Σύμφωνα με όσα μεταδίδουν τοπικά ΜΜΕ, ένα αεροσκάφος F-16 της Ολλανδικής Βασιλικής Αεροπορίας κινδύνεψε να αυτοκαταρριφτεί όταν βρέθηκε στην πορεία των πυρών που είχε εξαπολύσει. Το περιστατικό που έγινε γνωστό πριν λίγες ημέρες, έλαβε χώρα τον Ιανουάριο κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής πτήσης ζεύγους F-16 πάνω από το Vlieland.
Στις 21 Ιανουαρίου, το ένα από τα 2 F-16 εξαπέλυσε πυρά με το πυροβόλο του στα πλαίσια άσκησης. Κατόπιν, βρέθηκε στην πορεία των βλημάτων του και υπέστη ζημιές στην άτρακτο. Θραύσματα κατέληξαν επίσης στον κινητήρα, προκαλώντας σοβαρές ζημιές.
Ο πιλότος δεν τραυματίστηκε και ακολούθησε τις προβλεπόμενες διαδικασίες ασφάλειας, επιστρέφοντας στο αεροδρόμιο Leeuwarden.
Η Ολλανδική Επιθεώρηση Ασφάλειας ερευνά πως ακριβώς συνέβη το περιστατικό. Πάντως δεν είναι ανήκουστο για ένα αεροσκάφος να πέφτει θύμα των δικών του πυρών.
Στις 21 Σεπτεμβρίου 1956, ένας πιλότος δοκιμών της Grumman που πετούσε ένα F-11 Tiger κοντά στην ακτή του Long Island χαμήλωσε τη μύτη του αεροσκάφους κατά είκοσι μοίρες και πραγματοποίησε δοκιμαστική βολή προς τη θάλασσα. Εκτόξευσε μια σύντομη, τεσσάρων δευτερόλεπτων ριπη από τα τέσσερα πυροβόλα των 20 mm που έφερε (Colt Mk.12) και κατόπιν εισήλθε σε μια πιο απότομη κάθοδο και ενεργοποίησε τη μετάκαυση. Ένα λεπτό αργότερα, η καλύπτρα του χτυπήθηκε και ο κινητήρας άρχισε να παρουσιάζει προβλήματα, με το πιλότο να νομίζει πως χτύπησε σμήνος πουλιών, ενώ στη πράξη χτυπήθηκε από τα δικά του πυρά. Το αεροσκάφος τελικά καταστράφηκε και ο πιλότος αν και τραυματίστηκε σοβαρά, επέστρεψε μερικούς μήνες αργότερα στα καθήκοντά του.
Διαβάστε επίσης
Ολλανδικό F-16 κόντεψε να αυτοκαταρριφτεί!
- Advertisement -

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
ΑΝΑΛΥΣΗ: Ώρα μηδέν για την ευρωπαϊκή άμυνα και ασφάλεια
Του Δρ. Κωνσταντίνου Π. Μπαλωμένου, πολιτικού επιστήμονα- διεθνολόγου, πρώην γενικού διευθυντή Γενικής Διεύθυνσης Πολιτικής Εθνικής Άμυνας και Διεθνών Σχέσεων (ΓΔΠΕΑΔΣ) του υπουργείου Εθνικής Άμυνας...
- Advertisement -

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 6 Απριλίου 1453: Οι Οθωμανοί πολιορκούν την Κωνσταντινούπολη
Ξεκινά η πολιορκία της Κωνσταντινούπολης από τον στρατό του σουλτάνου Μεχμέτ του Β΄, του «Πορθητή», όπως θα ονομαστεί. Τα πρώτα στρατεύματα άρχισαν να φτάνουν...
- Advertisement -

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...
Έχω γράψει εδώ επανειλημμένως ότι οπτικά και ακουστικά μέσα υψηλής τεχνολογίας που μπορούν να αναπτυχθούν από ελληνικές εταιρείες είναι αποτελεσματικά και σχετικά φθηνά μέσα ανίχνευσης μικρών και μεσαίων μεγεθών ΜΕΑ. Καλή κίνησης, επιτέλους.
Εκεινο το κακομοιρο το ΕΣΟΘΕ τι εγινε; Ποιοι και ποσα εφαγαν;
Λέτε να κατέβουν οι Τούρκοι στην πρόσκληση ενδιαφέροντος;
Ως λαός, πέρα από τα αδιαμφισβήτητα χαρίσματά μας, έχουμε και ένα σημαντικό ελάττωμα. Είμαστε ανυπόμονοι.
Έτσι, ενώ η αμυντική βιομηχανία, κυρίως οι μεγάλες εταιρείες (ΕΑΣ, ΕΑΒ, Ναυπηγεία κλπ), φυτοζωούσε λόγω της οικονομικής κρίσης (και αναπόφευκτα ελάχιστων παραγγελιών), των δικών τους αγκυλώσεων και λανθασμένων πολιτικών επιλογών, περιμένουμε ως λαός, εν μία νυκτί, να φτιάχουμε τα δικά μας Bayraktar, τεθωρακισμένα, εθνικές φρεγάτες και κάθε λογής στρατιωτικό υλικό, ζηλεύοντας κατ’ ουσίαν, τα επιτεύγματα της γείτονος χώρας.
Η έμφυτη αυτή ανυπομονοσία μας, κατ’ ουσίαν, απαξιώνει – στο δημόσιο λόγο – τις σοβαρές και κυρίως συστηματικές προσπάθειες του Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας (ΕΛΚΑΚ) να ανακτήσει το χαμένο έδαφος δεκαετιών αλλά κυρίως να αξιοποιήσει στο έπακρο το εγχώριο ανθρώπινο δυναμικό και την τεχνογνωσία σοβαρών εταιρειών και ΑΕΙ, ΑΣΕΙ και Ερευνητικών Κέντρων. Η αξία του ΕΛΚΑΚ έγκειται στον συντονισμό των πραγματικών αναγκών των ενόπλων δυνάμεων με τις δυνατότητες του εγχώριου αμυντικού ερευνητικού και βιομηχανικού οικοσυστήματος.
Αν σε κάποιους τέτοιου είδους προσκλήσεις φαίνονται “ποταπές”, αυτοί σφάλουν *. Την τεχνογνωσία την αναπτύσσεις βήμα βήμα και κυρίως στοχευμένα και βάσει των δικών σου προτεραιοτήτων. Άλλωστε, δεν είμαστε μόνοι μας σε αυτόν τον πλανήτη. Δόξα τω Θεώ, έχουμε πρόσβαση σε state-of-the-art συστήματα τα οποία δεν χρειάζεται απαραίτητα να ξαναεφεύρουμε! Ας επικεντρωθούμε σε αυτά που είμαστε ικανοί να αναπτύξουμε μόνοι μας και έχουν πολλαπλασιαστικό αντίκτυπο στις ένοπλες δυνάμεις, ανταποκρινόμενα σε επείγουσες και μελλοντικές ανάγκες.
* Σημ. Ανάμεσα σε αυτούς που έσφαλαν, ήμουν πρόσφατα και εγώ. Προβληματιζόμενος για την αξία και προτεραιότητα του συστήματος περιορισμού μεταβατικών υπερτάσεων, για το οποίο το ΕΛΚΑΚ δημοσίευσε προ ημερών πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Έπεσα και εγώ στην “παγίδα” των λιγότερο fancy συστημάτων.
Δυστυχώς γνωρίζουμε απο τώρα ότι θα επιλεχθεί κάποια εταιρεία του εξωτερικού αντί να στηριχθούν εγχώριες νεοφυείς επιχειρήσεις με ενεργά συστήματα αποδεδειγμένων δυνατοτήτων όπως η Delian Alliance Industries (DAI) (πρώην Lambda Automata) ώστε να μεγαλώσει ένα υγιές οικοσύστημα ελληνικών εταιρειών.(Το ίδιο ισχύει και στην κυβερνοασφάλεια με ανάλογες νεοφυείς εταιρείες που διαθέτουμε)
Και μη γράψει κάποιος ‘οτι παρέχουν μόνο οπτικούς αισθητήρες,γιατί η εγκατάσταση ακουστικών αισθητήρων η ακόμη και radar και lidar είναι υπόθεση 2-3 μηνών να ολοκληρωθούν και να δοκιμαστούν σε μεγέθη τόσο μικρών εταιρειών και χωρίς το κόστος δεκαδων εκατομυρίων που θα χρέωσει η οποιαδήποτε μεγάλη εταιρεία αλλά τι γράφω αυτό είναι το ζουμί της υπόθεσης στο τέλος.