Έμοιαζε με ένα ελαφρώς μεγαλύτερο T-33 όμως το F-94C Starfire έκρυβε πολλές εκπλήξεις –48 για την ακρίβεια. Τόσες ήταν οι ρουκέτες των 2,75 ιντσών που έφερε στο ρύγχος, περιφερειακά του κώνου του ραντάρ, αλλά και σε pods στις πτέρυγες. Αυτό το τζετ «έφτυνε» φωτιά! Και ήταν έτοιμο για μάχη 24 ώρες το 24ωρο: Ο Ψυχρός Πόλεμος δεν είχε χαλαρές μετασταθμεύσεις και οι Μοίρες της Air Defence Command βρίσκονταν στην πρώτη γραμμή.
Ήταν η εποχή που το δόγμα του πυραυλοφόρου αναχαιτιστικού άρχισε να κερδίζει έδαφος εις βάρος των κλασικών πυροβόλων. Μερικά χρόνια αργότερα ο πόλεμος στο Βιετνάμ θα έδινε την χαριστική βολή στην «μόδα» αυτή και το πυροβόλο θα επέστρεφε θριαμβευτικά. Ωστόσο για ένα μεγάλο διάστημα τα αμερικανικά μαχητικά προετοιμάζονταν να αντιμετωπίσουν τις μάζες των σοβιετικών πυρηνικών βομβαρδιστικών που θα έρχονταν από τον Β. Πόλο οπλισμένα μόνο με πυραύλους.
Το ξεχασμένο σήμερα F-94C υπήρξε ένα από τα πιο χαρακτηριστικά αναχαιτιστικά της δεκαετίας του ’50. Αποτελώντας εξέλιξη του δοκιμασμένου στην Κορέα και με καταρρίψεις στο ενεργητικό του F-94B Starfire, η έκδοση –C ήταν ένα ολοκληρωμένο οπλικό σύστημα, σχεδιασμένο για να καταρρίπτει σοβιετικά βομβαρδιστικά με μια «βροχή» ρουκετών FFAR ‘Mighty Mouse’. Οι ρουκέτες, 24 στο ρύγχος συν 12 ανά pod, μπορούσαν να πυροδοτηθούν είτε σε ομοβροντία (salvo) είτε κατά ριπάς, αναλόγως τί θα επέλεγε ο χειριστής.
Το αεροσκάφος δεν ήταν απλώς μεγαλύτερο από το Τ-33, ήταν και ισχυρότερο, εφοδιασμένο με έναν τουρμποτζέτ P&W J48-P-5 ισχύος 8.750 λιβρών με μετάκαυση –αντίγραφο του Rolls-Royce RB.44 Tay. Eν σχέσει με τα προγενέστερα μοντέλα του Starfire διέθετε βελτιωμένο ραντάρ AN/APG-40 και σύστημα ελέγχου πυρός E-5 της Hughes που προσέδιδαν πρωτόγνωρες τότε δυνατότητες αναχαίτισης παντός καιρού. Σημειωτέον ότι το F-94C ήταν από τα πρώτα μαχητικά της USAF που εντάχθηκαν στο δίκτυο αεράμυνας SAGE (Semi-Automatic Ground Environment).
Το Starfire γρήγορα ξεπεράσθηκε από τις καταιγιστικές εξελίξεις στον τομέα των μαχητικών και τα λίγα χρόνια που υπηρέτησε δεν πρόλαβε παρά να εξοπλίσει έναν μικρό μόνο αριθμό Μοιρών της ADC πριν αντικατασταθεί από πιο πολύπλοκα και βαρύτερα οπλισμένα τζετ. Αν και δεν έριξε ποτέ τις ρουκέτες του σε μάχη, το θέαμα της εκτόξευσης FFAR από F-94C έχει μείνει στα χρονικά ως μια από τις πλέον εμβληματικές εικόνες του Ψυχρού Πολέμου.
Αλέξανδρος Θεολόγου
Πρώτη δημοσίευση 26/2/2019
Blast from the past: Η φονική «βροχή» ρουκετών του F-94C (βίντεο)
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
Το σχέδιο για να “επιστρέψει” η ναυτική ισορροπία μεταξύ Ελλάδας και...
Tου Βασίλη Νέδου, από την ΚαθημερινήΗ μετεωρική άνοδος της τουρκικής ναυτικής ισχύος αποτελεί ένα φαινόμενο που η Αθήνα παρακολουθεί να εξελίσσεται τις τελευταίες δύο δεκαετίες,...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 10 Ιανουαρίου 49 π.Χ. : Διάβαση του Ρουβίκωνα,...
Ο Ιούλιος Καίσαρας διασχίζει τον ποταμό Ρουβίκωνα με τις λεγεώνες του, επιστρέφοντας στη Ρώμη από τη Γαλατική εκστρατεία. Η κίνηση του Καίσαρα είναι κομβική,...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...