Καθώς η διερεύνηση των συνθηκών υπό τις οποίες κατέπεσε και συνετρίβη το μεταγωγικό C-130H «68-01609» της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας (ΤΗΚ) έχει ήδη εκκινήσει, με τους καταγραφείς φωνής και στοιχείων πτήσης να έχουν ανακτηθεί σε καλή κατάσταση και να έχουν μεταφερθεί στην Άγκυρα, θεωρητικά όλα τα σενάρια παραμένουν ανοικτά, αν και το κυρίαρχο παραμένει η καταστροφική αστοχία της έλικας του κινητήρα (κατ’ εκτίμηση από τα στοιχεία των βίντεο του Νο 2, εσώτερου αριστερά).
Βίντεο: Halil Kahraman

Στη φωτογραφία-καρέ από το βίντεο, διακρίνεται η πτέρυγα να κείται με το κάτω μέρος της προς τα πάνω, οπότε από χαμηλά στην απεικόνιση διακρίνεται ο Νο 4 και Νο 3 κινητήρες, ένα τμήμα της ατράκτου που παρέμεινε προσκολλημένη στο wingbox με την κοιλιά του αεροσκάφους και υψηλότερα η αριστερή (port) ημιπτέρυγα, με τα απομεινάρια των Νο 2 και Νο 1 κινητήρων, ο ένας δίπλα στον άλλο.

Όπως έγινε γνωστό το αεροσκάφος με σειριακό αριθμό 382-4311, είχε κατασκευαστεί το 1968 για λογαριασμό της Βασιλικής Αεροπορίας της Σαουδικής Αραβίας, στην οποία υπηρέτησε έως το 2010, οπότε και αποσύρθηκε. Αποκτήθηκε μαζί με τέσσερα ακόμη το 2012 και μετά από γενική συντήρηση εντάχθηκε στη δύναμη της ΤΗΚ το 2014.

Στη συνέχεια είχε ολοκληρώσει το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού ERCIYES, επιστρέφοντας σε χρήση το 2022, ενώ η πιο πρόσφατη συντήρηση πραγματοποιήθηκε την περίοδο 11 Σεπτεμβρίου έως 12 Οκτωβρίου 2025.
Συντριβή του τουρκικού C-130E: Πώς μπορεί να εξελίχθηκε η καταστροφική αστοχία