18.4 C
Athens
Σάββατο, 17 Μαΐου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΕ-ΜΠΕΔιεθνής Αερολιμένας Αθηνών: Προχωρά σε τρίτη «πράσινη» επένδυση

Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών: Προχωρά σε τρίτη «πράσινη» επένδυση

- Advertisement -

«Πρασινίζει» το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», καθώς προχωρά σε τρίτη επένδυση για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών, αυτή τη φορά 35,5 MW με χρήση και μπαταριών αποθήκευσης ενέργειας εντός των διοικητικών του ορίων.

Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών βρίσκεται εν αναμονή των προσφορών – αναμένονται τις επόμενες εβδομάδες – για την ανάπτυξη του τρίτου φωτοβολταϊκού σταθμού εντός αεροδρομίου, ισχύος 35,5MW με σύστημα αποθήκευσης ενέργειας με μπαταρία 82MWh. Πρόκειται για μια νέα επένδυση που έχει αρχικά εκτιμηθεί σε 50 εκατ. ευρώ (περιλαμβανομένου του κόστους λειτουργίας και συντήρησης για 8 χρόνια) – το τελικό κόστος βέβαια θα διαμορφωθεί με την ολοκλήρωση του διαγωνισμού.

Ο διαγωνισμός σύμφωνα με τον προγραμματισμό του ΔΑΑ αναμένεται να ολοκληρωθεί με την υπογραφή της σύμβασης, τους επόμενους μήνες, ενώ, η συνολική ολοκλήρωση του έργου έχει εκτιμηθεί για τον Σεπτέμβριο του 2025. Το νέο φωτοβολταϊκό πάρκο θα συνδέεται με Σύστημα Αποθήκευσης Ενέργειας 82 MWh για αυτοπαραγωγή -και ιδιοκατανάλωση αποκλειστικά για τις ανάγκες του αεροδρομίου της Αθήνας. Οποιαδήποτε περίσσεια ενέργειας θα μεταφέρεται στο Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρικής Ενέργειας σύμφωνα με το ισχύον νομικό πλαίσιο για τους αυτοπαραγωγούς.

Η νέα «πράσινη» επένδυση που πραγματοποιεί ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε. (ΔΑΑ) εντάσσεται στη δέσμευση του να επιτύχει το μηδέν εκπομπές άνθρακα έως το 2025, ως μέρος της εταιρικής του πρωτοβουλίας “Route 2025”. Στο έργο περιλαμβάνεται ο σχεδιασμός, τα απαραίτητα έργα και προμήθεια συστημάτων, δοκιμές και παράδοση, λειτουργία-συντήρηση αλλά και εκπαίδευση του προσωπικού του ΔΑΑ. Υπολογίζεται πως από τη νέα επένδυση ο ΔΑΑ θα καλύψει κατά 100% τις τρέχουσες καθημερινές ανάγκες για ενέργεια, μεγιστοποιώντας την ιδιοκατανάλωση με χρήση μονάδων αποθήκευσης μπαταριών.

Υπενθυμίζεται πως τον Απρίλιο του 2023 η διοίκηση του αεροδρομίου εγκαινίασε το δεύτερο φωτοβολταϊκό του πάρκο ισχύος 16 MW. Συνδυαστικά με το πρώτο φωτοβολταϊκό των 8 ΜW που λειτουργεί από το 2011 και το φωτοβολταϊκό των 16 MW αυτοπαραγωγής, παράγεται πράσινη ηλεκτρική ενέργεια ίση με τα 2/3 (περίπου) των απαιτούμενων αναγκών του αεροδρομίου της Αθήνας σε ηλεκτρική ενέργεια.

Με το τρίτο φωτοβολταϊκό πάρκο θα καλυφθεί το 100% των ημερήσιων αναγκών. Προς την κατεύθυνση της επίτευξης του Route 2025, βρίσκεται σε εξέλιξη και μια σειρά δράσεων για την ηλεκτροκίνηση του στόλου των οχημάτων και τη δυνατότητα αντικατάστασης της κατανάλωσης φυσικού αερίου με αντλίες θερμότητας. Το αεροδρόμιο εκτιμάται ότι θα έχει επενδύσει ποσά που πλησιάζουν τα 100 εκατ. ευρώ.

Σημειώνεται ότι ο ΔΑΑ είναι, από το 2016, το πρώτο (και παραμένει το μοναδικό) αεροδρόμιο με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα στην Ελλάδα, ενώ, από το 2019, η Εταιρεία Αεροδρομίου έχει αναλάβει με την πρωτοβουλία «Route 2025» τη δέσμευση για την επίτευξη μηδενικού αποτυπώματος άνθρακα (Net Zero Carbon) μέχρι το 2025, πολύ πριν από το στόχο του 2050 που έχει τεθεί ως στόχος από την αεροπορική βιομηχανία.

Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι το 2023 ο ΔΑΑ πιστοποιήθηκε στο στάδιο 4+ «Μετάβαση» (Transition) του εθελοντικού προγράμματος για τη Διαχείριση & Μείωση των Εκπομπών Άνθρακα Αεροδρομίων (Airport Carbon Accreditation) του Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων της Ευρώπης (ACI Europe). Η πιστοποίηση ήταν απόρροια μίας σειράς ενεργειών, συγκεκριμένα τη δέσμευση για μηδενισμό των εκπομπών άνθρακα του ΔΑΑ, τον υπολογισμό εκπομπών από περισσότερες πηγές και την σύνταξη σχεδίου δράσης των Τρίτων Μερών με στόχους και μέτρα μείωσης των εκπομπών τους.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

DEFEA 2025: Το Forum της ΠΤΗΣΗΣ για το Follow On Support των ελληνικών αεροπορικών μέσων

To περιοδικό ΠΤΗΣΗ και η ιστοσελίδα flight.com.gr, στα πλαίσια της αμυντικής έκθεσης DEFEA 2025, έκαναν ένα δίωρο forum σχετικά με το θέμα της Εν...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: V-BAT της Shield AI, μια καινοτομική λύση για τον Ελληνικό...

14
Η απόκτηση δύο συστημάτων V-BAT, παραγωγής της αμερικανικής Shield AI, από τον Ελληνικό Στρατό, μέσω δωρεάς του Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη, ενισχύει τις επιχειρησιακές δυνατότητες...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 16 Μαΐου 1948: Η δολοφονία του George Polk...

23
Tο πτώμα του Αμερικανού δημοσιογράφου George Polk ανακαλύπτεται να επιπλέει στη θάλασσα, στη Θεσσαλονίκη. Σε κατάσταση αποσύνθεσης, δεμένο στους καρπούς και τους αστραγάλους, το...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Για απόσυρση στρατευμάτων από την Ευρώπη μιλούν οι ΗΠΑ

Οι Ηνωμένες Πολιτείες θα ξεκινήσουν συζητήσεις με τους Ευρωπαίους συμμάχους για τη μείωση των αμερικανικών στρατευμάτων στην Ευρώπη, αργότερα εφέτος, δήλωσε σήμερα ο πρεσβευτής...

DEFEA 2025: Οι σύνθετες λύσεις αντιμετώπισης drone της Diehl Defence

Στην αμυντική έκθεση DEFEA 2025, ο κ. Μάρκους Κρόνερ, επικεφαλής του τμήματος αντιμετώπισης UAS της Diehl Defence, παρουσίασε πρωτοποριακά συστήματα αντι-drone, υπογραμμίζοντας την πολυεπίπεδη...

Αποσύρθηκε το υποβρύχιο Τρίτων (S-112) μετά από 53 χρόνια υπηρεσίας

Από την αρχική κλάση "Γλαύκος" δηλαδή τα 4 υποβρύχια Type 209/1100 που είχε παραγγείλει η Ελλάδα στα τέλη της δεκαετίας του '60, πλέον έχει...