8.9 C
Athens
Τετάρτη, 25 Δεκεμβρίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣΑΠΟΨΗ: Ποιο είναι το "commonality" μεταξύ FDI HN και Gowind HN; Οι...

ΑΠΟΨΗ: Ποιο είναι το “commonality” μεταξύ FDI HN και Gowind HN; Οι 14 κονσόλες του CMS;

- Advertisement -

 

Τις τελευταίες εβδομάδες, παρατηρούμε κάτι που μας ομολογούμε μας φαίνεται εξαιρετικά περίεργο. Πριν την τελική απόφαση για την αγορά φρεγατών, είχαμε κάνει μεγάλη συζήτηση για τον όρο interoperabily, ή διαλειτουργικότητα. Αν και είχε αναφερθεί στις συζητήσεις και αναλύσεις για τις HF2/MMSC HN, εντούτοις η διαλειτουργικότητα ήταν κομβικό σημείο και στις προτάσεις των SIGMA 11515HN, ArrowHead 140 και ΜΕΚΟ Α200. Γιατί τα λέμε όλα αυτά; Αναφερόμασταν κυρίως στο σύστημα μάχης (CMS), κι όχι μόνο.

ΑΠΟΨΗ: Gowind HN, οι Γάλλοι προτείνουν την “απόλυτη” ανθυποβρυχιακή κορβέτα για το Ναυτικό μας

H διαλειτουργικότητα είναι ίσως το Α και το Ω στις σύγχρονες επιχειρήσεις. Δεν υπάρχει περίπτωση, οι σύγχρονες απειλές να αντιμετωπιστούν με κλασικές μορφές επικοινωνίας, όπως η φωνητική. Αν τα μέσα που εμπλέκονται σε μια περιοχή, δεν έχουν πρόσβαση, κατόπιν αδείας φυσικά, στους αισθητήρες και στις πληροφορίες που έχει ένα άλλο μέσο, τότε πραγματικά, πάνε χαμένα (όλα μαζί). Θα εξηγήσουμε.

ΕΞΕΛΙΞΗ: Μόνο οι γαλλικές Gowind και οι ολλανδικές SIGMA 10514 στο “τραπέζι” για το ΠΝ, οι Ιταλοί δεν έχουν φέρει γραπτή πρόταση

Στις αρχές του 2021, το US Navy έκανε επιχειρήσεις στη Μαύρη Θάλασσα, με ένα αντιτορπιλικό, το USS Donald Cook, αλλά και AWACS και Ε-8 Poseidon. Γιατί έγινε αυτό; Για να επιβεβαιωθεί, πως όλα τα μέσα μπορούσαν να συμμετέχουν στο ίδιο κοινό δίκτυο ανταλλαγής πληροφοριών. Μπορεί να λέμε “δεν έχουν όλα Link 16;” και να κλείνουμε εκεί τη συζήτηση, σαν να αναφέραμε κάτι μαγικό, που όλα τα “καθαρίζει”. Δεν είναι τόσο απλό.

Πως φτάσαμε στις κορβέτες Gowind; Εκσυγχρονισμός ΜΕΚΟ200ΗΝ και Ενδιάμεση Λύση πυροδότησαν τις εξελίξεις

Τα ασύρματα δίκτυα, ειδικά τα υψηλής ασφαλείας, δεν είναι δεδομένο ότι μπορούν να δουλέψουν άψογα, ούτε πως θα μπορούν να αποδώσουν με τον εχθρό δίπλα να τα παρεμβάλει. Έτσι, ήταν υποχρεωτικό για το US Navy να πάει κάτω από τη μύτη των Ρώσων, και να δει αν μπορεί να δημιουργήσει δίκτυο, ακόμη και με το Link 16. Αλλά φυσικά το interoperabilty δεν σταματά εκεί. Πρέπει να απλώνεται σε όλους τους κλάδους των Ενόπλων Δυνάμεων.

Naval Group SETIS: To Combat Management System των φρεγατών FDI HN που θα “κυριαρχήσει” στο ΠΝ τις επόμενες δεκαετίες

Εκτός από το Link 16, που δεν είναι IP Protocol, δηλαδή, δεν διασυνδέει δίκτυα υπολογιστών, είναι ένα μέσο επικοινωνίας, υπάρχουν πολλά άλλα δίκτυα, είτε γνωστά, είτε απόρρητα. Για παράδειγμα, το HawkLink του MH-60R Romeo, που διασυνδέει το MH-60R με τα πλοία. Εκεί έχουμε πλέον δίκτυο υπολογιστή, με πλοίο και ελικόπτερο να μπορούν να μοιράζονται πακέτα δεδομένων, και να τα επεξεργάζονται μαζί με τα δικά τους μέσα. Έχουμε γράψει και σχετικό thread στο Τwitter. Θα επανέλθουμε με άρθρο αν δούμε ότι απαιτείται.

ThinkOutOfTheBox: Εκσυγχρονισμός των πυραυλακάτων Super Vita με το SETIS της Naval Group

Εκτός λοιπόν από τις “γραμμές επικοινωνίας”, όπως το Link 16, Θα πρέπει τα μέσα που μιλάνε, να έχουν έναν κοινό κώδικα επικοινωνιών. Ακόμη κι αυτό έχει αρκετές διαβαθμίσεις. Για παράδειγμα, με Link 16, το ένα μέσο (πλοίο, αεροπλάνο, ελικόπτερο), μπορεί να πει σε κάποιο άλλο πως “στόχος εδώ, αυτού του τύπου, τον πλήττω με αυτό το όπλο, ή, ας τον αναλάβει άλλος”. Με κοινό CMS, μπορεί να γίνει κάτι παραπάνω, να έχουμε ταχύτερη ανάθεση ρόλων, κι ακόμη και έλεγχο ενός μέσου από άλλο.

ΕΚΤΑΚΤΟ: Η διαμόρφωση των ελληνικών FDI HN, θα έχουμε φρεγάτες Standard I & II

Τώρα, θα θυμούνται οι αναγνώστες μας, πως τον όρο interoperabilty τον είχαμε χρησιμοποιήσει κυρίως σε δυο περιπτώσεις. Η πρώτη ήταν η περίπτωση επιλογής των HF2, εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ200ΗΝ και παραχώρησης Ticonderoga, λόγω AEGIS/COMBATSS-21, και η δεύτερη, με τις SIGMA 11515HN και Arrowhead 140 λόγω συστήματος μάχης TACTICOS για συνεργασία με τις εκσυγχρονισμένες στο μέλλον ΜΕΚΟ200ΗΝ, με τις εκσυγχρονισμένες Kortenaer, τις Super Vita αλλά και τις κανονιοφόρους ΜΑΧΗΤΗΣ. Εκεί το ΠΝ έχει πολλά κρυμμένα “ατού” στα συστήματα επικοινωνιών. Και θεωρήσαμε, και ακόμη θεωρούμε, πως ήταν δυνατά σημεία και απαραίτητα. Τώρα, θυμόμαστε και πόσο έχουμε λοιδορηθεί για το θέμα.

Φρεγάτες Belharra: Ξέρουμε τι κερδίσαμε, να δούμε και τι «πληρώσαμε»;

Ξαφνικά τώρα, ενώ βρισκόμαστε στη επόμενης φάση προμήθειας νέων πλοίων, των κορβετών, κάποιοι θυμήθηκαν κάτι παρεμφερές αλλά άσχετο. Το περίφημο commonality, ας πούμε την περίφημη “συμβατότητα”. Το έχουμε ακούσει στις τακτικές προωθητικού marketing των Gowind HN, και μας έχει κάνει εντύπωση. Γιατί commonality κι όχι interoperabilty στα πλεονεκτήματα τους; Τι είναι το commonality;

Η συνέχεια στο Naval Defence

 

 

 

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

82 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
82 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΞΕΛΙΞΗ: Με τουρκοσυριακό σύμφωνο για ΑΟΖ απειλεί η Άγκυρα – ποιά μπορεί να είναι η ελληνοκυπριακή απάντηση;

Όπως δήλωσε σήμερα ο Τούρκος υπουργός Μεταφορών, Abdulkadir Uraloglu, η χώρα του θέλει να συνάψει ένα σύμφωνο "θαλάσσιας οριοθέτησης" με την Συρία, όταν εκεί...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Χρόνια Πολλά – καλά Χριστούγεννα!

8
Η ομάδα της "ΠΤΗΣΗΣ" και οι συνεργάτες της σας εύχονται κάθε χαρά! Φωτογραφία: Απόλλων Λεονταρίτης
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 25 Δεκεμβρίου 1941: Η πτώση του Χονγκ Κονγκ,...

1
Δύο εβδομάδες μετά την έναρξη της εισβολής των Ιαπώνων, η βρετανική αποικία του Χονγκ Κονγκ παραδίδεται. Οι Ιάπωνες εισέβαλαν στο συγκεκριμένο στρατηγικό σύμπλεγμα νήσων...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ακόμη 2 κορβέτες θέλει η Ουκρανία – πιθανά και αυτές τουρκικής κατασκευής

Στο Πρόγραμμα Στρατηγικής Θαλάσσιας Ασφαλείας που ενέκρινε η κυβέρνηση της Ουκρανίας, με προγραμματισμό για τα επόμενα έτη, περιλαμβάνεται και πρόβλεψη για απόκτηση ακόμη 2...

ΔΩΡΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΗΣ ΠΤΗΣΗΣ: ΜΙΑ ΡΕΠΛΙΚΑ ΧΕΙΡΙΣΤΗΡΙΟΥ F-35 KAI 5 ΜΠΡΕΛΟΚ ΜΕ ΤΟΥ F-16

Σε συνεργασία με την ελληνική εταιρεία 2Κ Aviation Creations, η οποία παράγει υψηλής λεπτομέρειας ρέπλικες χειριστηρίων των πιο διάσημων αεροσκαφών, η ΠΤΗΣΗ προσφέρει στους...

Η Ιαπωνική Αεροπορία επιλέγει T-6JP Texan II για εκπαιδευτικό

Η Ιαπωνική Αεροπορική Δύναμη Αυτοάμυνας-JASDF (Japanese Air Self-Defense Force) ανακοίνωσε την επιλογή του T-6 Texan II ως το επόμενο εκπαιδευτικό αρχικού σταδίου αντικαθιστώντας τα...