Το Ιράν ζήτησε από τις ΗΠΑ και τη Γαλλία για παροχή εξοπλισμού ώστε να διαβάσουν τις πληροφορίες από τα “μαύρα κουτιά” του ουκρανικού Boeing το οποίο κατέπεσε λίγο μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο της Τεχεράνης. Η κίνηση αυτή προκάλεσε αντιδράσεις μεταξύ ενδιαφερομένων μερών που θέλουν την ανάλυση των πληροφοριών να λάβει χώρα στο εξωτερικό.
Ο Καναδός πρωθυπουργός Τζαστίν Τρουντώ, της χώρας που θρήνησε 57 από τα 176 θύματα στην πτώση του αεροσκάφους, δήλωσε πως το Ιράν δεν έχει τα μέσα για να αποκωδικοποιήσει τα μηχανήματα και ζήτησε τα “μαύρα κουτιά” να σταλούν στη Γαλλία. Η Ουκρανία πάλι θέλει τους καταγραφείς να σταλούν στη χώρα της ως ιδιοκτήτρια του αεροσκάφους.
https://www.reuters.com/video/?videoId=OVBX4G417&jwsource=cl
Το κατασκευασμένο στις ΗΠΑ Boeing 737 των Διεθνών Ουκρανικών Αερογραμμών καταρρίφθηκε κατά λάθος από ιρανικές δυνάμεις στις 8 Ιανουαρίου κατά τη διάρκεια μιας σειράς έντασης και εκκατέρωθεν χτυπημάτων που εντάθηκαν μετά την εξόντωση του Ιρανού στρατηγού Σουλεϊμανί στις 3 Ιανουαρίου.
Η θέση της ιρανικής ηγεσίας σχετικά με την παράδοση ή όχι των καταγραφέων δεν είναι ξεκάθαρη ως τώρα.
Το Σάββατο Ιρανός αξιωματούχος της πολιτικής αεροπορίας δήλωσε πως τα “μαύρα κουτιά” θα στέλνονταν στην Ουκρανία μόνο και μόνο για να ανασκευάσει την επομένη μέρα και να πει πως η ανάλυση θα γινόταν στη χώρα.
Περαιτέρω καθυστέρηση από το Ιράν να παραδώσει τους καταγραφείς θα επιδεινώσει ακόμα περισσότερο το διεθνές κλίμα εναντίον του μετά την αποκάλυψη πως η κατάρριψη έγινε από αντιαεροπορικές του δυνάμεις που νόμιζαν πως ήταν αμερικανικό πολεμικό αεροσκάφος.
“Αν μας δωθούν ο εξοπλισμός και η τεχνογνωσία, οι διαδικασίες ανάλυσης θα μπορέσουν να ολοκληρωθούν πολύ γρήγορα”, δήλωσε ο Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας του Ιράν. Ήδη μια λίστα με τον εξοπλισμό που χρειάζεται το Ιράν έχει σταλεί στην γαλλική υπηρεσία διερεύνησης ατυχημάτων BEA και στην Εθνική Επιτροπή Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ, κατά επιβεβαίωση της ιρανικού οργανισμού πολιτικής αεροπορίας αλλά χωρίς απάντηση μέχρι στιγμής.
Η General Electric Co έχει λάβει έγκριση να συμμετάσχει στις έρευνες μόλις το γραφείο εξωτερικών υποθέσεων επιτρέψει στους εμπειρογνώμονές της να ταξιδέψουν στο Ιράν. Η GE μαζί με τη γαλλική Safran SA συνιστούν την κοινοπραξία CFM που κατασκευάζει τους κινητήρες του Boeing 737.
Το ζήτημα της πτώσης του αεροσκάφους αποκτά πολιτική χροιά. Το Ιράν υπέμεινε κυρώσεις από τις ΗΠΑ για δεκαετίες μετά την επανάσταση του 1979 που είχαν σαν αποτέλεσμα μεγάλες ελλείψεις σε σύγχρονο εξοπλισμό και μέσα. Πολλά από τα αεροσκάφη που πετούν σήμερα στο Ιράν είναι κατάλοιπα της προ του 1979 περιόδου που πετούν με μη εγκεκριμένες εργοστασιακά παρεμβάσεις.
Το 2015 σε συμφωνία με τις παγκόσμιες Δυνάμεις, το Ιράν ανέστειλε μέρος του πυρηνικού του προγράμματος με αντάλλαγμα την χαλάρωση των κυρώσεων και περιορισμών αλλά το 2018 ο πρόεδρος Τραμπ απέσυρε τις ΗΠΑ από τη συμφωνία επανεισάγοντας τις κυρώσεις και κλιμακώνοντας την ένταση με το Ιράν.
Οι Ευρωπαϊκές δυνάμεις θέλουν να περισώσουν τη συμφωνία αλλά αναγνωρίζουν πως η στιγμή έχει έρθει για μια ευρύτερη συμφωνία που θα αποκλιμακώσει την ένταση, χαλαρώνοντας τις κυρώσεις κατά της Τεχεράνης. Η τελευταία αρνείται να κάνει παραχωρήσεις με τις κυρώσεις εν ισχύ.
Στο μεταξύ, οι χώρες που έχασαν πολίτες και υπηκόους στην πτώση του αεροσκάφους, όπως ο Καναδάς, η Ουκρανία, η Σουηδία, η Βρετανία και το Αφγανιστάν, πιέζουν την Τεχεράνη για ταχεία επίλυση του θέματος του αεροσκάφους και πληρωμή αποζημιώσεων για τους νεκρούς. Η Τεχεράνη περιπλέκει ακόμα περισσότερο τα πράγματα μη αναγνωρίζοντας διπλή υπηκοότητα σε Καναδούς, Βρετανούς ή Σουηδούς πολίτες ιρανικής καταγωγής. Η κατάσταση αναμένεται να εξελιχθεί στις επόμενες μέρες.
Πηγή: https://www.reuters.com/article/us-iran-crash/iran-asks-u-s-france-for-equipment-to-download-downed-planes-black-boxes-idUSKBN1ZK0F4
Διαμάχη Καναδά-Ιράν για το ποιός θα αναλύσει τα “μαύρα κουτιά”
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
ΕΞΕΛΙΞΗ: Προς αναβάθμιση 500 τεθωρακισμένων Μ-113 βαδίζει ο Ελληνικός Στρατός
Στη ραδιοφωνική εκπομπή "Εμείς οι Έλληνες" του Λάμπρου Καλαρρύτη, στο σταθμό "Παραπολιτικά 90,1" μίλησε ο εκδότης της "ΠΤΗΣΗΣ", Φαίδων Καραϊωσηφίδης, σχετικά με τον αναζητούμενο...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 24 Δεκεμβρίου 1144: Άλωση της Έδεσσας, το ράπισμα...
Η πόλη της Έδεσσας, παλιότερα γνωστή ως Αντιόχεια ή Μιξοβάρβαρος ή Ιουστινούπολις, και σήμερα ως Σανλιούρφα ή Ούρφα (από τους Τούρκους) ή Ρίχα (από...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...