To Πολεμικό Ναυτικό συνεχίζει να εργάζεται στο “παρασκήνιο” για την άμεση ενίσχυσή του. Έτσι, οι συζητήσεις με το Ολλανδικό Ναυτικό, αλλά και το Βελγικό, δεν έχουν σταματήσει, το αντίθετο μάλιστα, συνεχίζονται και μάλιστα εντατικά. Στόχος του ΠΝ είναι οι φρεγάτες κλάσης Karel Doorman, που συζητούνταν μεταξύ Ολλανδίας και Ελλάδας σαν Ενδιάμεση Λύση για την αγορά φρεγατών κλάσης SIGMA 11515HN.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Φρεγάτες M ή Karel Doorman για Ενδιάμεση Λύση. Ας δούμε λίγο το πλοίο
Όσοι έχουν παρακολουθήσει τη “φρεγατιάδα” μαζί μας, θα ξέρουν πως η DAMEN ήταν πολύ ξεκάθαρη σε ότι αφορά τη δική της Ενδιάμεση Λύση. Οι φρεγάτες κλάσης M μπορεί να ενδιέφεραν το ΠΝ, και να το ενδιαφέρουν, αλλά ήταν θέμα μεταξύ του Koninklijke Marine και του Πολεμικού μας Ναυτικού. Η DAMEN, έξυπνα σκεπτόμενη, είχε προτείνει ελαφριές φρεγάτες κλάσης 10514, αλλά η διαπραγμάτευση για τις Μ ήταν μεταξύ των δυο Ναυτικών. Τα πλοία μάλιστα θα παραδίδονταν σε 33 και 36 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.
Η επιλογή λοιπόν των FDI HN δεν επηρέασε καθόλου τις συζητήσεις, για πολλούς λόγους. Οι Ολλανδοί ποτέ δεν συνέδεσαν την παραχώρηση των Μ με τις SIGMA 11515HN. Επίσης, οι Μ σε λίγα χρόνια θα είναι “βάρος” για τους Ολλανδούς και τους Βέλγους, που ήδη έχουν τεράστια προβλήματα στην επάνδρωση των 4 πλοίων (δυο σε κάθε ναυτικό). Αντίθετα, το ΠΝ, με τις 40χρονες Kortenaer σε υπηρεσία, καλοέβλεπε τις 2+2 Μ, και τις καλοβλέπει.
Έτσι, μπορούσε να σας μεταφέρουμε πως το ΠΝ συνεχίζει να ενδιαφέρεται για τις Μ, καθώς η εισαγωγή τους σε υπηρεσία θα είναι σχεδόν “ανέφελη”, με τα πλοία να έχουν διαφορετικά συστήματα μεν με τις S, αλλά με τις ίδιες αρχές λειτουργίας. Τα πλοία χαίρουν ιδιαίτερης εκτίμησης στο ΠΝ, και πολλοί αξιωματικοί έχουν επισκεφτεί τις μονάδες όλα αυτά τα χρόνια. Και θεωρείται, πως το CMS Guardion είναι εφάμιλλο και κατά μεγάλο ποσοστό όμοιο με το TACTICOS, σε ευρεία χρήση στο ΠΝ.
Φρεγάτες κλάσης “ΥΔΡΑ”: Οι απαιτήσεις του Πολεμικού Ναυτικού για το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού
Το πλέον όμως ενδιαφέρον είναι πως τα πλοία είναι εκσυγχρονισμένα, με σύγχρονο CMS, και σχετικά καλά ραντάρ (σε σχέση με αυτά που έχει σήμερα το ΠΝ πάντα). Επίσης, το ΠΝ διαπραγματεύτηκε αρκετά σκληρά την τιμή, και από το επίπεδο των 100 εκ. ευρώ το κάθε πλοίο πριν περίπου ένα έτος, σήμερα η τιμή αυτή έχει πέσει στα περίπου 80 εκ. ευρώ. Αν σκεφτούμε πως η τελείως διαφορετικής φιλοσοφίας Adelaide πωλήθηκαν λίγο φθηνότερα, αντιλαμβανόμαστε πως είναι μια εξαιρετική τιμή. Δηλαδή, με 300-320 εκ. ευρώ, το ΠΝ μπορεί να αποκτήσει από το 2025 και μετά, 4 πλοία, εκσυγχρονισμένα.
Οι Ολλανδοί έχουν μάλλον πειστεί να αποσύρουν τα πλοία νωρίτερα, και να αποδεσμεύσουν πλοίο από το 2025, το ίδιο μάλλον θα κάνουν και οι Βέλγοι. Σε διαφορετική περίπτωση, κινδυνεύουν να χάσουν το ΠΝ από “πελάτη”, και η Ελλάδα να αναζητήσει άλλες λύσεις. Μην ξεχνάμε πως από το 2024 θα γίνει διαθέσιμη και η πρώτη La Fayette, όταν θα είναι έτοιμη η πρώτη FDI FR (απλά το αναφέρουμε, δεν υπάρχει κάποια συζήτηση για το θέμα αυτό). Και μην ξεχνάμε, πως σύντομα θα διατεθούν προς πώληση και οι γερμανικές κορβέτες Κ130 Batch 1.
Αυτό που πρέπει να γίνει κατανοητό είναι πως το ΠΝ…
H συνέχεια στο navaldefence.gr εδώ