21.5 C
Athens
Σάββατο, 10 Μαΐου, 2025
ΝΕΑΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝEhtiopian Airlines: το MCAS «νίκησε» τους πιλότους

Ehtiopian Airlines: το MCAS «νίκησε» τους πιλότους

- Advertisement -

Σε συνέχεια της πρωινής αναφοράς μας οι ανησυχητικές πληροφορίες που είχαν κυκλοφορήσει ως φήμες τις τελευταίες ημέρες για τη συντριβή της Πτήσης 302 της Ethiopian Airlines στις 10 Μαρτίου, που οδήγησε στον θάνατο 157 επιβαίνοντες δυστυχώς επιβεβαιώθηκαν.

O ένας από τους καταγραφείς του Boeing της Ethiopian. Η φωτογραφία αποδεσμεύθηκε από την γαλλική BEA.

Σύμφωνα με το προκαταρκτικό πόρισμα που αποδέσμευσε η αιθιοπική πλευρά και παρουσίασε ο Αιθίοπας υπουργός Μεταφορών Dagmawit Moges: «το πλήρωμα του μοιραίου αεροσκάφους ακολούθησε επανειλημμένα όλες τις προβλεπόμενες ενέργειες ώστε να ανακτήσει τον έλεγχο του αεροσκάφους (από το MCAS) αλλά απέτυχε».
Από την πλευρά της η Boeing  περιορίστηκε να σχολιάσει σχετικά με το προκαταρκτικό πόρισμα ότι «… το μελετά».
Συμπληρώνοντας τα όσα έχουμε γράψει αλλά και αντιγράφοντας από το κύριο άρθρο του τρέχοντος τεύχους ΑΠΡΙΛΙΟΥ:

«Τα 737 τέταρτης γενιάς, με τους ισχυρότερους κινητήρες CFM Leap 1B, παράγουν περισσότερη άντωση σε μεγάλες γωνίες προβολής. Αυτό σχετίζεται και με το γεγονός ότι η διαμόρφωση των Leap 1 με τους παρελκόμενους θύλακες και πυλώνες «απαίτησαν» την μετακίνηση των κινητήρων πιο μπροστά στην πτέρυγα, σε σχέση με τους CFM56-7 των 737NG, δημιουργώντας άλλο μοχλοβραχίονα με το σημείο εφαρμογής της ώσης. Πρακτικά η αυξημένη άντωση δημιουργεί σε ορισμένες περιπτώσεις το ενδεχόμενο υπερβολικής τάσης θετικής πρόνευσης (nose up pitch). Γι’ αυτό τον λόγο η FAA επέβαλε, ως μέρος της διαδικασίας πιστοποίησης του τύπου (η οποία σημειωτέον είναι συμπληρωματική της παλαιότερης πιστοποίησης του 737NG) την ενσωμάτωση συστήματος που θα ελαχιστοποιούσε τη διαφοροποίηση της συμπεριφοράς των MAX και NG. Η απόφαση να μην συμπεριληφθεί η συγκεκριμένη ενημέρωση στην μετεκπαίδευση των χειριστών από τον παλαιότερο στον νεώτερο τύπο φαίνεται να πάρθηκε με το σκεπτικό ότι το ενσωματωμένο σύστημα δεν αποτελούσε εξοπλισμό αντιμετώπισης ανώμαλης κατάστασης ή ανάγκης αλλά ενιχύει το σύστημα ελέγχου πτήσης των MAX, όπως όμως και άλλες προβλέψεις για τις οποίες ισχύει ο ίδιος κανόνας (μη ενημέρωσης). Έτσι δεν κρίθηκε απαραίτητο οι πιλότοι να ενημερωθούν για ένα σύστημα που θα λειτουργούσε στο παρασκήνιο. Φυσικά για το όλο θέμα εκκρεμούν ακόμη… πειστικές απαντήσεις από την Boeing και την FAA στο πλαίσιο της όλης διερεύνησης».

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

PrSM, ένας βαλλιστικός πύραυλος ικανός και για αεράμυνα – πως θα προσέφερε στο Αιγαίο

Η εξέλιξη της στρατιωτικής τεχνολογίας φέρνει συνεχώς νέες δυνατότητες που αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο οι ένοπλες δυνάμεις σχεδιάζουν και εκτελούν επιχειρήσεις. Μια...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Η Ινδία ζητά πρόσβαση στον κώδικα των Rafale – η γνωστή...

3
Πρόσφατη δημοσίευση στην ιστοσελίδα Indian Defence Research Wing αποκάλυψε την διαμάχη ανάμεσα στην Ινδία και τη γαλλική Dassault Aviation, σχετικά με την πρόσβαση στον...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 9 Μαΐου 1941: ‘Go for the Enigma’, οι...

14
Το Γερμανικό υποβρύχιο U-110 (Type IXB U-boat) καταλαμβάνεται από άγημα του βρετανικού αντιτορπιλικού HMS Bulldog που μαζί με το HMS Broadway του είχαν προξενήσει...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Τριπλό περιστατικό με MB-339 του ιταλικού σμήνους επιδείξεων Frecce Tricolori

Τρία αεροσκάφη MB-339 της ομάδας ακροβατικών επιδείξεων Frecce Tricolori της ιταλικής αεροπορίας ενεπλάκησαν σε περιστατικό στις 6 Μαΐου 2025, που περιλάμβανε σύγκρουση στον αέρα...

Τουρκικό Phantom παραλίγο να συντριβεί στα Κατεχόμενα – βίντεο

Ένα F-4 Phantom της Τουρκικής Αεροπορίας, με αριθμό ουραίου 77-0303, βαμμένο μάλιστα με ειδικό χρωματισμό για να τιμηθεί η 50η επέτειος υπηρεσίας του τύπου,...

F/-18E Super Hornet έπεσε στη θάλασσα από το αεροπλανοφόρο Truman

Στην απώλεια ενός μαχητικού F/-18E που ανήκε στην Αεροπορική Πτέρυγα του αμερικανικού αεροπλανοφόρου USS Harry S. Truman (CVN-75) οδήγησε «ελιγμός αποφυγής» που πραγματοποιούσε το...