25.1 C
Athens
Δευτέρα, 22 Σεπτεμβρίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΕ-ΜΠΕBrexit: Τρία χρόνια μετά η βρετανική οικονομία πάει από το κακό στο...

Brexit: Τρία χρόνια μετά η βρετανική οικονομία πάει από το κακό στο χειρότερο

- Advertisement -

«Είμαστε αποφασισμένοι να εκμεταλλευτούμε όλες τις ευκαιρίες που μας δίνει το Brexit. Άλλωστε τα τρία τελευταία χρόνια έχουμε κάνει μεγάλα βήματα προς τα εμπρός, αξιοποιώντας τις ελευθερίες που μας δίνει η αποχώρηση μας από την ΕΕ». Αυτά τόνισε μεταξύ άλλων στο ΑΜΠΕ ο εκπρόσωπος του Βρετανού πρωθυπουργού όταν του ζητήσαμε να σχολιάσει την πληθώρα δημοσιευμάτων του βρετανικού Τύπου που κάνουν λόγο για πλήρη αποτυχία του Brexit. «Πετύχαμε την ταχύτερη κυκλοφορία εμβολίων στην Ευρώπη. Έχουμε συνάψει συμφωνίες με περισσότερες από 70 χώρες. Ανακτήσαμε τον έλεγχο των συνόρων μας και χαράζουμε μια πορεία ως ανεξάρτητο έθνος με αυτοπεποίθηση», υποστήριξε στο ΑΜΠΕ ο εκπρόσωπος του Ρίσι Σούνακ.

Την εβδομάδα που μας πέρασε συμπληρώθηκαν τρία χρόνια από την έξοδο του Ηνωμένου Βασιλείου από την ΕE. Μπορεί η επίσημη θέση της κυβέρνησης να προσπαθεί να παρουσιάσει μια θετική εικόνα, αλλά η πραγματικότητα την διαψεύδει κατηγορηματικά.

Είναι χαρακτηριστικό πως, σύμφωνα με ανάλυση της Bloomberg Economics, η οικονομία του Ηνωμένου Βασιλείου έχει συρρικνωθεί κατά 4% εξαιτίας του Brexit. Υπολογίζεται ότι η επιπλέον γραφειοκρατία στις εξαγωγές, οι καθυστερήσεις στη διεκπεραίωση των συναλλαγών, η δυσκολία στις προσλήψεις εργαζομένων από την ΕΕ, αλλά και ο φόβος των επενδυτών για το τι μέλλει γενέσθαι, μεταξύ άλλων, κοστίζουν στην οικονομία της χώρας 100 δισεκατομμύρια στερλίνες. «Έκανε η Βρετανία ζημιά στον εαυτό της όταν αποφάσισε το 2016 να εγκαταλείψει την ΕΕ; Οι ενδείξεις έως τώρα δείχνουν ότι πράγματι έκανε», τονίζουν οι οικονομολόγοι που υπογράφουν την σχετική έκθεση.

Πρόσφατη μελέτη του Κέντρου Οικονομικών Επιδόσεων (Centre for the Study of Economic Performance) του London School of Economics έδειξε ότι οι τιμές των τροφίμων στο Ηνωμένο Βασίλειο αυξάνονται κάθε χρόνο 3% κυρίως εξαιτίας της αύξησης των τελωνιακών και υγειονομικών ελέγχων στις εισαγωγές από την ΕΕ. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι κατά μέσο όρο κάθε σπίτι επιβαρύνεται με περίπου 250 ευρώ ετησίως για τη διατροφή του. «Με δεδομένο ότι τα νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος ξοδεύουν μεγαλύτερο μερίδιο του εισοδήματός τους σε τρόφιμα σε σύγκριση με τις πιο εύπορες οικογένειες, οι αυξήσεις αυτές τα επηρεάζουν δυσανάλογα», καταλήγει η εν λόγω έρευνα.

Η μελέτη αυτή αν μη τι άλλο αποδεικνύει ότι ο Μπόρις Τζόνσον δεν κατάφερε να κρατήσει την βασική του υπόσχεση όταν στις εκλογές του Δεκεμβρίου του 2019 υποστήριζε ότι ένας από τους βασικούς στόχους του Brexit είναι να «ενώσει τη χώρα και να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ πλουσίων και φτωχών».

Και δεν είναι μόνο το Bloomberg και το LSE που κρούουν των κώδωνα του κινδύνου για τις αρνητικές επιδράσεις του Brexit σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο. Ακόμη και το τμήμα Διεθνούς Εμπορίου της χώρας πλέον σημειώνει πως ο στόχος των εξαγωγών του ενός τρισεκατομμυρίου λιρών θα καθυστερήσει 15 χρόνια εξαιτίας του Brexit. «Ο στόχος αυτός δεν μπορεί να επιτευχθεί πριν από το 2035», υπογραμμίζει σε δική του έκθεση.

Στο ίδιο μήκος κύματος είναι όμως και η άποψη των πολιτών που εκφράζουν την απογοήτευση τους. Σε ερώτηση της δημοσκοπικής εταιρείας Ipsos για το αν τα πράγματα είναι καλύτερα ή όχι μετά το Brexit, το 45% των ερωτηθέντων απάντησε πως είναι χειρότερα από ό,τι περίμενε, ενώ μόλις το 9% έχει αντίθετη άποψη. Αξίζει να σημειωθεί πως στην ίδια δημοσκόπηση περίπου το 26% όσων ψήφισαν υπέρ της εξόδου της χώρας από την ΕΕ θεωρεί πλέον ότι το Brexit έχει χειροτερέψει την κατάσταση στη Βρετανία.

ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

2 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
2 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Κονδύλια SAFE για την ελληνική άμυνα, προτελευταίοι στην Ευρώπη και… πάλι καλά!

Στα 787,7 εκατομμύρια ευρώ (από 1,2 δις που είχαμε ζητήσει), καταλήγει η "απόδοση" της δανειακής χρηματοδότησης για την Ελλάδα από τον κανονισμό SAFE της...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Φρεγάτες FDI, όλες οι αλλαγές, με νέες ημερομηνίες, νέα πρότυπα,...

65
Σημαντικές εξελίξεις για το πρόγραμμα των ελληνικών φρεγατών FDI HN, φέρνει η κατάθεση στη Βουλή της επικαιροποιημένης σύμβασης αγοράς τους, που προβλέπει και την...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 22 Σεπτεμβρίου 480 π.Χ.: Ναυμαχία της Σαλαμίνας, τα...

1
Σήμερα είναι η συμβατική ημερομηνία της ναυμαχίας της Σαλαμίνας, εκεί που ο ενωμένος στόλος των νοτιοελληνικών πόλεων-κρατών αντιμετώπισε τον Περσικό. Αν και αποτελεί μοναδική...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Βίντεο: Eπίθεση ουκρανικών drones εντος Κριμαίας κατά ρωσικών ελικοπτέρων και ραντάρ

Σε επίδειξη τακτικής ευελιξίας, οι ουκρανικές δυνάμεις κατάφεραν να καταστρέψουν τρία μεταφορικά ελικόπτερα Mi-8 του ρωσικού Στρατού, καθώς και ένα ραντάρ 55Zh6U «Nebo-U», βαθιά...

Ο Τραμπ ζητά από τους Ταλιμπάν να του επιστρέψουν τη βάση Μπάγκραμ! Τι απάντηση πήρε;

Λίγα χρόνια μετά την ντροπιαστική αποχώρηση των δυτικών δυνάμεων από το Αφγανιστάν το 2021, με την αγωνιώδη και αιματοβαμμένη έξοδο χιλιάδων από το αεροδρόμιο...

Τουλάχιστον 300 μαχητικά 5ης γενιάς διαθέτει η Κίνα, ραγδαίος ο ρυθμός παραγωγής τους

Η Κινεζική Αεροπορία διαθέτει πλέον 300 μαχητικά πέμπτης γενιάς, J-20 Mighty Dragon. Το ορόσημο διαπιστώθηκε από φωτογραφία J-20 με τον αριθμό κατασκευής «CB10300», στον...