Το Αμερικανικό Ναυτικό πέταξε για πρώτη φορά στα τέλη του 2019 ένα μαχητικό F/A-18F Super Hornet εφοδιασμένο με το ατρακτίδιο IRST Block II, το οποίο είναι τοποθετημένο σε εξωτερική δεξαμενή καυσίμου.
Όπως αναφέρει το «FlightGlobal», το ατρακτίδιο είναι ακόμα σε αναπτυξιακή φάση και η Boeing αναμένει να αρχίσει τις παραδόσεις το επόμενο έτος. Τα στοιχεία των δοκιμών θα δείξουν πως αποδίδει το υλικό.
Οι αισθητήρες IRST μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τον εντοπισμό άλλων μαχητικών, ακόμα και «αόρατων», μέσω της θερμικής υπογραφής των κινητήρων. Επειδή ο αισθητήρας δεν εκπέμπει ακτινοβολία, είναι δύσκολο για το εχθρικό αεροσκάφος να εντοπίσει τον διώκτη του.
Το ενδιαφέρον των ΗΠΑ για τους αισθητήρες IRST έχει αυξηθεί κατακόρυφα, καθώς η Ρωσία και η Κίνα αναπτύσσουν και κατασκευάζουν «αόρατα» αεροσκάφη, όπως το Su-57 και το J-20. Σύμφωνα με την Boeing, η συνδυασμένη χρήση των αισθητήρων από δύο μαχητικά μπορεί να δημιουργήσει μια λύση στοχοποίησης για έναν πύραυλο αέρος-αέρος.
Το ατρακτίδιο IRST Block II είναι μέρος ενός μεγαλύτερου πακέτου αναβάθμισης για τα F/A-18E/F Super Hornet, που αποκαλείται μετατροπή Block III. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα συμπεριλαμβάνει ακόμα βελτιωμένες ικανότητες δικτύωσης και επικοινωνιών, σύμμορφες δεξαμενές καυσίμου που επεκτείνουν την εμβέλεια κατά 222km, μια νέα οθόνη αφής 21in στο πιλοτήριο και ισχυρότερο υπολογιστή αποστολής.
https://www.ptisidiastima.com/ptisi-ianoyarios-404/