Επανήλθε στην επικαιρότητα το ζήτημα των δυνατοτήτων (ή μη) του F-35 σε κλειστές αερομαχίες, ειδικά απέναντι σε αεροσκάφη 4ης γενιάς όπως το F-15.
Στο Sputnik διαβάσαμε πως το F-35 συνεχίζει να τα βρίσκει σκούρα απέναντι σε αεροσκάφη που σχεδιάστηκαν τη δεκαετία του ’70 (όπως το F-15), όταν καλείται να τα αντιμετωπίσει σε περιβάλλον κλειστής αερομαχίας. Επικαλείται μάλιστα άρθρο του Defence News που “δημοσιεύθηκε τη περασμένη εβδομάδα”, σύμφωνα με το οποίο, ο Σμηναγός Brock McGehee, παραδέχεται πως “μερικές φορές”, τα F-35 χάνουν σε κλειστές αερομαχίες από τα F-15. Για να ενισχύσει τον ισχυρισμό, το Sputnik παραθέτει δημοσίευμα του 2015, σύμφωνα με το οποίο το F-35 δεν μπορεί να εμπλακεί σε κλειστές αερομαχίες.
Το επίμαχο άρθρο του Defence News κυκλοφόρησε στη πραγματικότητα στις 27 Μαρτίου 2018, με τίτλο “Πως το F-35 βελτιώνει τις ικανότητες του σε κλειστές αερομαχίες.” Το ρεπορτάζ έλαβε χώρα στην αεροπορική βάση Kadena στην Οκινάουα της Ιαπωνίας.
Αυτό που δεν μας λέει το Sputnik είναι πως όσον αφορά το δημοσίευμα του 2015 (σύμφωνα με Αμερικανούς αξιωματούχους), το F-35 που κλήθηκε να “μονομαχήσει” με ένα F-16D, άνηκε στην αρχική έκδοση με περιορισμένο φάκελο πτήσης που του έδινε μέγιστη δυνατότητα ελιγμών έως 5,5 G (μεταξύ άλλων περιορισμών).
Το περασμένο Φεβρουάριο, τα F-35 της Kadena, έλαβαν το τελευταίο και πιο αναβαθμισμένο λογισμικό block 3F που μεταξύ άλλων επιτρέπει τη πλήρη εκμετάλλευση του φακέλου πτήση του αεροσκάφους και ελιγμούς έως 9 G. Ακόμη και πριν από αυτή την αναβάθμιση όμως, το F-35 πετύχαινε “kill ratio” 20 προς 1, όπως έγινε και στην άσκηση Red Flag 2017.
Μπορεί το F-35 να στοιχειώνεται από δεκάδες προβλήματα τα οποία έχουμε θίξει επανειλημμένως (παράδειγμα, δείτε εδώ, εδώ και εδώ), αλλά η αντίληψη πως πρόκειται για ένα “κουβά” αξίας $100 εκατομμυρίων που δε στρίβει ούτε με «δραπανοκατσάβιδο», είναι μάλλον εσφαλμένη.
Διαβάστε επίσης