Σε ρυθμούς ασκήσεων θα κινηθεί η Κύπρος τις επόμενες ημέρες, κάποιες με έντονη προβολή και άλλες… όχι!
Στις πρώτες συγκαταλέγεται η ΝΕΜΕΣΙΣ 2018, η ετήσια πολυεθνική άσκηση που έχει συνήθως σενάριο ανταπόκρισης σε ραγδαία εξελισσόμενη κατάσταση έκτακτης ανάγκης με πιθανά επεισόδια αντιτρομοκρατικής δράσης και διεξαγωγής ανθρωπιστικών επιχειρήσεων. (Είχαμε αναφερθεί με άρθρο στην Π&Δ για την ΝΕΜΕΣΙΣ 2017 πριν από ένα χρόνο). Στην φετινή άσκηση μετέχει, όπως και πέρυσι, το ΠΝ με μια φρεγάτα και η ΠΑ με ένα C-130 για ρίψη αλεξιπτωτιστών (επιχειρώντας απ’ ευθείας από ελληνικό αεροδρόμιο).
Στις δεύτερες συγκαταλέγεται η μεγάλη εκπαιδευτική δραστηριότητα με τη συμμετοχή ισραηλινών δυνάμεων ειδικών επιχειρήσεων, ελικοπτέρων και μεταγωγικών, μια επανάληψη της άσκησης που είχε γίνει τον Ιούνιο του 2017. Η σημαντική διαφοροποίηση φέτος είναι, κατά τα φαινόμενα, και η συμμετοχή ελληνικών δυνάμεων. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι CH-47 και AH-64 της Αεροπορίας Στρατού βρίσκονται ήδη στην Μεγαλόνησο από τις αρχές της εβδομάδας. Σημειώνεται έτσι η πρώτη φορά που ελληνικά ελικόπτερα πραγματοποιούν τέτοια μεταστάθμευση. Τουλάχιστον έξι Apache με δυο Chinook υποστηρίχθηκαν στην μετάβασή τους από ΑΣΕΠΕ και φρεγάτα του ΠΝ. Άλλες πληροφορίες αναφέρουν μάλιστα ότι τα παραπάνω ελικόπτερα ήταν το πρώτο «πακέτο» με ένα δεύτερο να έπεται.
Εδώ εγείρεται και το θέμα που υπάρχει τις τελευταίες ημέρες στον κυπριακό Τύπο περί «χαμηλών διαθεσιμοτήτων» των ελικοπτέρων της αεροπορίας της Εθνικής Φρουράς. Το όλο ζήτημα ξεκίνησε από την μη εμφάνιση των Mi-35 στην παρέλαση της 1ης Οκτωβρίου και έκτοτε το θέμα έχει πάρει διαστάσεις με κάποιες πλευρές να υποστηρίζουν ότι κανένα από τα «Hind» δεν είναι διαθέσιμο και άλλες πηγές να αναφέρουν ότι το πρόβλημα, που οφείλεται σε έλλειψη ανταλλακτικών, έχει καθηλώσει και AW.139, αφήνοντας πρακτικά διαθέσιμα μόνο τα Jet Ranger. Οι πληροφορίες αυτές δεν μπορούν να επιβεβαιωθούν αυτή τη στιγμή. Ίσως όμως ο αριθμός των ελληνικών ελικοπτέρων που μετασταθμεύουν να έχει άμεση σχέση με το θέμα.
H Κύπρος σε ρυθμούς ασκήσεων
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
H Γαλλία να βάλει stop στους «τουρκικούς» Meteor πριν την 4η...
Ήταν ένα δημοσίευμα της γαλλικής ηλεκτρονικής εφημερίδας La Tribune πριν μια εβδομάδα (15/1/2025) που μιλούσε για «κόντρα» Λονδίνου-Παρισιού-Αθηνών, σχετικά με το θέμα της απόκτησης...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 26 Ιανουαρίου 1934: Λίγο πριν τη θύελλα, το...
Το Γερμανοπολωνικό Σύμφωνο Μη Επίθεσης που προβλεπόταν να έχει δεκαετή διάρκεια, έδωσε -παροδικά- τέλος σε ένα ψυχροπολεμικό κλίμα που σημαδεύτηκε από συνοριακά επεισόδια, οικονομικές...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...