15.8 C
Athens
Κυριακή, 12 Οκτωβρίου, 2025
ΝΕΑΔΙΑΣΤΗΜΑ–ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΠόσο γρήγορα πρέπει να ταξιδεύει ένας πύραυλος για να δραπετεύσει από τη...

Πόσο γρήγορα πρέπει να ταξιδεύει ένας πύραυλος για να δραπετεύσει από τη βαρύτητα κάθε πλανήτη του ηλιακού μας συστήματος;

- Advertisement -

Η βαρύτητα είναι ένας από τους λόγους που η ζωή στη Γη είναι δυνατή. Είναι επίσης ο λόγος που κάνει τη φυγή από το πλανήτη μας δύσκολη
Οι δορυφόροι μπορούν και παραμένουν σε τροχιά λόγω της μεγάλης ταχύτητάς τους, με ορισμένους να ταξιδεύουν ακόμη και με 28.200 χλμ/ώρα. Αν θέλουμε όμως να ξεφύγουμε από τη γήινη βαρύτητα θα πρέπει να αναπτύξουμε ακόμη μεγαλύτερες ταχύτητες. Αυτό μεταφράζεται σε ταχύτητα τουλάχιστον 40.283 χλμ/ώρα (ταχύτητα διαφυγής).
Εάν ωστόσο μπορούσαμε να προσγειωθούμε σε κάθε πλανήτη του ηλιακού μας συστήματος και κατόπιν να απογειωθούμε, η ταχύτητα διαφυγής θα ήταν πολύ διαφορετική. Ο λόγος είναι απλούστατος: η βαρύτητα σε κάθε πλανήτη είναι εντελώς διαφορετική.
Στον Δια για παράδειγμα που έχει διπλάσια μάζα σε σχέση με όλους τους υπόλοιπους πλανήτες συνδυαστικά, θα απαιτούταν ταχύτητα 217.000 χλμ/ώρα, μόνο και μόνο για να υπερνικηθεί η βαρύτητά του
Η παρακάτω εικόνα GIF από το Bussines Insider μας δείχνει τη ταχύτητα διαφυγής από κάθε πλανήτη του ηλιακού μας συστήματος.

Θάνος Σ. Επαχτίτης

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Πως η τουρκική επιθετικότητα σε Ελλάδα & Κύπρο θα δικαιωθεί με ρωσική επικράτηση στην Ουκρανία

Δυστυχώς η Ευρώπη εδώ και 3,5 χρόνια δοκιμάζεται από ένα νέο πόλεμο, σκληρό και ανελέητο και χωρίς ορατό τέλος προς το παρόν. Σε έναν...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Φρεγάτες ΜΕΚΟ: Σχεδιασμός συνεχούς εξέλιξης και με νέο σόναρ, πυραύλους ESSM...

77
Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των φρεγατών κλάσης "Ύδρα", ΜΕΚΟ200ΗΝ, αποτελεί ένα από τα πιο κρίσιμα εγχειρήματα του Πολεμικού Ναυτικού (ΠΝ) για την ενίσχυση της επιχειρησιακής...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

H 2η Ναυμαχία της Λαττάκειας, 11 Οκτωβρίου 1973

2
Μετά την πρώτη επιτυχημένη επίθεση στο λιμάνι της Λαττάκειας, οι Ισραηλινοί δεν έκατσαν με σταυρωμένα τα χέρια. Γνωρίζοντας πως οι Σύριοι έχουν κι άλλες...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Συνεργασία TESAT και Planetek Hellas για το πρώτο τερματικό οπτικής επικοινωνίας SCOT20 για ελληνικό δορυφόρο

Η TESAT και η Planetek Hellas ανακοινώνουν την παράδοση και αποδοχή του πρώτου μοντέλου πτήσης του Τερματικού Οπτικής Επικοινωνίας SCOT20, του οργάνου του δορυφόρου...

Πρώτοι ελληνικοί δορυφόροι: σε τροχιά νωρίτερα από το αρχικό χρονοδιάγραμμα

Σε φάση πλήρους υλοποίησης εισέρχεται το Εθνικό Διαστημικό Πρόγραμμα. Τον Νοέμβριο του 2025 προγραμματίζεται η εκτόξευση δύο επιχειρησιακών δορυφόρων τεχνολογίας Radar (SAR), κατασκευασμένων από...

“Έμεινε” από κινητήρα το διαστημόπλοιο Cygnus XL που μεταφέρει εφόδια στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό

To διαστημικό "μεταγωγικό" Cygnus XL, που εκτοξεύτηκε στις 14 Σεπτεμβρίου με  πύραυλο Falcon 9 της SpaceX, και μεταφέρει εφόδια βάρους περίπου 5 τόνων, στο...