Κανονικά συνεχίζονται οι δοκιμές ανάπτυξης και ολοκλήρωσης του νέας τεχνολογίας ραντάρ E-SCAN στα EUROFIGHTER EF-2000 για την αεροπορία του Κουβέιτ. Οι δοκιμές πραγματοποιούνται από την Leonardo S.p.A. (τέως Finmeccanica) και συγκεκριμένα το τμήμα δοκιμών αεροσκαφών και είναι απαιτητικές και πολύπλοκες.
Επίκεντρο των δοκιμών είναι το Leonardo ISPA 6 (Instrumented Series Production Aircraft), που αυτή τη στιγμή είναι το πιο εξελιγμένο και ικανό αεροσκάφος EUROFIGHTER σε υπηρεσία. Το ISPA 6 είναι ένα από τα τρία EUROFIGHTER δοκιμών της κοινοπραξίας EuroRadar της οποίας ηγείται η Leonardo UK και το μόνο στο οποίο δοκιμάζεται αυτήν την περίοδο το προηγμένο ραντάρ E-SCAN.
Μετά από την πρώτη του πτήση με το νέο ραντάρ τον Νοέμβριο, το ISPA 6 πραγματοιποίησε σειρά πτήσεων δοκιμάζοντας τις διάφορες διαμορφώσεις και λειτουργίες του ραντάρ τον Μάρτιο έναντι του EUROFIGHTER IPA2 (Instrumented Production Aircraft) και κατόπιν κατά αεροσκαφών Eurofighter της Ιταλικής Πολεμικής Αεροπορίας. Η συμμετοχή πολεμικών αεροποριών που πετούν με το EUROFIGHTER EF-2000 είναι απαραίτητη για να εξομοιώσουν εχθρικούς στόχους υψηλών ικανοτήτων.
Αυτήν την περίοδο το ISPA 6 πραγματοποιεί δοκιμές ECCM (Electronic Counter-Countermeasures) του ραντάρ E-SCAN και με την ολοκλήρωσή τους θα πετά ως το τέλος του έτους σε τελικές δοκιμές αποδοχής για την ανάπτυξη του λογισμικού του ραντάρ. ΤΟ E-SCAN έχει την ικανότητα στρέψης εντός του θόλου του ρύγχους επιτρέποντας στην παρούσα του διαμόρφωση μεγαλύτερο εύρος σάρωσης έως και 50% από τα συμβατικά ραντάρ ενεργούς σάρωσης.
Οι δοκιμές πραγματοποιούνται σε μια περίοδο δύσκολη για όλες τις βιομηχανίες και τα κέντρα ανάπτυξης λόγω των σημαντικών περιορισμών του COVID-19 αλλά τα μέτρα προστασίας δεν επηρέασαν την απόδοση του τεχνικού και επιστημονικού προσωπικού στο κέντρο δοκιμών. Σύμφωνα με τα λόγια του επικεφαλής του προγράμματος εναερίων δοκιμών και πιστοποίησης της Leonardo, Mario Mutti: “Τα μέτρα έκτακτης ανάγκης του COVID-19 δεν μας σταμάτησαν, αντιθέτως μας έκαναν πιο δυνατούς”.