12.4 C
Athens
Κυριακή, 2 Φεβρουαρίου, 2025
ΓΕΝΙΚΑΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣΚριστιάν Χατζημηνάς, Theon Group: Κρίσιμη η επαναβιομηχανοποίηση της χώρας μας

Κριστιάν Χατζημηνάς, Theon Group: Κρίσιμη η επαναβιομηχανοποίηση της χώρας μας

- Advertisement -

Ο κ. Κρίστιαν Χατζημηνάς, Ιδρυτής & CEO της Theon Group και πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Επιχειρηματιών (Ε.ΕΝ.Ε.), συμμετείχε στο fire chat με τη δημοσιογράφο της ΕΡΤ, κ. Ανδριάνα Παρασκευοπούλου, με τίτλο «Ο ρόλος της επαναβιομηχανοποίησης και της υψηλής τεχνολογίας στην επιχειρηματικότητα και την εθνική οικονομία» στα πλαίσια του Delphi Economic Forum IX.

Αρχικά, ανέφερε πως η επένδυση στην επαναβιομηχανοποίηση της χώρας, μία από τις βασικότερες θέσεις της Ελληνικής Ένωσης Επιχειρηματιών, αποτελεί ζήτημα καίριας σημασίας καθώς οι σύγχρονες προκλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο, έκαναν ακόμη πιο επιτακτική την ανάγκη για απόκτηση ενός βαθμού ανεξαρτησίας σε κρίσιμους τομείς της οικονομίας. Υπογράμμισε πως σύμφωνα με την έκθεση του Νομπελίστα οικονομολόγου Sir Χριστόφορου Πισσαρίδη, η ελληνική οικονομία υπολείπεται σημαντικά στη συμμετοχή της μεταποίησης στο ΑΕΠ της χώρας σε σχέση με τον μέσο όρο των ευρωπαϊκών χωρών. Ο κ. Χατζημηνάς σημείωσε πως η επαναβιομηχανοποίηση της χώρας μπορεί να γίνει με σημερινούς όρους μέσω της ψηφιακής επανάστασης, δηλαδή παραγωγή προϊόντων υψηλής τεχνολογίας. Επιπλέον, υποστήριξε πως ιδιαίτερα σημαντική κρίνεται η είσοδος ψηφιακών δεξιοτήτων στους τομείς του τουρισμού και της ναυτιλίας, τομείς που η Ελλάδα παραδοσιακά έχει συγκριτικό πλεονέκτημα.

Aνέφερε πως η Ε.ΕΝ.Ε αναγνωρίζει την αξία της Τεχνητής Νοημοσύνης και τις δυνατότητες που μπορεί να προσφέρει σε όλα τα στάδια της παραγωγικής διαδικασίας. Ωστόσο, η ολοένα και πιο εκτεταμένη χρήση αυτής της νέας τεχνολογίας έχει φέρει στο προσκήνιο το θέμα της ηθικής και για αυτό το λόγο η χρήση της θα πρέπει να είναι απόλυτα ελεγχόμενη μέσω της δημιουργίας ενός κανονιστικού πλαισίου.

Μίλησε για την ανάγκη διαρκούς αναβάθμισης των δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού και υπογράμμισε πως είναι εξαιρετικά σημαντικό να δοθούν κίνητρα στις επιχειρήσεις για την ψηφιακή κατάρτιση των υπαλλήλων τους, καθώς επίσης και να επιβραβευθούν οι εργοδότες που έχουν αυξήσει τις θέσεις εργασίας και έχουν επενδύσει στις ψηφιακές δεξιότητες, μέσω της μείωσης του μη μισθολογικού κόστους. Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε στην πρόταση της Ε.ΕΝ.Ε. για μία γενναία μείωση του μη μισθολογικού κόστους στην απασχόληση που θα επιμερίζεται 50-50 σε επιχειρήσεις και εργαζόμενους. Μια τέτοια στοχευμένη πριμοδότηση, θα είναι αποτελεσματική, καθώς αξιοποιεί κίνητρα που ξεκινούν από κάτω προς τα πάνω και όχι το αντίθετο, όπως συμβαίνει συνήθως με ευρωπαϊκά και κρατικά κονδύλια.

Ανέφερε πως η μείωση των οριακών φόρων μπορεί να χρησιμεύσει ως κινητήριος δύναμη για ανάπτυξη, καθώς μπορεί να αποτελέσει σημαντικό κίνητρο για πρόσθετες επενδύσεις, τόσο από τα εγχώρια όσο και από ξένα κεφάλαια. Ακόμη, ανέφερε πως η μείωση αυτή αναμένεται να προκαλέσει, τόσο την αύξηση υποκατασκευαστικού έργου, όσο και να οδηγήσει σε σημαντική αύξηση της ελληνικής δραστηριότητας στο εξωτερικό ενισχύοντας έτσι την ανταγωνιστικότητα και τις εξαγωγές. Σημείωσε πως οι αναμενόμενες αυξημένες επενδυτικές ροές, για την αξιοποίηση των νέων κινήτρων, πρόκειται να ενισχύσουν άμεσα την αξία των ελληνικών επιχειρήσεων, ιδιαίτερα των ΜΜΕ, οι οποίες αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας, αλλά συχνά διαφεύγουν της προσοχής των ξένων επενδυτικών κεφαλαίων. Ο  κ. Χατζημηνάς υπογράμμισε την σημαντικότητα της μείωσης της προκαταβολής φόρου, δεδομένου πως η τελευταία λειτουργεί ως αντικίνητρο για την ανάπτυξη.

Τέλος, ανέφερε πως σημαντικό εμπόδιο στην ανάπτυξη αποτελεί η απουσία επαρκούς προσωπικού με ψηφιακές δεξιότητες, η ταχύτητα των αποσβέσεων στη βιομηχανία, η οποία πρέπει να αυξηθεί στο 20% ετησίως, από το 10%, η προκαταβολή φόρου η οποία θα πρέπει σταδιακά να καταργηθεί, και ο φόρος μόνο για το επιπλέον, σε σχέση με άλλες χρονιές, εισόδημα, που θα πρέπει να μειωθεί στο 10%.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

3 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
3 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Γιατί η Ελλάδα “έκοψε” το πρόγραμμα του IRIS-T Block 2, ενώ χρηματοδοτεί το ΕΛΚΑΚ!

H ανακοίνωση της γερμανικής εταιρείας Diehl Defence στις 30 Ιανουαρίου 2025 σχετικά με την έναρξη της ανάπτυξης και της προετοιμασίας παραγωγής του πυραύλου αέρος-αέρος...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

358 Μοίρα Έρευνας-Διάσωσης: Η άγνωστη αποστολή SAR στα Ίμια

9
Του Θεμιστοκλή Βρανά. Πρώτη δημοσίευση, "ΠΤΗΣΗ", Νο 45, Ιανουάριος 2024Για το τι έλαβε χώρα στα Ίμια στο τέλος Ιανουαρίου 1996 έχουν γραφεί πολλά και...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 1 Φεβρουαρίου 1968: Επίθεση του Τετ, η ιστορία...

8
Σε μια στιγμή απίστευτης φόρτισης, ο αρχηγός της Εθνικής Αστυνομίας του Νοτίου Βιετνάμ, ταξίαρχος Nguyen Ngọc Loan, εκτελεί τον Nguyen Van Lem, μέλος του...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Πολεμική Αεροπορία: οι κάσκες της εποχής της αεριοπροώθησης

Πρώτη δημοσίευση «Πτήση» 52, Οκτώβριος 2024Η ένταξη της Ελλάδας στο ΝΑΤΟ (18 Φεβρουαρίου 1952) οδήγησε στην εκ βάθρων αναδιοργάνωση της Ελληνικής Βασιλικής Αεροπορίας (ΕΒΑ)...

Ενεργειακά αυτόνομο το «Ελευθέριος Βενιζέλος» – Η μεγάλη «πράσινη» επένδυση

Στην τελική ευθεία για να πετύχει τον στόχο του μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος το 2025 μπαίνει ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών.Το αεροδρόμιο της Αθήνας θα είναι...

Ο μύθος του τι απέγιναν οι Τούρκοι κομάντος που ανέβηκαν στα Ίμια το 1996

Η Ελλάδα δε χρειάζεται μύθους για να νιώθει εθνικά υπερήφανη, άσχετα που κάποιοι φροντίζουν να τους συντηρούν για λαϊκίστικους λόγους ή απλά για να...