16.6 C
Athens
Τρίτη, 11 Μαρτίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΕ-ΜΠΕO «Αρχύτας», μπορεί να πρωταγωνιστήσει στον χώρο των Μη Επανδρωμένων Αεροχημάτων (drones)

O «Αρχύτας», μπορεί να πρωταγωνιστήσει στον χώρο των Μη Επανδρωμένων Αεροχημάτων (drones)

- Advertisement -

Ο «Αρχύτας», το πρώτο αυτόνομο εναέριο όχημα (drone) που υλοποιείται με τη σύμπραξη της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ), του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης και του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, θα είναι «ένα ξεχωριστό αεροσκάφος δεδομένου ότι ενώ έχει σημαντικό μέγεθος, στα 200 κιλά περίπου, θα έχει τη δυνατότητα να απογειώνεται και προσγειώνεται κάθετα – δυνατότητες Vertical Takeoff And Landing-VTOL UAV», όπως εξήγησε μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ ΜΠΕ, «Πρακτορείο 104.9» ο κ.Μιχαήλ Κορωναίος, αντιπρόεδρος της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (EAB), αναφερόμενος στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου ελληνικής κατασκευής αεροχήματος η γραμμή παραγωγής του οποίου «θα είναι μόνο στην ΕΑΒ».

Ο «Αρχύτας» όμως θα είναι, τόνισε η κ. Κορωναίος «μόνο η αρχή της δημιουργίας τέτοιων συστημάτων αφού στόχος της σύμπραξης, είναι να οδηγήσει στη δημιουργία πολλών τύπων Made in Hellas Μη Επανδρωμένων Αεροχημάτων. «Θα έχουμε μια «οικογένεια» Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών «Αρχύτα», σε κάποιο χρονικό διάστημα από τώρα και πάντα με πρωτοβουλία του υπουργείου Οικονομικών…», εξήγησε ο αντιπρόεδρος της ΕΑΒ που εξήρε τις δυνατότητες οι οποίες υπάρχουν στη χώρα σε επίπεδο επιστημονικού προσωπικού.

«Πάντα υπήρχε το στελεχιακό δυναμικό, η Ελλάδα έχει τις δυνατότητες. Η οργάνωση, η μεθόδευση και η χρηματοδότηση ήταν που έλειπαν. Αυτό ξεπεράστηκε με πρωτοβουλία του υπουργείου Οικονομικών», σημείωσε ο κ.Κορωναίος. «Σκοπός είναι», πρόσθεσε, «με την αξιοποίηση των συγκεκριμένων δυνατοτήτων πέρα από την κάλυψη εγχώριων αναγκών να «…φέρουμε και εισόδημα στη χώρα από το εξωτερικό, κάνοντας πωλήσεις σε φίλιες χώρες».

Οι πολλαπλές χρήσεις του «Αρχύτα»

Η δυνατότητα να απογειώνεται και προσγειώνεται κάθετα είναι και η ιδιαιτερότητα του συγκεκριμένου drone, σε ότι αφορά την τεχνολογία που θα πρέπει να εφαρμοστεί αλλά και στις χρήσεις για τις οποίες η δυνατότητα αυτή δίνει άλλους ορίζοντες λειτουργίας. «Για παράδειγμα, εάν π.χ υπάρξει μια περίπτωση πλημμύρας, το αεροσκάφος θα μπορούσε να μεταφέρει κρίσιμα υλικά, μέχρι και τα 25 κιλά ενώ, θα μπορούσε επίσης να επιτηρεί για παράδειγμα, δίκτυα καλωδίων της ΔΕΗ, ή και να κάνει επιτήρηση συνόρων, θαλασσών. (Είναι) μια ποικιλία χρήσεων που εξαρτάται κυρίως από το τι υλικά θα μεταφέρει», εξηγεί αναφερόμενος στο πεδίο εφαρμογών του «Αρχύτα» ο κ.Κορωναίος.

«Ο «Αρχύτας» μπορεί να πρωταγωνιστήσει, αλλά δεν θα είναι ένα μοναδικό προϊόν. Η κατηγορία αυτή των UAVs είναι τεράστια αφού αρχίζει από τα μικρά που χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητά μας και φτάνει σε UAV που πετάνε για ημέρες ολόκληρες σε διάφορες αποστολές. Η Ελλάδα, πρόσφατα, έχει δείξει τη διάθεση να προχωρήσει σε πάρα πολλές κατηγορίες πάντα σε συνεργασία με την ΕΑΒ και τα ελληνικά πανεπιστήμια», προσέθεσε το στέλεχος της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας.

Σύμφωνα με τον κ.Κορωναίο το πρώτο αποτέλεσμα για τον «Αρχύτα» θα το δούμε σε δύο χρόνια από σήμερα με τον συγκεκριμένο χρόνο ανάπτυξης να είναι «εξαιρετικά μικρός για τέτοιου είδους συστήματα» ενώ η ΕΑΒ θα παράγει το σύνολο του αεροσκάφους.
Η παραγωγή των συγκεκριμένων συστημάτων στην εταιρεία έχει ως αποτέλεσμα «όλη η σχεδίαση και η κατασκευή της δομής να γίνει εδώ» τονίζει το πρώην στέλεχος της Ελληνικής ΠΑ και σημειώνει πως «…τα πάντα θα είναι ελληνικά» με μόνο τους -«εμπορικού τύπου»-, αισθητήρες που θα υπάρχουν μέσα στο αερόχημα και έχουν προέλευση το εξωτερικό.

Σε ότι αφορά τους πρώτους χρήστες, ο αντιπρόεδρος της EAB ανέφερε πως η ελληνική ΠΑ έχει ενημερωθεί για τις δυνατότητες. «Μόλις γίνει το πρωτότυπο, θα παρακολουθήσει όλες τις δοκιμές και θα πάρει της αποφάσεις της που υποθέτω πως θα είναι θετικές καθώς καλύπτει πολλές επιχειρησιακές της ανάγκες. Και όχι μόνο, (σ.σ καλύπτει ανάγκες) και του Πολεμικού Ναυτικού αλλά και του Στρατού ξηράς», σημείωσε.

Οι επόμενες εκδόσεις θα στοχεύουν στις δικτυοκεντρικές επιχειρήσεις

Ο κ. Κορωναίος αναφέρθηκε και στα, υπό σχεδιασμό σε όλο τον πλανήτη, 6ης Γενιάς μαχητικά αεροσκάφη που τώρα δημιουργούνται, αεροσκάφη που «θα είναι και ‘με’ αλλά και ‘χωρίς’ χειριστές”. Αν και ο υπό εξέλιξη σήμερα πρώτος «Αρχύτας» θα είναι σχεδιασμένος για αυτόνομες επιχειρήσεις, η «…προέκταση του «Αρχύτα» θα είναι «κουμπωμένη» με τα μαχητικά κ.ο.κ (σ.σ σε επίπεδο διαλειτουργικότητας)», τόνισε ο αντιπρόεδρος της ΕΑΒ.
Έτσι τα επόμενα μοντέλα της οικογένειας θα συνεργάζονται με αεροσκάφη και χειριστή, με μαχητικά που θα συνοδεύονται από έναν αριθμό Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών και η «”προέκταση” του Αρχύτα θα μπορεί να… κουμπώνει με αυτά», σημείωσε ο κ.Κορωναίος. Με αυτό τον τρόπο η Ελλάδα μπορεί να μεταβεί στην νέα εποχή πολεμικών επιχειρήσεων που εξελίσσουν οι πλέον προηγμένες ΕΔ στον πλανήτη, επιχειρήσεις όπου «Μη Επανδρωμένα τέτοια αεροσκάφη θα μπορούν να πετάνε σε συνδυασμό με ένα επανδρωμένο αεροσκάφος που θα τα καθοδηγεί, θα τους δίνει τους στόχους» κατέληξε ο αντιπρόεδρος της ΕΑΒ, περιγράφοντας τον γενικότερο σχεδιασμό του προγράμματος.

Σωτήρης Κυριακίδης

 

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

50 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
50 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Γιατί η Ευρώπη δεν “καλεί στο τραπέζι” την Ελλάδα με τις τρίτες σε μέγεθος ένοπλες δυνάμεις του ΝΑΤΟ;

Ένα από τα βασικά επιχειρήματα για την αμυντική ισχύ της χώρας μας, είναι ο πράγματι τεράστιος για το μέγεθος μας, αριθμός αρμάτων, τεθωρακισμένων, αυτοκινούμενων...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Leonardo AW249, το ιταλικό μέλλον των επιθετικών ελικοπτέρων

1
Του Dott. Riccardo Niccoli. Πρώτη δημοσίευση «ΠΤΗΣΗ» νο 53, Νοέμβριος 2024. Ορισμένα στοιχεία της εξέλιξης του προγράμματος ήταν ακριβή την εποχή της αρχικής δημοσίευσης, αλλά...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 11 Μαρτίου 1941: Lend-Lease, το οικονομικό σχέδιο που...

13
Ο Πρόεδρος Ρούζβελτ υπογράφει τον νόμο Lend-Lease -μετά την έγκριση του από το Κογκρέσο- επιτρέποντας την «παροχή στρατιωτικού υλικού οποιασδήποτε φύσης, του οποίου η...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Leonardo AW249, το ιταλικό μέλλον των επιθετικών ελικοπτέρων

Του Dott. Riccardo Niccoli. Πρώτη δημοσίευση «ΠΤΗΣΗ» νο 53, Νοέμβριος 2024. Ορισμένα στοιχεία της εξέλιξης του προγράμματος ήταν ακριβή την εποχή της αρχικής δημοσίευσης, αλλά...

Παγκόσμια αγορά όπλων 2020-2024: Κυριαρχούν οι ΗΠΑ σε εξαγωγές, βούλιαξε η Ρωσία, 103% επάνω η Τουρκία

Νέα μελέτη του Ινστιτούτο Ερευνών για την Ειρήνη της Στοκχόλμης (SIPRI) εξετάζει την εξέλιξη των διεθνών πωλήσεων κύριων οπλικών συστημάτων στο διάστημα 2020-2024, δηλαδή...

Πολωνία: Η Embraer προτείνει το μεταγωγικό C-390

Η βραζιλιάνικη Embraer προσφέρει το μεταγωγικό C-390 Millennium στην Πολωνία για κάλυψη των επιχειρησιακών αναγκών της Πολωνικής Αεροπορίας.Η Πολωνία έχει τώρα μεταγωγικά C-130E/H, που...