7.9 C
Athens
Πέμπτη, 20 Φεβρουαρίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗArkhangelsky MMN: το εφαλτήριο της αναβαθμίσεως των σοβιετικών βομβαρδιστικών μεγάλης ταχύτητας

Arkhangelsky MMN: το εφαλτήριο της αναβαθμίσεως των σοβιετικών βομβαρδιστικών μεγάλης ταχύτητας

- Advertisement -

Ο ισπανικός εμφύλιος πόλεμος κατέδειξε τις απαρχαιωμένες επιδόσεις των σοβιετικών ταχέων βομβαρδιστικών και την έκτακτη ανάγκη εκσυγχρονισμού τους. Με επίγνωση της έως τότε δράσης τους στα πεδία των μαχών και με την εμπειρία της κατασκευής αεροσκαφών για μαζική παραγωγή, ο σχεδιαστής Aleksandr Arkhangelsky προχώρησε στον επανασχεδιασμό τους, δίδοντας πρωτεύουσα έμφαση στη ριζική βελτίωση της αεροδυναμικής τους, θέτοντας ως αρχικό στόχο την ταχύτητα των 500 χλμ/ώρα και ως δεύτερο τα 600 χλμ.

O δημιουργός του ΜΜΝ, Aleksandr Arkhangelsky

Εντολή κατασκευής ενός νέου αεροπλάνου

Στο dιάταγμα της Επιτροπής Αμύνης της 5ης Μαΐου του 1939 για νέα αεροσκάφη, ο Arkhangelsky εκλήθη να παραδώσει για κρατικές δοκιμές έως τις 15 Ιουνίου ένα μεσαίο βομβαρδιστικό με μεγίστη ταχύτητα τα 470 χιλιόμετρα σε ύψος 4.500 μέτρων και ανώτατο ύψος τα 9.500 μέτρα. Για οπλισμό προβλέπονταν πολυβόλα ShKAS και Ultra-ShKAS, ενώ θα έπρεπε να έχει δυνατότητα μεταφοράς βομβών συνολικού βάρους ενός τόνου. Για την επίτευξη της απαιτουμένης αυτονομίας πτήσεως, η χωρητικότητα των δεξαμενών θα αυξανόταν στα 2.000 λίτρα καυσίμου. Το Ινστιτούτο Ερευνών της Πολεμικής Αεροπορίας θα ξεκινούσε την αξιολόγηση έως τις 15 Ιουλίου, ενώ ζητήθηκε και η παράλληλη κατασκευή ενός ακόμη πρωτοτύπου, του οποίου οι δοκιμές είχαν προγραμματιστεί για τις αρχές Αυγούστου.

ΜΜΝ (1939)

Χαρακτηριστικά και πτητικές επιδόσεις

Το νέο πειραματικό αεροσκάφος που έφερε την ονομασία ΜΜΝ, βγήκε από το εργοστάσιο στις 16 Μαΐου του 1939 και τέθηκε σε δοκιμές μεταξύ της 1ης Ιουλίου και της 16ης Αυγούστου. Διέθετε δεύτερο χειριστήριο εγκατεστημένο στο χώρο του πλοηγού και δύο κινητήρες Μ-105 που περιέστρεφαν τρίφυλλες έλικες VISh-22E.  Εν συγκρίσει με τον προκάτοχό του, ο πυργίσκος TUR-9 αντικαταστάθηκε από θωρακισμένο MV-3, οι επιφάνειες των πτερύγων μίκρυναν κατά οκτώ τετραγωνικά μέτρα, όπως και αυτές των πηδαλίων διευθύνσεως, το ρύγχος απέκτησε πιο αεροδυναμική γραμμή και τα δύο πολυβόλα αντικαταστάθηκαν με μονό ShKAS. Το πολυβόλο στο κάτο τμήμα της ατράκτου αφαιρέθηκε εντελώς, η ουρά επανασχεδιάστηκε, ενώ τοποθετήθηκαν και επιπρόσθετες δεξαμενές καυσίμου, χωρητικότητας 205 λίτρων.

Ο πυργίσκος MV-3 με το πολυβόλο Ultra-ShKAS των 7,62 χλστ.

Κατά τη διάρκεια των δοκιμών με φορτίο 500 κιλών στην καταπακτή βομβών και βάρος απογειώσεως 6.420 κιλά, η μέγιστη ταχύτητα κοντά στο έδαφος ήταν 405 χλμ/ώρα, ενώ σε ύψος 4.200 μέτρων έφτανε τα 458 χλμ. Ο χρόνος ανόδου στα 5.000 μέτρα ήταν 9,3 λεπτά, ενώ ως ανώτατο ύψος καταγράφτηκαν 9.000 μέτρα. Με φορτίο βομβών 1.000 κιλών και βάρος απογειώσεως 7.420 κιλά, η μέγιστη ταχύτητα σε επίπεδο θαλάσσης ήταν 383 χλμ/ώρα και στα 4.200  έφτανε τα 425 χλμ. Ο χρόνος ανόδου στα 5.000 μέτρα ήταν 13,8 λεπτά και το μέγιστο όριο πήγαινε στα 8.000 μέτρα. Το αεροσκάφος είχε μήκος 12,78 μέτρα, ύψος 4,7 και άνοιγμα πτερύγων 18 μέτρα (το εμβαδόν τους ήταν 48,214 τετραγωνικά μέτρα).

Το ρυγχαίο πολυβόλο ShKAS διαμέτρου επίσης 7,62 χλστ.

H συνέχεια στο Military History

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

1 ΣΧΟΛΙΟ

Subscribe
Notify of
1 Comment
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΞΕΛΙΞΗ: Προς εγκατάλειψη των Bradley, o ΕΣ πάει για εκσυγχρονισμό Μ113

Η σελίδα μας έχει πληροφορίες πως η ηγεσία του Ελληνικού Στρατού σκέφτεται να απομακρυνθεί οριστικά από το πρόγραμμα απόκτησης των αμερικανικών ΤΟΜΑ, τύπου Bradley...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Fiber Optic Drones, τα έφερε στο πόλεμο η Ρωσία, οι Ουκρανοί...

13
Η χρήση καμικάζι drones με οπτικές ίνες από τη Ρωσία, έχει αποδειχθεί ως μια σημαντική καινοτομία στο μέτωπο της Ουκρανίας, καθώς επιτρέπουν την αδιάλειπτη...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 19 Φεβρουαρίου 1915: Εκστρατεία της Καλλίπολης, “το ολίσθημα”...

3
Ξεκινούν οι συμμαχικές επιχειρήσεις κατά των Δαρδανελίων, με σκοπό τη διάνοιξη του στομίου του Ελλησπόντου για τα πλοία της Αντάντ και την κατάληψη της...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Northrop N381 Manta AMSS, ένα σχέδιο “πολυεργαλείου” για το Αμερικανικό Ναυτικό

Το N381 Manta AMSS (Advanced Multi-Sensor System) ήταν ένα σχέδιο της Northrop τη δεκαετία του 1980, ως αντικαταστάτης των αεροσκαφών κρούσης/ηλέκτρονικού πολέμου, A-6 Intruder,...

Shenyang J-5, το κινέζικο αντίγραφο του MiG-17 που υπηρέτησε και στην Αλβανία

Το Shenyang J-5 (Fresno κατά ΝΑΤΟ) είναι ένα μαχητικό αεροσκάφος που αποτέλεσε σημαντικό κομμάτι της αεροπορικής ιστορίας της Κίνας. Αναπτύχθηκε από τη Shenyang Aircraft...

Junkers Ju-187, o αντικαταστάτης του Stuka που δεν ήρθε ποτέ

Το Junkers Ju-187 ήταν ένα βομβαρδιστικό κάθετης εφόρμησης, το οποίο σχεδιάστηκε ως ο διάδοχος του Ju-87 Stuka, ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα αεροσκάφη του...