Το πρόγραμμα του “αόρατου” βομβαρδιστικού B-21 “τρέχει” σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα και τις απαιτήσεις της Αμερικανικής Αεροπορίας, τόνισε η υφυπουργός αεροπορίας των ΗΠΑ Heather Wilson σε εκδήλωση στην Καλιφόρνια την προηγούμενη εβδομάδα.
Σύμφωνα με το “Popular Mechanics”, η Wilson αναφερόταν στην “Critical Design Review”. Τί μπορεί να σημαίνει όμως το συγκεκριμένο κατόρθωμα για το πρόγραμμα; Κεντρικό σημείο της “Critical Design Review” είναι το κατά πόσο ώριμο θεωρείται ένα πρόγραμμα ώστε να καταλήξει σε κατασκευή και αξιολόγηση. Γι’ αυτό μελετούνται κρίσιμοι παράγοντες γύρω από τη βιομηχανική υποδομή, την παραγωγική διαδικασία και τις προδιαγραφές λογισμικού. Η αναφορά αντιστοιχεί επίσης τις απαιτήσεις του προγράμματος με τον προϋπολογισμό και το χρονοδιάγραμμα. Και αφού αναφέρθηκε η λέξη “προϋπολογισμός”, η “Critical Design Review” επιβεβαιώνει ότι το κόστος αγοράς κάθε B-21 Raider θα είναι $550 εκατομμύρια.
Το B-21 θεωρείται πρωταρχικό πρόγραμμα για το Αμερικανικό Πεντάγωνο, μιας και το αεροσκάφος θα μεταφέρει συμβατικά και πυρηνικά όπλα. Λόγω της τεχνολογίας stealth, το Raider θα είναι ικανό να εξουδετερώνει καλά προστατευμένους στόχους, διαπερνώντας το εμπόδιο των σύγχρονων Α/Α συστημάτων. Το B-21 θα ενταχθεί σε υπηρεσία σε τουλάχιστον 100 μονάδες την επόμενη δεκαετία.
Η Αμερικανική Αεροπορία απαιτεί τη δημιουργία επιπλέον 74 μοιρών!
Το Πεντάγωνο διαχειρίζεται το πρόγραμμα με ιδιαίτερη προσοχή, επιθυμώντας να αποφύγει προβλήμματα που έπληξαν την ανάπτυξη άλλων αεροσκαφών. Στο πλαίσιο του FY19, για το B-21 έχουν προβλεφθεί $2,31 δις.
Ένα παράδειγμα προς αποφυγή θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί το F-22. Η ανάπτυξη του μαχητικού άρχισε το 1991 και ολοκλήρωσε την “Critical Design Review” το 1995. Αλλά το 1996 αποφασίστηκαν αλλαγές στο πρόγραμμα, που απαίτησαν επιπλέον χρόνο και περισσότερα χρήματα – $1,45 δις. Παράλληλα, έγιναν προεϊδοποιήσεις θα μια μεγαλύτερη αύξηση στην χρηματοδότηση, ύψους $13 δις, αν σημειώνονταν περισσότερα ρίσκα. Το Raptor ανακηρύχθηκε επιχειρησιακό μετά από 20 έτη προσπαθειών, κάτι που σημαίνει ότι δεν καταλήγουν σε σταθερή επιτυχία όλες οι “Critical Design Review”…