29.2 C
Athens
Κυριακή, 13 Ιουλίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΗ Λευκορωσία προτείνει στη διεθνή αγορά θωρακισμένο 4X4, εμείς;

Η Λευκορωσία προτείνει στη διεθνή αγορά θωρακισμένο 4X4, εμείς;

- Advertisement -

Μας στεναχώρησε η παρακάτω είδηση και θα εξηγήσουμε το γιατί. Αρχικά λοιπόν η Λευκορωσία ανακοίνωσε ότι θα παρουσιάσει στην έκθεση IDEX 2021 (θα γίνει στο διάστημα 21-25 Φεβρουαρίου στο Άμπου Ντάμπι) ένα νέο ελαφρύ τεθωρακισμένο όχημα 4Χ4 σχεδιασμένο για εξαγωγές, το Volat MZKT-490101. Το συγκεκριμένο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε περιπολίες και αναγνώριση, μεταφέρει έως 5 άτομα (1.800 κιλά ωφέλιμο φορτίο) ενώ μπορεί να εξοπλιστεί με ελαφριά πολυβόλα, βομβιδοβόλα κλπ. Και που το νέο θα αναρωτηθεί κανείς, καθώς τέτοια οχήματα προσφέρονται σε δεκάδες εκδοχές από πολλές εταιρείες και χώρες.

Για εμάς αυτό όμως είναι το -στενάχωρο- νέο. Η Λευκορωσία που αντιμετωπίζει πολιτική και οικονομική κρίση, έχει το μισό ΑΕΠ της Ελλάδας, που είναι «συμπιεσμένη» μεταξύ Ρωσίας και ΝΑΤΟ, εμφανίζεται ικανή να παράγει ένα μοντέρνο θωρακισμένο όχημα, ενώ η Ελλάδα, απολύτως τίποτα, τουλάχιστον παρεμφερές.

Την ιστορία του MZKT-490101 αξίζει να την δούμε λίγο. Αρχικά η κατασκευάστρια εταιρεία, η Volat, ήταν ένα σοβιετικό εργοστάσιο οχημάτων στο Μινσκ που παρήγαγε τράκτορες, τόσο για πολιτική όσο και για στρατιωτική χρήση, φθάνοντας μέχρι και στα γνωστά οχήματα ΜΑΖ μεταφοράς βαλλιστικών πυραύλων. Μετά την διάλυση της ΕΣΣΔ το εργοστάσιο κατάφερε να ανασυγκροτηθεί και αξιοποιώντας τη δική του τεχνογνωσία, αλλά και προϊόντα εισαγωγής, π.χ. μοτέρ και κιβώτια ταχυτήτων, συνέχισε την παραγωγή και εξέλιξη νέων μοντέλων. Το 1999 γιόρτασε την κατασκευή 20.000 οχημάτων από την ίδρυση του, ενώ σήμερα παράγει μια μεγάλη ποικιλία, από φορτηγά, θωρακισμένα τροχοφόρα, βυτιοφόρα, τροχοφόρους φορείς ραντάρ, πυραύλων κ.ο.κ.

Έτσι το MZKT-490101 είναι ένα τυπικό δείγμα αυτής της προσπάθειας. Συνδυάζει μια τοπική σχεδίαση, ένα κινητήρα 270 ίππων της κορεατικής Doosan (άγνωστη στην Ελλάδα αλλά από τους μεγάλους κατασκευαστές κινητήρων εσωτερικής καύσης διεθνώς), αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων της αμερικανικής Allison με κίνηση στους 4 τροχούς, θωράκιση που μπορεί να φθάσει το πρότυπο STANAG 4569/level 2 του ΝΑΤΟ (αντοχή σε βολές διαμετρήματος 7.62, χειροβομβίδες, μικρές αυτοσχέδιες νάρκες, βολή βλήματος πυροβολικού 155 χιλιοστών στα 80 μέτρα) και προσφέρει -υποθέτουμε σε πολύ λογική τιμή καθώς είναι σκληρός ο ανταγωνισμός- ένα αξιοπρεπές σύνολο.

Το προφανές ερώτημα λοιπόν είναι απλό: Γιατί μια τέτοια προσπάθεια, σε τέτοια οχήματα, αλλά και πιο βαριά, σε φορτηγά που τόσο έχει ανάγκη ο Στρατός μας (αλλά και όλα τα σώματα ασφαλείας) και σε δεκάδες πιθανές παραλλαγές δεν μπορεί να γίνει στην Ελλάδα; Αλλά περιμένουμε είτε «σωτήρες επενδυτές εξωτερικού» για τις ασθματικές πλέον αμυντικές μας βιομηχανίες, είτε μεταχειρισμένα από κάθε πλευρά του πλανήτη (γιατί κάπως πρέπει να εξοπλιστούμε);

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

24 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
24 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΞΕΛΙΞΗ: Στις ΗΠΑ ήδη δοκιμάζουν F-16 μαζί με μη επανδρωμένα – νέο πεδίο και για την χώρα μας

Η Πολεμική Αεροπορία των Ηνωμένων Πολιτειών σημείωσε πρόσφατα μια σημαντική πρόοδο στην περίφημη man-machine collaboration (συνεργασία ανθρώπου-μηχανής), πραγματοποιώντας επιτυχημένη δοκιμή στη βάση Eglin της...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Η Ελλάδα πρέπει να ξεχάσει τα AH-64E Apache, τι λύσεις...

32
Η απόκτηση και συντήρηση επιθετικών ελικοπτέρων αποτελεί κρίσιμο στοιχείο για την ενίσχυση της μαχητικής ικανότητας του Ελληνικού Στρατού (ΕΣ). Και εδώ το 30ετές πρόγραμμα...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 12 Ιουλίου 1943: Μάχη του Κουρσκ, το έπος...

4
Η μάχη του Κούρσκ φτάνει στο αποκορύφωμά της με την 5η Σοβιετική Στρατιά της Φρουράς να επιτίθεται κατά μέτωπο στο ΙΙ Σώμα Τεθωρακισμένων SS....
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Πύραυλος cruise SLCM-N, η επιστροφή των “τακτικών πυρηνικών” στο Αμερικανικό Ναυτικό

Ένα από τα πιο κρίσιμα στοιχεία του οπλοστασίου του Αμερικανικού Ναυτικού είναι οι πύραυλοι cruise, οι οποίοι έχουν αλλάξει ριζικά τον τρόπο διεξαγωγής ναυτικών...

Αλβανικά βήματα για δημιουργία αμυντικής βιομηχανίας

Η κυβέρνηση της Αλβανίας δήλωσε ότι ενέκρινε τους όρους διαπραγματεύσης με ιδιώτες επενδυτές, μέσω της κρατικής αμυντικής βιομηχανίας KAYO, για τη σύσταση κοινοπραξίας στον...

Αναβάθμιση των ελληνικών F-15 Block 50, τα προβλήματα συσσωρεύονται

Στη ραδιοφωνική εκπομπή “Εμείς οι Έλληνες” του Λάμπρου Καλαρρύτη, στο σταθμό “Παραπολιτικά 90,1” μίλησε ο εκδότης της “ΠΤΗΣΗΣ”, Φαίδων Καραϊωσηφίδης, για την υπό συζήτηση αναβάθμιση...