31.1 C
Athens
Κυριακή, 24 Αυγούστου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗ«Σούπερ Burke» θέλει το αμερικανικό Ναυτικό στην θέση των Ticonderoga

«Σούπερ Burke» θέλει το αμερικανικό Ναυτικό στην θέση των Ticonderoga

- Advertisement -

Το αμερικανικό Ναυτικό εξετάζει το ενδεχόμενο για «κάτι πέρα από την έκδοση Flight III» για τα νεότευκτα αντιτορπιλικά του, καθώς τα σχέδιά για τη μετάβαση από τα υφιστάμενα αντιτορπιλικά κλάσης Arleigh Burke στη νέα κλάση επόμενης γενιάς βρίσκονται υπό επεξεργασία, και η χρονολογία για την ένταξη των νέων πλοίων του προγράμματος Large Surface Combatant μετατίθεται όλο και περισσότερο στο μέλλον.
Ο επικεφαλής αξιωματικός του προγράμματος ναυπήγησης πλοίων υποναύαρχος Μπιλ Γκαλίνις δήλωσε στο USNI News ότι υπάρχουν αναπάντητες ερωτήσεις σχετικά με το τι θα κληθούν να αντιμετωπίσουν τα πλοία του μελλοντικού προγράμματος Large Surface Combatant και την ίδια στιγμή, σημαντικές πιέσεις στον ετήσιο προϋπολογισμό ναυπηγικής αναγκάζουν τον κλάδο να επανεξετάσει τις βλέψεις του για το πρόγραμμα ναυπήγησης των αντιτορπιλικών Arleigh Burke πέρα από την τρέχουσα διαμόρφωση Flight ΙΙΙ.

10 νέα αντιτορπιλικά κλάσης Arleigh Burke Flight III για το αμερικανικό Ναυτικό προς 9 δις $


Ιδανικά, τα πλοία του προγράμματος Large Surface Combatant αναμένεται να αντικαταστήσουν τόσο τα καταδρομικά κλάσης Ticonderoga όσο και τα πρώιμα αντιτορπιλικά της κλάσης Arleigh Burke DDG-51 ξεκινώντας από το 2023, όταν δηλαδή θα έχουν τελειώσει οι παραγγελίες για αντιτορπιλικά της κλάσης αυτής.
Ωστόσο, το πρόγραμμα προμήθειας LSC είχε μετατεθεί ήδη γύρω στο 2025 ενώ ο Γκάλινις δήλωσε στο USNI News ότι το Ναυτικό εξετάζει τώρα το 2026 ή ενδεχομένως κι ακόμα πιο αργότερα για να ξεκινήσει το συγκεκριμένο πρόγραμμα ναυπήγησης.
Ο Γκαλίνις δήλωσε ότι η υπηρεσία του σχεδιάζει να ναυπηγήσει περισσότερα αντιτορπιλικά κλάσης Arleigh Burke πέρα από την υπάρχουσα πολυετή σύμβαση, η οποία καλύπτει έως και 15 πλοία από το 2018 έως το 2022. Με τόσο μεγάλη αβεβαιότητα στο χρονοδιάγραμμα του Large Surface Combatant, αυτό για το οποίο είναι πλέον η συζήτηση δεν είναι το αν αλλά το για πόσο καιρό και το για πόσα πλοία.
Το αμερικανικό Ναυτικό χρειάζεται ένα είδος μεγάλου πλοίου επιφάνειας για αρκετούς λόγους: να διατηρήσει την ικανότητα των καταδρομικών να φιλοξενήσουν προσωπικό διοίκησης για τον συντονισμό της αεράμυνας μίας ομάδας μάχης αεροπλανοφόρου, να εξασφαλίσει την ικανότητα εκτόξευσης μεγάλου αριθμού μεγάλων όπλων και να μεταφέρει ένα πολύ μεγάλο ραντάρ στο θέατρο επιχειρήσεων.

Οκτώ (επιβεβαιωμένα) αντιτορπιλικά Type 055 για την Κίνα


Πέρα από αυτό, η Διεύθυνση Πολέμου Επιφάνειας στο Πεντάγωνο έχει καταστήσει σαφές ότι ενδιαφέρεται πολύ περισσότερο για την προμήθεια περισσότερων μικρών πολεμικών πλοίων και λιγότερων μεγάλων σε σύγκριση με τον σημερινό στόλο που σήμερα έχει δεκάδες μεγάλα πολεμικά πλοία στη θάλασσα ανά πάσα στιγμή αλλά μόλις ένα μικρό, μία φρεγάτα κλάσης LCS που περιπολεί στην Σιγκαπούρη.
Το ποιες θα είναι ακριβώς οι συνέπειες κι οι παρενέργειες αυτής της επιθυμίας στα μελλοντικά προγράμματα ναυπήγησης τόσο των νέων φρεγατών FFG (X) όσο και των πλοίων Large Surface Combatant εξακολουθεί να είναι ως επί το πλείστον άγνωστες.
Τον περασμένο μήνα, ο νέος Διευθυντής της συγκεκριμένης διεύθυνσης υποναύαρχος Τζιν Μπλακ δήλωσε ότι ο ίδιος και το προσωπικό του «δεν έχουν κλείσει ακόμα το βιβλίο» σχετικά με τις προδιαγραφές του προγράμαμτος LSC ή τη διαδικασία προμήθειας για τα νέα αυτά πλοία.
Συγκεκριμένα, σε ομιλία του στο συνέδριο της Surface Navy Association δήλωσε μεταξύ άλλων το εξής: «Το θέμα είναι πόση ταχύτητα χρειαζόμαστε, πόση ταχύτητα μπορούμε να αντέξουμε οικονομικά, πόση ικανότητα θέλουμε. Για πόσο καλή ηλεκτρομαγνητική υπογραφή θέλουμε να πληρώσουμε; Τι φόρτο μάχης θέλουμε να μεταφέρουμε; Τα πράγματα που ξέρω ότι θέλω: Θέλω έναν μεγάλο αισθητήρα. Χρειάζομαι μεγάλη υπολογιστική ισχύ και θέλω μπόλικη μεταφορική ικανότητα όπλων. Πέρα από αυτό, δεν είμαστε απόλυτα σίγουροι.»
Δυστυχώς το πρόγραμμα DDG-1000 υπήρξε οικονομικοτεχνική αποτυχία κι όχι μόνο δεν μπόρεσε να αποδώσει τα πλοία που ήθελε το αμερικανικό Ναυτικό, αλλά επιπλέον πήγε πίσω όλο του το πρόγραμμα ναυπήγησης, καθώς τα ναυπηγεία έπρεπε να αλλάξουν όλον τον προγραμματισμό τους και μέρος των εγκαταστάσεών τους και του προσωπικού τους προκειμένου να μπορέσουν να συνεχίσουν τη ναυπήγηση των Arleigh Burke.

Behind schedule: Η φράση εφιάλτης των αμερικανικών ναυπηγείων

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Rafale εναντίον F-35, εικόνες από την άσκηση Atlantic Trident που εξάπτουν τη φαντασία

Ένα βίντεο που ανέβασε η Γαλλική Αεροπορία (δυο μήνες μετά το συμβάν) στο YouTube με στιγμιότυπα από τη συμμετοχή της στην πολυεθνική άσκηση "Atlantic...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΕΡΟΠΥΡΟΣΒΕΣΗ: AG600 Kunlong, ο κινέζος γίγαντας με στρατηγικές ικανότητες

11
Του Babak Taghvaee. Επιπλέον στοιχεία Φαίδων Γ. Καραϊωσηφίδης. Πρώτη δημοσίευση «ΠΤΗΣΗ» 60, Ιούνιος 2025.Η έντυπη "ΠΤΗΣΗ" έχει καταγράψει εκεταμένα και μεθοδικά τις εξελίξεις στον τομέα των...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 24 Αυγούστου 1185: Άλωση και λεηλασία της Θεσσαλονίκης...

0
Στα τέλη του 12ου αιώνα η Θεσσαλονίκη ήταν μια ακμαία μητρόπολη, κέντρο εμπορίου των Βαλκανίων, ξεπερνώντας σε αίγλη και πλούτο ακόμα και την Κωνσταντινούπολη,...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Πάνω από 3.000 πυραύλους ERAM ενέκρινε η κυβέρνηση Τραμπ για πώληση στην Ουκρανία

Την "πολυπρόσωπη" αμερικανική πρακτική σε ότι αφορά το Ουκρανικό φανερώνει και η εφημερίδα Wall Street Journal: καθώς στο ίδιο, χθεσινό, ρεπορτάζ που αναφέρει πως...

Νέο εργοστάσιο πυρομαχικών στις ΗΠΑ από τους Τσέχους που έχουν συμφωνία και με την ελληνική ΕΑΣ

Ο τσεχικών συμφερόντων, αμυντικός όμιλος Czechoslovak Group (CSG), κέρδισε ένα σημαντικό συμβόλαιο του Αμερικανικού Στρατού, για κατασκευή εργοστασίου πυρομαχικών στην Αιόβα, αξίας έως 632 εκατ....

Το ρωσικό καταδρομικό Admiral Nakhimov επιστρέφει στη θάλασσα μετά από 26 χρόνια!

Η κλάση βαρέων καταδρομικών, Kirov, του Σοβιετικού Ναυτικού ήταν ταυτόχρονα μια από τις πιο επίφοβες -όταν πρωτοεμφανίστηκε στα μέσα της δεκαετίας του 70- αλλά...