Η Dassault Aviation, προφανώς σε συνεργασία με την γαλλική κυβέρνηση, προωθεί το μαχητικό 4,5 γενιάς Rafale στην Κολομβία. Όπως πληροφορούμαστε από τη γαλλική εφημερίδα La Tribune, σε αποκλειστικό της δημοσίευμα, η γαλλική εταιρεία είναι πολύ κοντά στην πώληση ολοκαίνουργιων (κι όχι μεταχειρισμένων) μαχητικών Rafale στην νοτιοαμερικανική χώρα.
Η Κολομβία “πετούσε” μικρό αριθμό Mirage V μέχρι και το 2011, όταν τα παλαιά μαχητικά αποσύρθηκαν. Σήμερα η κολομβιανή αεροπορία βασίζεται σε ισραηλινής μαχητικά Kfir, που όμως χρήζουν αντικατάστασης, παρά τις συνεχείς τους αναβαθμίσεις, όπως και παρά την ύπαρξη υπερσύγχρονων όπλων από το Ισραήλ.
Με βασικό αντίπαλο στην περιοχή τη Βενεζουέλα, που έχει όμως ένα στόλο Su-30 κι αυτά με πολύ περιορισμένη διαθεσιμότητα, η Κολομβία εξέταζε το ενδεχόμενο αγοράς μεταχειρισμένων Rafale από τη Γαλλία, σε μια αγορά όπως αυτή της Ελλάδας και της Κροατίας. Τελικά οι Γάλλοι φαίνεται πως προσαρμόστηκαν στο διαθέσιμο προϋπολογισμό της Κολομβίας.
Το τι θα αποφασίσει η νέα κυβέρνηση του Gustavo Petro είναι άγνωστο. Σύμφωνα με τη LaTribune, ο κύριος αντίπαλος εδώ είναι η Saab, που προφανώς δεν έχει πει ακόμη την τελευταία της λέξη. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως το Gripen E κατασκευάζεται στη γειτονική Βραζιλία. Οι Σουηδοί, δύσκολα θα αφήσουν τους Γάλλους να τους πάρουν την νοτιοαμερικανική αγορά, ειδικά από τη στιγμή που έδωσαν “γη και ύδωρ” για να πάρουν την βραζιλιάνικη παραγγελία.
Πρωτη μοιρα ”Escobar”?
Εγώ ξαναλέω, πρέπει η Dassault να μας ανάψει λαμπάδα και να μας δίνει μια εξάδα για κάθε μοίρα που πουλάει σε τρίτους. Ας είναι και μεταχειρισμένα
Γιατί είναι έκτακτο!!
Plata, o plomo;
H Saab δεν ξέρω πώς το πήρε από τα χέρια της Dassault στη Βραζιλία και πόσο σκοτωμένες τιμές έδωσε. Η Βραζιλία είναι μια αχανής χώρα και το Rafale κερδίζει κατά κράτος στο κρίσιμο στοιχείο της εμβέλειας.
Η εικόνα είναι από παρουσίαση της Dassault στους Βραζιλιάνους που συγκρίνει το αφος με τους δυο ανταγωνιστές Gripen και Hornet.
Τεράστιο κόστος χρήσεως και κτήσεως για μια αεροπορία με μικρό σκέλος μαχητικών, πάντα χαμηλού κόστους (αλλά όχι ευκαταφρόνητης επιχειρησιακής απόδοσης), και με μεγάλες ανάγκες στους τομείς αερομεταφορών / εφόδου / gunship, που συγκεντρώνουν τους κύριους πόρους.
Η δε SAAB ποτέ δεν είχε αποτύπωμα στη λατινοαμερικανική αγορά (πλην της πρόσφατης προμήθειας της Βραζιλίας), σε αντίθεση με τη Dassault και την παράδοση δεκαετιών, με πελάτες όλες τις χώρες της περιοχής, θέμα που μας είχε απασχολήσει, μεταξύ άλλων, στην εδώ εργασία μας:
https://www.ptisidiastima.com/mirage-2000-small-sales-compared-to-previous-dassault-fighters/
Εχουν οι Κολομβιανοι τα χρηματα να αγορασουν rafale:)?