώην γενικού διευθυντή Γενικής Διεύθυνσης Πολιτικής Εθνικής Άμυνας και Διεθνών Σχέσεων (ΓΔΠΕΑΔΣ) του υπουργείου Εθνικής Άμυνας...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 10 Μαρτίου 241 π.Χ.: Ναυμαχία Ρώμης-Καρχηδόνας στις Αιγάδες...

3
Ο ρωμαϊκός στόλος νικά τον καρχηδονιακό και φέρνει έτσι το τέλος του μεταξύ τους υπερεικοσαετούς πολέμου.Η δύναμη της Ρωμαϊκής Δημοκρατίας βρισκόταν παραδοσιακά στην ξηρά....
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 10 Μαρτίου 241 π.Χ.: Ναυμαχία Ρώμης-Καρχηδόνας στις Αιγάδες νήσους

Ο ρωμαϊκός στόλος νικά τον καρχηδονιακό και φέρνει έτσι το τέλος του μεταξύ τους υπερεικοσαετούς πολέμου.Η δύναμη της Ρωμαϊκής Δημοκρατίας βρισκόταν παραδοσιακά στην ξηρά....

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 10 Μαρτίου 1814: Μάχη της Λων, η φήμη του Βοναπάρτη σώζει τον γαλλικό στρατό

Το 1814, έχοντας αποδεκατιστεί στη Ρωσία και ηττηθεί επανειλημμένα στην κεντρική Ευρώπη, ο στρατός του Ναπολέοντα έδινε μάχη επιβίωσης εντός πλέον  των γαλλικών εδαφών.Ο...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 10 Μαρτίου 1968: Μάχη για ένα μυστικό ραντάρ στο Λάος

Οι εγκαταστάσεις ραντάρ, που είχε τοποθετήσει η USAF σε απόκρημνη τοποθεσία 15 μίλια πίσω από τις γραμμές των Βιετκόγκ, για να κατευθύνει αεροπορικές επιδρομές,...