Το αεροσκάφος εναέριου ανεφοδιασμού KC-46 της Boeing αποδεικνύεται προς το παρόν μια μεγάλη τρύπα στα οικονομικά της κατασκευάστριας εταιρείας. Καθώς τα πολύπλοκα προβλήματα που έχουν ανακύψει στην εξέλιξη του, έχουν υποχρεώσει την ίδια την Boeing να χρεωθεί συνολικά 5,037 δισεκατομμύρια δολάρια για να τα επιλύσει. Θυμίζουμε πως η αρχική σύμβαση εξέλιξης και προπαραγωγής που είχε υπογράψει η Boeing με την Αμερικανική Αεροπορία έφθανε τα 4,9 δισεκατομμύρια δολάρια, οπότε η υπέρβαση έχει ήδη φθάσει το 100%!
Τι σημαίνει αυτό; Η αρχική σύμβαση είχε ρήτρα σταθερού κόστους, δηλαδή οποιαδήποτε υπέρβαση θα τη χρεωνόταν η Boeing. Αν και η εταιρεία περίμενε κάποιες υπερβάσεις, αυτές 6 χρόνια αργότερα (από το 2014) έχουν ξεπεράσει κάθε προηγούμενο, με μόνο το 2020 να φθάνουν τα 1,3 δισ. για το πολύπαθο πρόγραμμα. Αυτή η υπέρβαση βέβαια δεν σημαίνει πως η Boeing δεν θα κερδίσει χρήματα από την πώληση του KC-46, καθώς κάθε νέα παρτίδα παραγγελίας, πέρα από την αρχική, φέρνει σημαντικά έσοδα.
Σίγουρα όμως τα προβλεπόμενα κέρδη έχουν μειωθεί, κάτι που προστίθεται στην ήδη επιβαρυμένη οικονομικά κατάσταση της κατασκευάστριας η οποία είδε δεκάδες 737MAX να μένουν στο έδαφος μέχρι να λυθούν τα προβλήματα ασφαλείας τους, ενώ πολλές εμπορικές της παραγγελίες ανεστάλησαν φέτος λόγω κρίσης covid.
Υπερβάσεων το ανάγνωσμα: 551 εκατομμύρια $ για διόρθωση των προβλημάτων της κάμερας του KC-46