Στον «υπέρ πάντων αγώνα» της Embraer εναντίον της Lockheed Martin δηλαδή την κόντρα των μεταγωγικών τους, C-390 και C-130J, η βραζιλιάνικη εταιρία βρήκε έναν «απρόσμενο» σύμμαχο, τα Correios, τα κρατικά ελεγχόμενα Ταχυδρομεία της νοτιοαμερικανικής χώρας.
Πιο συγκεκριμένα Embraer και Correios υπέγραψαν Μνημόνιο Αλληλοκατανόησης (MoU) για τη συνεργασίας τους στις αερομεταφορές για την αντιμετώπιση των προκλήσεων του μέλλοντος, τόσο εντός Βραζιλίας όσο και διεθνώς.
Για την υποστήριξη των επιχειρηματικών μοντέλων που θα προέλθουν από τις από κοινού μελέτες τους η Embraer εξελίσσει δυο εμπορευματομεταφορικά αεροπλάνα, τα E-190F και E-195F, ενώ θα εξεταστεί και η πιθανότητα εμπορικής χρήσης του στρατιωτικού C-390 Millennium.
Η εταιρία έχει ήδη δυο συμβόλαια για την μετατροπή 20 E-Jet σε εμπορευματομεταφορικά, αλλά θα ήθελε να δει την προοπτική να προσθέσει μοντέλα Cargo στη γραμμή παραγωγής της οικογένειας.
Από την άλλη η εξέλιξη ενός εμπορικού C-390 θα ήταν κρίσιμη για το μέλλον του. H Embraer είχε ανακοινώσει μια τέτοια έκδοση στις αρχές της δεκαετίας του 2010, όταν έκανε πρεμιέρα το στρατιωτικό μοντέλο, χωρίς όμως να υπάρξει συνέχεια.
Να θυμίσουμε ότι ο άμεσος ανταγωνιστής στην αγορά, το C-130J/-30 έχει εμπορικό μοντέλο, το LM-100J, που δεν έχει όμως προσελκύσει παραγγελίες, όπως ο προκάτοχός του το L-100, το οποίο κατασκευάστηκε σε 114 μονάδες.
Στο τεύχος μας που κυκλοφορεί,«Πτήση» 47, Απρίλιος 2024, περιλαμβάνεται ένα πολυσέλιδο άρθρο με τον τίτλο «C-390 Millennium Vs C-130J Super Hercules, H Embraer αμφισβητεί την ηγεμονία της Lockheed Martin».
H βραζιλιάνικη Embraer, προσπαθώντας να ξεπεράσει το σοκ τής βραχύβιας συμφωνίας συνεργασίας της με την Boeing γύρω από το C-390, που κατέρρευσε μέσα σε λιγότερο από έξι μήνες, επιδίδεται σε μια έντονη προσπάθεια εμπορικής προώθησης του μεταγωγικού της, που όχι μόνο φαίνεται να αποδίδει κάποιους καρπούς, αλλά ίσως αποτελεί και μια αναδυόμενη πρόκληση για την ηγεμονία της Lockheed Martin και του C-130J στον χώρο. Η φιλοδοξία της όμως περνά μέσα από υποσχέσεις που ίσως δεν μπορεί να τηρήσει, τουλάχιστον όχι εύκολα. Η ανάλυσή μας φυσικά περιλαμβάνει και την πραγματική «ελληνική διάσταση» του C-390…