Με χτεσινή ανακοίνωσή της, η DSCA ενημερώνει το Αμερικανικό Κονγκρέσο για την πρόθεση σύναψης σύμβασης FMS με την Ελλάδα, ύψους 233 εκ. δολαρίων. Το FMS Case αφορά Υπηρεσίες Εν Συνεχεία Υποστήριξης (Follow On Support) για τους κινητήρες των αεροσκαφών F-16C/D Block 52+ & Block 52+Advanced της Πολεμικής μας Αεροπορίας.
Υπενθυμίζουμε πως το σύνολο των Block 52+/52+Adv είναι 83 αεροσκάφη, και όλα θα εκσυγχρονιστούν σε F-16V Block 72. To Πρόγραμμα του Εκσυγχρονισμού κινείται εντός χρονοδιαγραμμάτων, και μάλιστα ίσως και λίγο καλύτερα από αυτά. Η Πολεμική όμως Αεροπορία, επιθυμεί να έχει τις μέγιστες διαθεσιμότητες για τα μαχητικά της, κι έτσι, προχώρησε σε LoR για FOS των κινητήρων F100-PW-229. Η ανακοίνωση της DCSA είναι αρκετά “γενική”, αλλά από το ύψος, αντιλαμβανόμαστε πως αφορά αρκετά έτη.
Η υποστήριξη μέσω FMS είναι μια διαδικασία που η ΠΑ προτιμά αναμφίβολα, καθώς ακόμη και τις “δύσκολες” εποχές, δηλαδή της περασμένη δεκαετία, τα αμερικανικά μαχητικά συνέχισαν να επιχειρούν με ικανοποιητικά ποσοστά διαθεσιμότητας. Αντίθετα, ευρωπαϊκά μαχητικά ή ελικόπτερα έφτασαν σε απελπιστικές διαθεσιμότητες (κοντά στο απόλυτο μηδέν).