Η κυβέρνηση της Βραζιλίας έχει δώσει το «πράσινο φως» για την απόκτηση τεσσάρων μαχητικών Gripen E/F, αυξάνοντας τον συνολικό αριθμό των Gripen που η Βραζιλιάνικη Αεροπορία προμηθεύεται σε 40.
Την είδηση ανακοίνωσε ο επικεφαλής της Βραζιλιάνικης Αεροπορίας την Παρασκευή, σε ειδική εκδήλωση για την παραλαβή δύο μαχητικών Gripen από τη σουηδική εταιρεία Saab. Μάλιστα, το «Poder Aereo» σημειώνει, υπάρχουν προκαταρκτικές μελέτες για την αγορά περισσότερων Gripen μελλοντικά, ώστε να αντικατασταθούν παλαιότερα μαχητικά.
Η Βραζιλία υπέγραψε την προμήθεια 28 Gripen E και 8 Gripen F στις 27 Οκτωβρίου 2014 και είναι μέχρι τώρα ο μοναδικός εξαγωγικός χρήστης της νεότερης γενιάς του σουηδικού μαχητικού. Τα 23 από τα 36 Gripen θα κατασκευαστούν στη Βραζιλία και η απόκτηση των επιπλέον τεσσάρων μαχητικών θα γίνει μέσω τροποποίησης της αρχικής συμφωνίας.
Το Gripen E/F αναπτύχθηκε με βάση τα διδάγματα από την αξιοποίηση των Gripen A/B/C/D και έχει ως κύριο χαρακτηριστικό το νέο ραντάρ AESA ES-05 Raven, το οποίο είναι τοποθετημένο σε μετακινούμενη βάση, σε αντίθεση με τα περισσότερα άλλα ραντάρ ίδιας κατηγορίας σε άλλα μαχητικά. Το Gripen E/F διαθέτει επίσης IRST και προηγμένο σύστημα αυτοπροστασίας.
Και η αναβάθμηση του κινητήρα από τον F-404 στον F-414 με τις 2000 lbs. επί πλέον ώθηση δίνει πόντους στο Σουηδικό αεροσκάφος, το οποίο είναι από άποψη λόγου επιχειρησιακών πλεονεκτημάτων προς κόστος ανώτερο των Rafale F-3R. Μιας και θα αποκτήσουμε μια μοίρα F-35A θα έπρεπε να φροντίζαμε τα αεροσκάφη που θα τη συμπληρώνουν να έχουν μικρό κόστος τόσο λειτουργίας, όσο και απόκτησης και το Grippen είναι μοναδικό στην κατηγορία του.
Mπραβο τους Βραζιλιανους, ορθολογικη εκβαση επιλογης αν και δεν εχω ιδεα κατα ποσο ειναι αποτελεσμα ορθολογικης διαδικασιας. Κορυφαιο συστημα γαντι για παρα πολλες αεροποριες (οχι τοσο για την δικη μας περιπτωση) του αξιζε πολυ μεγαλυτερη εμπορικη επιτυχια