15.4 C
Athens
Πέμπτη, 30 Ιανουαρίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗArkhangelsky Ar-2: ένα αξιοσημείωτο βομβαρδιστικό καθέτου εφορμήσεως που επισκιάστηκε από το Petlyakov...

Arkhangelsky Ar-2: ένα αξιοσημείωτο βομβαρδιστικό καθέτου εφορμήσεως που επισκιάστηκε από το Petlyakov Pe-2

- Advertisement -

Έχουμε αναφέρει πως η ανεπάρκεια των ταχέων βομβαρδιστικών κατά τον ισπανικό εμφύλιο εκκίνησε της διαδικασίες αναβαθμίσεως και εκσυγχρονισμού του στόλου της Σοβιετικής Αεροπορίας. Στα πλαίσια αυτού του προγράμματος προέκυψε το Arkhangelsky MMN M-105, το οποίο ετοιμάστηκε και παραδόθηκε για κρατικές δοκιμές το Σεπτέμβριο του 1939. Με τις εμπειρίες που αποκομίστηκαν από την κατασκευή και αξιολόγηση του νέου αεροσκάφους, η ομάδα σχεδιασμού του Arkhangelsky προχώρησε στην τροποποίησή του που απέφερε το βομβαρδιστικό καθέτου εφορμήσεως SB-RK με διευρυμένες πτέρυγες και νέα ψυγεία. Το αποτέλεσμα υπήρξε ένα από τα πιο ογκώδη πολεμικά αεροσκάφη που δημιουργήθηκαν κατά τη δεκαετία του 1930. Η Σοβιετική Αεροπορία δεν διέθετε τέτοιου τύπου αεροπλάνα εκείνη την εποχή, ενώ οι μάχες στις αρχές του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου σε Πολωνία και Φινλανδία, κατέδειξαν τη σημαντικότητά τους για την καταστροφή μικρών στόχων.

Εξωτερικά το RK διέφερε από το SB (Skorostnoi Bombardirovschik) στις γρίλιες φρένων κοντά στα χείλη προσβολής των πτερύγων, τα βελτιωμένα αεροδυναμικώς άκρα των ατρακτιδίων των κινητήρων και το μικρότερο κάθετο ουραίο. Οι γρίλιες φρένων ήταν χαλύβδινοι σωλήνες οβάλ σχήματος όπου κατά τη φάση των καταδύσεων άνοιγαν σε κάθετη θέση και επανέρχονταν στην αρχική τους αμέσως μετά τη ρίψη των βομβών.

Το εμπρόσθιο τμήμα της ατράκτου του SB-RK σχεδιάστηκε εξ αρχής. Η ορατότητα από το κόκπιτ βελτιώθηκε, παρέχοντας επίσης άμεση επικοινωνία μεταξύ πιλότου και πλοηγού. Ο πιλότος μετακινήθηκε προς τα αριστερά ώστε να έχει καλύτερη ορατότητα όταν το αεροσκάφος εισέρχετο σε κατάδυση, ενώ ο πίνακας οργάνων τοποθετήθηκε προς τα δεξιά. Τα διαφανή τμήματα αυξήθηκαν, ενώ υπήρχε και δεύτερο αναδιπλούμενο χειριστήριο.

Το αεροσκάφος ήταν εξοπλισμένο με τέσσερα πολυβόλα ShKAS των 7,62 χλστ. (τα δύο από αυτά ήταν αμυντικά επάνω και κάτω από την άτρακτο), ενώ μπορούσε να μεταφέρει και βόμβες βάρους ενάμιση τόνου. Το ρυγχαίο ShKAS είχε δυνατότητα βολών έως 50° γωνία. Ο επάνω πυργίσκος, σχεδιασμένος από τον Toropov, είχε την ονομασία TSS-1 (πύργος αεροσκάφους υψηλής ταχύτητας). Διέθετε σκοπευτικό K-8T και πραγματοποιούσε βολές δεξιά και αριστερά με κλίση 60° και προς τα κάτω έως 30°. Στον ανασυρόμενο πυργίσκο MV-2 άνοιγαν οι δύο κάτω γυάλινες θυρίδες από τις οποίες έβγαινε το πολυβόλο το οποίο μπορούσε να βάλει πλαγίως σε γωνίες έως 30° και προς τα κάτω από 4° έως 55°.

Για τη ρίψη βομβών διαμετρήματος 250 ή 500 κιλών, κατασκευάστηκαν νέοι πυλώνες NP-1 οι οποίοι ήταν τοποθετημένοι στο κέντρο της ατράκτου. Στο διαμέρισμα του πλοηγού υπήρχε σκοπευτικό NKPB-3 για νυκτερινούς βομβαρδισμούς χαμηλού υψομέτρου και ένα ακόμη OPB-1M. Στο πιλοτήριο ήταν εγκατεστημένο σκοπευτικό PBP-1, ειδικά σχεδιασμένο για καταδυτικούς βομβαρδισμούς.

Η συνέχεια στο Military History

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Οι Τούρκοι διπλασιάζουν το Ναύσταθμο του Ακσάζ, η Ελλάδα “πάγωσε” Σούδα και Αλμυρό

Η αναβάθμιση του τουρκικού ναυστάθμου στο Ακσάζ, στη νοτιοδυτική πλευρά της Τουρκίας, που ανακοινώθηκε πρόσφατα, όταν ολοκληρωθεί, θα προσφέρει σημαντικά στην στρατιωτική ενδυνάμωση της...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

H Γαλλία να βάλει stop στους «τουρκικούς» Meteor πριν την 4η...

86
Ήταν ένα δημοσίευμα της γαλλικής ηλεκτρονικής εφημερίδας La Tribune πριν μια εβδομάδα (15/1/2025) που μιλούσε για «κόντρα» Λονδίνου-Παρισιού-Αθηνών, σχετικά με το θέμα της απόκτησης...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 29 Ιανουαρίου 1991: Μάχη του Khafji, “το πρώτο...

4
Κατά τον 1ο πόλεμο του Κόλπου, σαν σήμερα καταγράφηκε η αρχική χερσαία σύγκρουση, όταν τμήματα των 1ης και 5ης Μηχανοκίνητων Μεραρχιών και της 3ης...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 27 Ιανουαρίου 1939: Πρώτη πτήση του μαχητικού XP-38 Lightning της Lockheed

Πραγματοποιεί την παρθενική του πτήση το XP-38, πρωτότυπο του μετέπειτα μαχητικού αναχαίτισης P-38 Lightning, ενός από τα πιο επιτυχημένα αεροσκάφη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.Γνωστό...

Sukhoi T-49, το αεροσκάφος που προετοίμασε μια νέα γενιά σοβιετικών μαχητικών

Οι περισσότεροι φίλοι της Αεροπορίας γνωρίζουν πως τα σοβιετικά αεροσκάφη της δεκαετίας του '60 όπως και τα παλαιότερα, είχαν -τα περισσότερα- την εισαγωγή αέρα...

Curtiss Twin P-40 Warhawk, ένα διάσημο μαχητικό που πήγε να γίνει “διπλό”

Το Curtiss P-40 Warhawk είναι ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα μαχητικά αεροσκάφη του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, γνωστό για τη συμμετοχή του σε όλα τα...