Σύμφωνα με νεότερα στοιχεία, ο πιλότος ενός F-18D Hornet των Αμερικανών Πεζοναυτών που συγκρούστηκε στον αέρα με ένα αεροσκάφος εναέριου ανεφοδιασμού KC-130J, κατάφερε να εκτιναχθεί και να επιβιώσει της σύγκρουσης, όμως έχασε την ζωή του στην θάλασσα αφού πρώτα κατάφερε να κρατηθεί στην ζωή για δέκα ώρες περιμένοντας μία αποστολή έρευνας και διάσωσης που δυστυχώς δεν έφτασε έγκαιρα.
Τα στοιχεία προέρχονται από το ιδιωτικό «έξυπνο ρολόι»/smartwatch που φορούσε ο πιλότος και κατέγραφε ενδείξεις ζωής, μεταξύ των οποίων τα στοιχεία της καρδιακής συχνότητας του σμηναγού Τζαμάρ Ρεζιλάντ, 28 ετών.
Ο Ρεζιλάντ φορούσε συγκεκριμένα ένα smartwatch τύπου Garmin Fenix 3 όταν εκτινάχθηκε από το αεροσκάφος του στις 1:44 π.μ. της 6ης Δεκεμβρίου, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, που δημοσιοποιήθηκε στις 26 Σεπτεμβρίου.
Συγκεκριμένα αναφέρεται ότι «Τα δεδομένα από το ρολόι έδειξαν ότι η καρδιά του MP2 (κωδική ονομασία του Ρεζιλάντ για την έκθεση) χτυπούσε κατά μέσο όρο με 86 παλμούς ανά λεπτό μέχρι τις 11:30 περίπου. Το έξυπνο ρολόι της Garmin του MP2 δείχνει ότι ο MP2 ήταν ζωντανός στην επιφάνεια του ωκεανού από περίπου τις 01:45 έως περίπου το 11:30 (εννέα ώρες και 45 λεπτά) με θερμοκρασία νερού 68 βαθμούς Fahrenheit».
Το σώμα του Ρεζιλάντ τελικά εντοπίστηκε κι ανακτήθηκε από περιπολικό πλοίο της Ναυτικής Δύναμης Αυτοάμυνας της Ιαπωνίας JS Setoyuki, στις 12:22 μ.μ., σύμφωνα πάντα έκθεση. Η δε αναφορά αυτοψίας έδειξε ότι ο Ρεζιλάντ είχε τραύματα και μώλωπες, τραυματισμό στο κεφάλι και ως αιτία θανάτου αναφέρεται ο πνιγμός.
Οι ερευνητές σημείωσαν ότι ούτε ο Ρεζιλάντ ούτε ο χειριστής οπλικών συστημάτων, που κι αυτός εκτινάχθηκε, αλλά κατάφερε να κάνει χρήση φουσκωτής βάρκας, φορούσαν τις ειδικές στολές κατά της έκθεσης σε κρύο νερό.
Συντριβή KC-130 και F/A-18D κατά τη διάρκεια εναέριου ανεφοδιασμού
Οι χειριστές αεροσκαφών των Πεζοναυτών έχουν προσωπικά την επιλογή για το αν θα φορέσουν αυτές τις ειδικές στολές ενάντια σε ευρύ ψύχος για την περίπτωση που λόγω ατυχήματος αναγκαστούν να εκτιναχθούν πάνω από θάλασσα.
Η επιλογή αυτής της ειδικής στολής δεν είναι δημοφιλής ωστόσο, λόγω του αυξημένου της βάρους και της δυσκολίας κινήσεων που επιβάλλει. Ο χειριστής οπλικών συστημάτων ανακτήθηκε ζωντανός στις 5:43 π.μ. από ιαπωνικό στρατιωτικό ελικόπτερο SH-60, τέσσερις ώρες μετά την εκτίναξή του.
Το Σώμα των Αμερικανών Πεζοναυτών δεν διαθέτει δυνατότητα έρευνας και διάσωσης στον αεροναύσταθμο MCAS Iwakuni με δικά του οργανικά αερομέσα.
Οι συνέπειες της μοιραίας σύγκρουσης KC-130J και F-18D για τον μοίραρχο