Σε πρόσφατη συνέντευξή του, ο Dan Gillian, αντιπρόεδρος της Boeing για τα προγράμματα του F/A-18 & E/F-18G, ανέφερε πως το F/A-18 Advanced Super Hornet είναι απαραίτητο για τις ΗΠΑ. “Ακόμη και το 2040, όταν το F-35C θα είναι επιχειρησιακό, θα είναι απαραίτητη μια εξέλιξη του F/A-18” ανέφερε. Ο Dan Gillian ουσιαστικά απαντάει στον “καταιγισμό” επικρίσεων στις απόψεις του νέου αμερικανού προέδρου, που θέλει ένα F/A-18 σαν ανταγωνισμό στο F-35C. Όλοι επικρίνουν το F-18 ASH στο χαρακτηριστικό που υπερτερεί το F-35, την ικανότητα stealth.
O Gillian μιλάει για τις βελτιώσεις του ASH (2017), που δεν είναι λίγες:
- Μια μεγάλη κεντρική οθόνη αφής 19 ιντσών, ένα ουσιαστικά τεράστιο “iPad” για τον πιλότο, που θα έρχονται όλες οι πληροφορίες συγκεντρωμένες
- 3500 λίβρες επιπλέον καυσίμου στις σύμμορφες δεξαμενές, που μεταφράζονται σε 125 ναυτικά μίλια επιπλέον ακτίνα δράσης
- Αισθητήρα IRST, τον πρώτο σε αεροπλάνο του Αμερικανικού Ναυτικού, μετά το F-14! Σημειώνουμε πως το F-35C ενσωματώνει προηγμένο IRST, αλλά θεωρητικά το F-18 ASH μπορεί να μπει πρώτο σε υπηρεσία
- Βελτιωμένες ικανότητες EW
- Βελτιωμένη διασυνδεσιμότητα, έτσι ώστε να φτάνουν άμεσα και ευκολοτερα, και να είναι αξιοποιήσιμες οι πληροφορίες από το E-2D αλλά και το F-35C (!!!)
- Βελτιωμένο AESA Radar
Το σημαντικότερο από όλα είναι το “πακέτο” ASH δεν είναι ένα νέο αεροπλάνο, αλλά μπορεί να είναι μια αναβάθμιση στα υφιστάμενο F/A-18E/F. Φυσικά όμως μπορεί να αφορά και τις νέες “παραγγελίες” (αυτές που ευαγγελίζεται ο Τραμπ). Τώρα σε ότι αφορά την ικανότητα stealth, με την κεντρική αποθήκη οπλισμού, και κάποιες ελάχιστες βελτιώσεις, η υπογραφή στα radar του ASH μπορεί να μειωθεί κατά 50%, αλλά φυσικά δεν μπορεί ούτε για αστείο να συγκριθεί με το F-35.
H συνέντευξη ουσιαστικά είναι μια προσπάθεια να πειστούν κάποιοι ότι η εξέλιξη του F/A-18E/F είναι απαραίτητη, καθώς οι ανάγκες του USN είναι και θα συνεχίσουν να είναι πιεστικές. Αλλά ακόμη και η Boeing δεν μπορεί να εκτεθεί προσπαθώντας να συγκρίνει το F-18 ASH με το F-35!