Μια σημαντική εξέλιξη, μάλλον αρνητική, μας έρχεται από το Βέλγιο. Το ΠΝ επιθυμεί να έχει μια ξεκάθαρη εικόνα για το πρόγραμμα των φρεγατών κλάσης Μ από την Ολλανδία, προκειμένου να σχεδιάσει προσεκτικά τα επόμενα βήματα που πρέπει να γίνουν. Έτσι, αφού η ΓΔΑΕΕ δέσμευσε τις Ολλανδικές, έστειλε αντίστοιχη επιστολή στο βελγικό ναυτικό προκειμένου να ξεκαθαριστεί επίσημα η θέση των Βέλγων για τα πλοία.

ΚΟΣΜΟΓΟΝΙΑ στο ΠΝ, μετά τις FDI HN, τα MH-60R και τις τορπίλες, έρχονται M Class, Alkmaar και Gowind HN

Οι Ολλανδοί δεν αποκλείεται να αποδεσμεύσουν τελικά το πρώτο πλοίο ακόμη και το 2024, κάτι εξαιρετικά ενδιαφέρον για το ΠΝ, και το επόμενο το 2027. Επίσης, το κλιμάκιο του ΠΝ που μετέβη στην Ολλανδία βρήκε τις ολλανδικές φρεγάτες σε εξαιρετική κατάσταση. Σίγουρα είναι καλύτερες των υπαρχόντων S, αλλά και των ΜΕΚΟ200ΗΝ. Ο εκσυγχρονισμός τους είναι ριζικός, με όλα τα υποσυστήματα απολύτως λειτουργικά.

Εκτόξευση Sea Sparrow από φρεγάτα κλάσης Μ του Ολλανδικού Ναυτικού

Karel Doorman (M class) για το ΠΝ, ίσως η καλύτερη και εκσυγχρονισμένη “ενδιάμεση λύση” που υπάρχει αυτή τη στιγμή, αλλά και η πιο “μακρινή”

Αυτό που ενδιαφέρει το ΠΝ πάρα πολύ, είναι πως υπάρχουν πολλά κοινά υποσυστήματα, με σημαντικότερο το CMS Guardion. To Guardion δεν διαφέρει από το CMS TACTICOS των φρεγατών μας, και ουσιαστικά τα πληρώματά μας θα μπορέσουν να μεταπέσουν στις Μ πολύ γρήγορα. Το SMART-Mk1 αν και παλαιότερο από το SMART-Mk2 του τουρκικού ναυτικού, εντούτοις είναι ικανότατο, και υποστηρίζεται πλήρως από τη THALES.

Ολλανδική φρεγάτα κλάση Μ. Το ΠΝ ενδιαφέρεται σφόδρα για το πλοίο

Επαγγελματίας επακουμβητής από σπίτι (φρεγάτα M Class, F930 Leopold I, @TheBelgianNavy)

Εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός πως τα πλοία φέρουν κινητήρες diesel παράλληλα με τους αεριοστροβίλους, κάτι που καθιστά πολύ οικονομικότερη της λειτουργίας τους σε σχέση με τις S. Το ΠΝ θέλει διακαώς τα πλοία, και οι Ολλανδοί έχουν όλη την καλή διάθεση να μας εξυπηρετήσουν, παρά το γεγονός ότι προτιμήσαμε τους Γάλλους για νέες φρεγάτες.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Το ΠΝ συνεχίζει να ενδιαφέρεται για μεταχειρισμένες Karel Doorman από Ολλανδία και Βέλγιο, “κλείνουν” και τα Alkmaar

Κάτι που δεν γνωρίζουν πολλοί, είναι πως το ΠΝ και η ΓΔΑΕΕ κατάφεραν να προηγηθούν της Χιλής στο θέμα των Μ. Είναι η πρώτη φορά εδώ και μια 20ετία που η Ελλάδα καταφέρνει να πάρει κάτι πριν τη Χιλή. Η τελευταία έχει συγκεντρώσει τα καλύτερα μεταχειρισμένα του πλανήτη, σε εκπληκτικές τιμές. Και πρέπει να σημειώσουμε πως η οικονομία της αντέχει μια χαρά και την αγορά ολοκαίνουργιων πλοίων.

Τουρκικό αντιτορπιλικό TF-2000: Το 2022 τελειώνει η σχεδίαση, επόμενο στάδιο η παραγωγή

Για να μην μακρηγορούμε, η ΓΔΑΕΕ…

H συνέχεια στο navaldefence.gr, εδώ